lmb Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Taki artykulik w gazecie: o ogrzewaniu w autobusach.. i zastanawiam się gdzie leży prawda. Gdyż kierowcy twierdzą że nie mogą regulować temperatury a rzecznik, że mogą. Kierowcy twierdzą, że wylaczyć ogrzewanie mogą tylko w zajezdni. Swoją droga jeśli kierowca nie może regulować temperatury samodzielnie, to troche kiepsko. Bo co zrobić w taki dzień jak dzisiaj - rano przymrozki a w południe koło 15 stopni i pełnia słońca. Aż mi się wierzyć nie chce, że nowoczesne autobusy nie maja jakiejś automatyki w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Taki artykulik w gazecie: > o ogrzewaniu w autobusach.. > i zastanawiam się gdzie leży prawda. Gdyż kierowcy twierdzą że nie mogą regulować temperatury a > rzecznik, że mogą. > Kierowcy twierdzą, że wylaczyć ogrzewanie mogą tylko w zajezdni. > Swoją droga jeśli kierowca nie może regulować temperatury samodzielnie, to troche kiepsko. Bo co > zrobić w taki dzień jak dzisiaj - rano przymrozki a w południe koło 15 stopni i pełnia słońca. > Aż mi się wierzyć nie chce, że nowoczesne autobusy nie maja jakiejś automatyki w tym zakresie. Przy standardowym sterowniku w Solarisach, o takim... ...jest tylko opcja wyłączenia nawiewów w części pasażerskiej. Włączone sterują się same... Pokrętła są dla kierowcy, aby regulować siłę, miejsce i temperaturę nadmuchu, ale tylko dotyczy to nawiewu na szybę i deski rozdzielczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Przy standardowym sterowniku w Solarisach, o takim... > ...jest tylko opcja wyłączenia nawiewów w części pasażerskiej. Włączone sterują się same... > Pokrętła są dla kierowcy, aby regulować siłę, miejsce i temperaturę nadmuchu, ale tylko dotyczy to > nawiewu na szybę i deski rozdzielczej... jakieś bzdury kierowcy opowiadają, włączenie lub wyłączenie klimatyzacji w pojeździe czy też ogrzewania realizuje kierowca, niektórzy klienci (przewoźnicy) życzą sobie, aby kierowca nie mógł regulować temperatury w przestrzeni pasażerskiej, ustawia się ją wtedy jak życzy sobie przewoźnik na stałe np. 22C. Czasem na jednej z płyt elektroniki jest przełącznik zima-lato przełączający nadmuch z 18 na 22C i wtedy raczej kluczyki do takiej stacyjki ma zajezdnia a nie kierowca. Ale gadanie że konwektory czy nagrzewnice przy zewnętrznej temp wyłącza zajezdnia to robienie ludzi w konia. Taki cep włącza rano piec i kaloryfery gdy jest na zewnątrz 5C i tak jeździ cały dzień, a co, niech się smażą ciule Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Włączone sterują się same... Jeszcze pytanie, co to znaczy że "sterują się same"? Rozumiem że jest jakaś zaprogramowana temperatura wewnętrzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > Jeszcze pytanie, co to znaczy że "sterują się same"? Rozumiem że jest jakaś zaprogramowana > temperatura wewnętrzna. Patrz odpowiedź DEVa. Jak temperatura spada poniżej ustalonego poziomu, to włącza się nadmuch. Im zimniej, tym częściej i na dłużej. Jak jest ziiimno, to cały czas działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 > jakieś bzdury kierowcy opowiadają, włączenie lub wyłączenie klimatyzacji w pojeździe czy też > ogrzewania realizuje kierowca, > niektórzy klienci (przewoźnicy) życzą sobie, aby kierowca nie mógł regulować temperatury w > przestrzeni pasażerskiej, ustawia się ją wtedy jak życzy sobie przewoźnik na stałe np. 22C. > Czasem na jednej z płyt elektroniki jest przełącznik zima-lato przełączający nadmuch z 18 na > 22C i wtedy raczej kluczyki do takiej stacyjki ma zajezdnia a nie kierowca. > Ale gadanie że konwektory czy nagrzewnice przy zewnętrznej temp wyłącza zajezdnia to robienie ludzi > w konia. Taki cep włącza rano piec i kaloryfery gdy jest na zewnątrz 5C i tak jeździ cały > dzień, a co, niech się smażą ciule dokładnie tak jest jak piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > Przy standardowym sterowniku w Solarisach, o takim... > ...jest tylko opcja wyłączenia nawiewów w części pasażerskiej. Włączone sterują się same... O ile dobrze pamiętam, jeśli wciśniesz i przytrzymasz przyciski obiegu zamkniętego i pieca (albo innych dwóch z prawej strony, może coś pomyliłem), i w tym czasie przekręcisz kluczyk, to diodki na przyciskach zaczynają migać i możesz regulować temperaturę przy której termostat odłącza nawiewy. U nas w Łodzi tak jest w Conecto z najnowszej dostawy, i ZTCP w Solarach też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabol Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 We wrocławskich mercedesach można ustawić trzy temperatury grzania i trzy temperatury chłodzenia. Sterownik taki jak na foto kilka postów wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabol Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Przy standardowym sterowniku w Solarisach, o takim... > ...jest tylko opcja wyłączenia nawiewów w części pasażerskiej. Włączone sterują się same... > Pokrętła są dla kierowcy, aby regulować siłę, miejsce i temperaturę nadmuchu, ale tylko dotyczy to > nawiewu na szybę i deski rozdzielczej... A wciśnij i przytrzymaj przez około 10 sekund guzik nad piecem i jeśli zaczną mrugać guziki to znaczy że jest regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawi0 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Weźcie pod uwagę że w wielu starszych wozach na wężach gumowych (najczęściej pod pokrywą silnika) założone są zawory kulowe które zamykają obwód na grzanie przedziału pasażerskiego. Sterowanie w solarisach (MPK Łódź) jest sterowane tylko z przez kierowcę w kabinie. Tak jak napisałem w starych volvo wszystko jest na krótko(tacy mechanicy). PoZdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Weźcie pod uwagę że w wielu starszych wozach na wężach gumowych (najczęściej pod pokrywą silnika) > założone są zawory kulowe które zamykają obwód na grzanie przedziału pasażerskiego. Sterowanie > w solarisach (MPK Łódź) jest sterowane tylko z przez kierowcę w kabinie. Tak jak napisałem w > starych volvo wszystko jest na krótko(tacy mechanicy). > PoZdrawiam Klawi, na NS w starych Citaro jest tak samo Ten panel ze zdjęcia powyżej najczęściej już zupełnie nie działa, są podrutowane osobne przyciski do nawiewu kierowcy/przedziału pasażerskiego, a temperatura powietrza zależy właśnie od tego czy zawór kulowy pod przednią klapą jest ustawiony na sezon letni czy zimowy Skutek jest taki że często jak podczas wiosennego deszczu chcesz odparować szybę to sam sie gotujesz jak w saunie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.