stanleypl Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 Ciąg dalszy przypadłości altka. Wiec jak mi podpowiedz. zmierzyłem też woltomierzem napiecie przy włączonych różnych odbiornikach i przy wyższym RPM. Wynkiki są takie: RPM 1. 800 2. 3000 nic nie włączone 1. 14,1V 2. 14,2V włączone ogrzew.tylnej szyby, światła drogowe, 1. 12,3V 2. 13,8V radio, wentylator na 2, Wyraźnie widać że cosik jest napwno nie tak, ale jakby regulator padł to by ładował przeciez na max. Elektryk stwierdził że trzeba altek cały zregenerować, jakoś mu nie ufam bo powiedziałem mu tylko że chyba dobrze nie ładuje a on odrazu z tym wyjechał. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > Ciąg dalszy przypadłości altka. Wiec jak mi podpowiedz. zmierzyłem > też woltomierzem napiecie przy włączonych różnych odbiornikach i > przy wyższym RPM. > Wynkiki są takie: > RPM 1. 800 > 2. 3000 > nic nie włączone 1. 14,1V 2. > 14,2V > włączone ogrzew.tylnej > szyby, światła drogowe, 1. 12,3V 2. 13,8V > radio, wentylator na 2, > Wyraźnie widać że cosik jest napwno nie tak, ale jakby regulator padł > to by ładował przeciez na max. > Elektryk stwierdził że trzeba altek cały zregenerować, jakoś mu nie > ufam bo powiedziałem mu tylko że chyba dobrze nie ładuje a on > odrazu z tym wyjechał. > Co o tym myślicie? jesli sa takie wahania ladowania to zaczalbym od rwgulatora. ogladales go w ogole wizualnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 24 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 tzn regulatora bez wyjecia altka i czesciowego jego rozbiorki to nie zobacze chodzi mi o to czy jest to prawdopodobny objaw padu altka nie czego innego nie chcialbym na darmo tego rozbebeszac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 24 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2005 > tzn regulatora bez wyjecia altka i czesciowego jego rozbiorki to nie > zobacze > chodzi mi o to czy jest to prawdopodobny objaw padu altka nie czego > innego > nie chcialbym na darmo tego rozbebeszac oblukanie mailem na mysli calego altka (najlepiej z latarka i lusterkiem) a te wahania jak najbardziej moga od regulatora pochodzic... albo gdzies masa ucieka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 przy pomocy latarki, szmaty, kanalu u ojca na stacji obslugi obejzalem altek - przy niesprzyjajacych warunkach atmosferycznych. oprocz tego ze jest niezle uje...ny to wyglada ze niestety pekl sobie. Pekniecie biegnie nierownomierbnie na obudowie, skacze sobie raz z jednego miejsca na inne. popekalo na takich wycieciach. najdziwniejsze ze wogole jeszcze chodzi i laduje a takie mrozy sa i tfu tfu tfu pali nawet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stanleypl Napisano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 pytanie wiec wrecz retoryczne ale czy wymieniac go odrazu tzn. w gre wchodzi jakas regeneracja, czy czekac az calkiem wysiadzie (i stanie obok ).? w koncu od jutra nie trzeba bedzie jezdzic caly czas na wlaczonych swiatlach tylko od zmierzchu do switu i moze jeszcze jakos przetrzyma. znacie moze jakies ewentualne szkody oprocz niedoladowanego aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 28 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 > pytanie wiec wrecz retoryczne Regeneracja wchodzi w grę, oczywista. Spróbuj najpierw powaliczyć na pisma z FAP - ja wygrałem 50% udziału producenta w kosztach wymiany ze względu na to, że usterka ta jest znaną i rozpoznaną wadą ukrytą, obecną w większości fiatów... Wymiana alternatora na regenerowany w ASO to ok 350 PLN z udziałem FAP , czyli mniej więcej tyle, ile bez proszenia się zapłacisz za wymianę np. w firmie Bendiks z Łomianek (http://www.bendiks.pl). Konsekwencje? Zatrzymanie altka -> zerwanie paska wieloklinowego -> zerwanie paska klinowego -> remont silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jackdob Napisano 28 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2005 opisywałem ostatnio ten sam problem...... mój altek był pękniety, ale nie widać było żadnych ubocznych efektów........ choć nie wiem, czy te niewidoczne nie miały wpływu na inne rzeczy.......a jest taka mozliwość.......(spojrzyj w moje posty z jakiegoś 14 lutego) jak sie okazało miałem u siebie altek MM, a wg nr nadwozia powinien być Bosch...... kupiłem teraz Boscha......(430PLN) i założę osłonę pod silnik MM różni się o d Boscha tym, ze ten pierwszy potrzebuje dodatkowego chlodzenia ......(ma taka rurkę którą nadmuch wchodzi....) w Boschach podobno siada częściej regulator napiecia, ale znowu rzadziej zdarza mu sie pęknać....no i nie potrzebuje chłodzenia...... ja zmieniłem, bo miałem przed soba wyjazd w Polskę...... i nie chciałem ryzykować "niespodzianek" z rodzinka po drodze........ pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
87654321 Napisano 1 Marca 2005 Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 > pytanie wiec wrecz retoryczne ale czy wymieniac go odrazu tzn. w gre > wchodzi jakas regeneracja, czy czekac az calkiem wysiadzie (i > stanie obok ).? > w koncu od jutra nie trzeba bedzie jezdzic caly czas na wlaczonych > swiatlach tylko od zmierzchu do switu i moze jeszcze jakos > przetrzyma. > znacie moze jakies ewentualne szkody oprocz niedoladowanego aku? Witam Nie liczyłbym na to że przetrzyma. Pewnie padnie kiedy będzie najbardziej potrzebny, a wskazują na to objawy które opisałeś. Kupiłbym nowy albo regenerowany. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy Napisano 1 Marca 2005 Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 wymieniaj od razu... poszedl prv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.