Skocz do zawartości

vectra 1.9 ZDT - nie odpala, brak ciśnienia, brak pomysłow


pala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

Spotkał mnie spory problem...

Zaczęło się od "małej" awarii ktora skończyła się na wymianie silnika (pękł tłok) - kupiony z wtryskami i pompą paliwa.

No tu zaczyna się problem biglaugh.gif auto za cholerę nie chce odpalić.

po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd regulatora cisnienia paliwa (coś tam 090 )

wszystko było podmieniane, tzn, czujniki, pompa paliwa (teraz jest moja działająca wcześniej), listwa wtryskowa z dwoma czujnikami(na listwie z mojego silnika tez nie gadał)...

ciśnienie przy dobrych wiatrach pokazywało 40bar przy rozruchu,a z reguły jest 0.

rozrząd nowy- ustawiony dobrze.

świece maja 2 miesiące - przełożone z mojego silnika

Z plaka auto zagadało, ale po chwili zgasło bo nie mialo paliwa biglaugh.gif

paliwo do pompy dochodzi.

do wtrysków tez cos tam leci ale praktycznie bez cisnienia, napewno za mało żeby zagadał :/

Probowaliśmy przłożyć przewody do pompy (paliwo do powrotu) i ją przepłukać jednak bez efektów.

MEchanicy rozkładają ręce.

pompa moja - teoretyczie dobra(pracowala do konca)- bez efektu

pompa która kupiłem z silnikiem - ten sam efekt

regulatory przekladane z jednej do drugiej i dalej to samo...

Rozrusznik kręci jak szalony (jak coś pod starterem, więc tu nie powinna leżeć wina ? )

Czy ktoś ma jakieś pomysły?

pozdrawiam i z góry dziękuję za jaką kolwiek sugestię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne ciśnienie w szynie potrzebne do rozruchu to 20MPa. Jeśli pompa CR nie wytworzy takiego ciśnienia, to spalicie rozrusznik a silnik i tak nie odpali.

A przyczyn zbyt niskiego ciśnienia należy szukać po kolei w:

1. Smok w zbiorniku paliwa

2. Pompa elektryczna w zbiorniku (sprawdzić jej zasilanie na początek)

3. Filtr paliwa (szczelność, drożność)

4. Regulator w pompie CR (podmiana)

5. Czujnik ciśnienia w szynie (podmiana)

6. Regulator ciśnienia w szynie CR (podmiana)

Uciekające ciśnienie w szynie może być także spowodowane lejącymi wtryskiwaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minimalne ciśnienie w szynie potrzebne do rozruchu to 20MPa.

jeszcze takiego ciśnienia nie widziałem :/

> A przyczyn zbyt niskiego ciśnienia należy szukać po kolei w:

> 1. Smok w zbiorniku paliwa

> 2. Pompa elektryczna w zbiorniku (sprawdzić jej zasilanie na początek)

odpinany był waz zasilający pompę i paliwo leci zdrowym strumieniem

> 3. Filtr paliwa (szczelność, drożność)

> 4. Regulator w pompie CR (podmiana)

> 5. Czujnik ciśnienia w szynie (podmiana)

> 6. Regulator ciśnienia w szynie CR (podmiana)

podmieniana była cała listwa z czujnikami (teoretycznie pierwsza listwa (z mojego silnika działała do końca bez zarzutu. jak wszystko zresztą :| )

> Uciekające ciśnienie w szynie może być także spowodowane lejącymi wtryskiwaczami.

ale czy nie zagadałby nawet pomimo lejących wtrysków?

a tu ani spalin ani nic.

Tylko z plaka się odezwał i dupa:/

dziś dalej pokazuje błąd obwód regulatora cisnienia paliwa.

czujniki podmieniane. cisnienie jest 60 bar

kable ok, wtyczki ok, prad jest :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy nie zagadałby nawet pomimo lejących wtrysków?

I znowu brak zrozumienia określenia "lejący wtrysk". Tu nie chodzi o wtrysk, który źle rozpyla. Tu chodzi o wtrysk, który ma zbyt duzy przelew na powrocie i nie utrzymuje ciśnienia w układzie paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I znowu brak zrozumienia określenia "lejący wtrysk". Tu nie chodzi o wtrysk, który źle rozpyla. Tu

> chodzi o wtrysk, który ma zbyt duzy przelew na powrocie i nie utrzymuje ciśnienia w układzie

> paliwowym.

O tym nie widziałem. Cenna informacja- dzięki

dziś się zrobi test.

a czy w przypadku lających wtrysków byłby bląd regulatora cisnienia ?

czy raczej wtedy byłby błąd z czujnika cisnienia ? (cisnienie poza zakresem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym nie widziałem. Cenna informacja- dzięki

> dziś się zrobi test.

> a czy w przypadku lających wtrysków byłby bląd regulatora cisnienia ?

Mówiąc prostym językiem - sterownik wtrysku sterując regulatorem ciśnienia "sprawdza" czy zadane ciśnienie w listwie jest osiągane. Jeśli przy założonym wysterowaniu elektrozaworu ciśnienie nie może zostać osiągnięte zgłaszany jest po prostu jego błąd. Teraz rolą mechanika jest odnalezienie przyczyny, czy to w zaworze czy w innym elemencie mającym wpływ na uzyskanie i utrzymanie ciśnienia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz podmieniają szynę z regulatorem (trzecią biglaugh.gif)

jak nie zagada to będzie test przelewowy.

a zy możliwy jest jakis problem z ECU ?

nie wiem, moze trzeba zalogowac jakis czujnik/regulator po podmiance ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test zrobiony. wtryski w normie dają równo na powrocie i można je wykluczyć.

kolejne pytanie. Silnik pracował ze skrzynią automatyczną. czy czujniki położenia wału albo wałka rozrządu mogą mącić? wg mnie powinno byc to samo

Dziś podmienią czujniki na te z mojego silnika.

zaślepią też EGR na próbę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki nie mają nic wspólnego, bo Ty masz problem z uzyskaniem i/lub utrzymaniem ciśnienia w szynie.

Weź sobie czystą bańkę 5 litrową, nalej świeżego paliwa i pomijając cały układ od zbiornika razem z filtrem zasil paliwem z bańki pompę CR. Musisz zachować bezwzględną czystość i staranność. Daj znać o wynikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujniki nie mają nic wspólnego, bo Ty masz problem z uzyskaniem i/lub utrzymaniem ciśnienia w

> szynie.

> Weź sobie czystą bańkę 5 litrową, nalej świeżego paliwa i pomijając cały układ od zbiornika razem z

> filtrem zasil paliwem z bańki pompę CR. Musisz zachować bezwzględną czystość i staranność. Daj

> znać o wynikach.

Ta metoda tu się nie bardzo sprawdzi. Bańka nie ma elektrycznej pompki wstępnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się tego obawiam, ale mają zrobić taki test

ciągle ten sam efekt.

cisnienie na listwie 60bar (czyli ciagle to samo, nie wazne na ktorej pompie z ktorym regulatorem (2 pompy i 2 regulatory))

podmiana szyny tez nie pomogło póki co. były to szyny używane- może niesprawne... dzis zdemontują szynę ze sprawnego auta z czujnikiem i regulatorem i zaloza do mnie.

ciagle obecny jest ten blad obwod regulatora cisnienia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I jak tam, auto naprawione?

oh naprawione.

wymęczyła wszystkich a okazało się oczywiście, że to pierdoła biglaugh.gif

były zapięte 2 kostki odwrotnie - wina znajomego biglaugh.gif tak to się kończy robienie na szybko biglaugh.gif

kostka listwy CR zamieniona z kostką czujnika DPF.

wygladaja inaczej a pasuje jedna w miejsce drugiej zlosnik.gif

najlepsze jest to że błąd był tylko jeden (regulatora listwy)

po odpięciu obu wtyczek pojawiły się 2 błedy (regulator cr i czujnik dpf)

po podmiance spokój, auto odpala, jeździ itp ;P

wielkie dzięki za wszelkie sugestie 270751858-jezyk.gif

pzdr pała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oh naprawione.

> wymęczyła wszystkich a okazało się oczywiście, że to pierdoła

> były zapięte 2 kostki odwrotnie - wina znajomego tak to się kończy robienie na szybko

> kostka listwy CR zamieniona z kostką czujnika DPF.

> wygladaja inaczej a pasuje jedna w miejsce drugiej

> najlepsze jest to że błąd był tylko jeden (regulatora listwy)

> po odpięciu obu wtyczek pojawiły się 2 błedy (regulator cr i czujnik dpf)

> po podmiance spokój, auto odpala, jeździ itp ;P

> wielkie dzięki za wszelkie sugestie

> pzdr pała

hahaha, nie zamordowali Cię mechanicy ??? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie mów grinser006.gif

inny ziomek mi podpowiedział że 2 kostki można zamienić, więc pojechałem i spodmieniliśmy grinser006.gif mechnicy zmieszani, wpatrzeni w auto, a tu zagadał od strzała 270751858-jezyk.gif

miny bezcenne. z jednej strony "zdenerwowanie" ze taka pierdoła, a z drugiej radość, że w końcu parch wyjedzie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.