Skocz do zawartości

wadliwa czesc - reklamacja, koszty demontazu itp...


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem czesc, na Fakture- jesli to ma jakies znaczenie, zamontowalem i okazalo sie ze nie dziala -

jak wyglada sprawa oddannia tego badziewia - oddaje do sklepu z tulu rekojmi i maja oddac odrazu kase i wystawic fv,

gwarancje - maja 14 dni na to niby ale co wtedy z pojazdem?

kto pokrywa koszta demontazu i montazu kolejnej czesci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupilem czesc, na Fakture- jesli to ma jakies znaczenie, zamontowalem i okazalo sie ze nie dziala

> -

ma bo przy paragonie wszystko jest w ustawie i wszelkie koszty jakie wymieniłeś poniżej pokrywa sprzedawca. Przy fv idziesz z kodeksu, a tam nie przypominam sobie aby był zapis o pokrywaniu dodatkowych kosztów. Tyle, że ustawę znam prawie na pamięć, a z kodeksu w tej materii nie korzystam, więc mogę się mylić

> jak wyglada sprawa oddannia tego badziewia - oddaje do sklepu z tulu rekojmi i maja oddac odrazu

> kase i wystawic fv,

> gwarancje - maja 14 dni na to niby ale co wtedy z pojazdem?

> kto pokrywa koszta demontazu i montazu kolejnej czesci?

generalnie jeżeli część nie działa - bo jest wadliwa - to powinna być wymieniona na działającą

jeżeli nie pasuje - błąd katalogu - wymiana na prawidłową.

Zwrot kasy leży po stronie sprzedawcy

Edit:

a jednak jest

Quote:

560§ 4. KC

Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma bo przy paragonie wszystko jest w ustawie i wszelkie koszty jakie wymieniłeś poniżej pokrywa

> sprzedawca. Przy fv idziesz z kodeksu, a tam nie przypominam sobie aby był zapis o pokrywaniu

> dodatkowych kosztów. Tyle, że ustawę znam prawie na pamięć, a z kodeksu w tej materii nie

> korzystam, więc mogę się mylić

> generalnie jeżeli część nie działa - bo jest wadliwa - to powinna być wymieniona na działającą

> jeżeli nie pasuje - błąd katalogu - wymiana na prawidłową.

> Zwrot kasy leży po stronie sprzedawcy

> Edit:

> a jednak jest

> Quote:

> 560§ 4. KC

> Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł

> kupujący.

czesc (zawor) ne dziala bo ma dziure w odlewie , czyli co mam typowi powiedziec, ze z niezgodnosci z umowa czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czesc (zawor) ne dziala bo ma dziure w odlewie , czyli co mam typowi powiedziec, ze z niezgodnosci

> z umowa czy jak?

czyli powinni wymienić wada jest ewidentna.

Z ustawy konsumenckiej przy zakupie na fakturę/dg nie pójdzie.

Masz kodeks cywilny tam zapisy rękojmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po uznaniu reklamacji, musisz wystawić FV na ponowną wymianę wadliwej części i na jej podstawie

> dostajesz zwrot kosztów ponownego montażu. Cena nie może być wygórowana, bo pojadą z katalogu

> (autodata itp).

Załóżmy, że poszkodowana osoba prowadzi firmę sprzedającą owoce. Czy w takiej sytuacji wystawienie faktury na usługę mechaniczną nie będzie problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóżmy, że poszkodowana osoba prowadzi firmę sprzedającą owoce. Czy w takiej sytuacji wystawienie

> faktury na usługę mechaniczną nie będzie problemem?

wtedy samochód do napraw odstawia na warsztat i ten wystawi fv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podejrzewam, że warsztat ma w d*pie, że część była wadliwa.

> Przywiozłeś samochód, przywiozłeś części - to sam się martw.

czy Ty właściwie rozumiesz o czym jest rozmowa?

Przeczytaj sobie od początku, ze zrozumieniem, bo na teraz to nie masz zielonego pojęcia czego ten wątek dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po uznaniu reklamacji, musisz wystawić FV na ponowną wymianę wadliwej części i na jej podstawie

> dostajesz zwrot kosztów ponownego montażu. Cena nie może być wygórowana, bo pojadą z katalogu

> (autodata itp).

ale faktura na sprzedawce?

co w sytuacji jesli oddalem do reklamacji, rzadajac zwrotu gotowki, bo sprzedawca nie mial innego nadajacego sie do zamontowania egzemplarza i kupilem czesc gdzie indziej?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóżmy, że poszkodowana osoba prowadzi firmę sprzedającą owoce. Czy w takiej sytuacji wystawienie

> faktury na usługę mechaniczną nie będzie problemem?

Nie wiem, czy zrozumiałeś wątek, ale tak w skrócie:

Zakup części, montaż, stwierdzenie wady. Demontaż, oddanie części sprzedawcy na reklamację. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do decyzji o reklamacji i 30 dni na naprawę/wydanie nowego towaru/zwrotu gotówki. Konsument decyduje co wybiera. W przypadku, gdy konsument część zakupi po raz drugi (nie ważne, czy u tego samego sprzedawcy), to za ponowny montaż musi mieć fakturę i wtedy może domagać się zwrotu kosztów z tej faktury. Warunkiem jest oczywiście, że zarówno wadliwą, jak i kolejną nową część montował warsztat samochodowy, a nie np cukiernik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale faktura na sprzedawce?

Jeżeli możesz wystawiać faktury jako warsztat, to tak, wystawiasz na sprzedawcę. Zresztą sprzedawca powinien być dobrze zorientowany w temacie.

> co w sytuacji jesli oddalem do reklamacji, rzadajac zwrotu gotowki, bo sprzedawca nie mial innego

> nadajacego sie do zamontowania egzemplarza i kupilem czesc gdzie indziej?:

Ty decydujesz, jak ma być rozwiązana reklamacja. Oczywistym jest, że nikt nie postawi auta na kołkach przez 30 dni, czekając na przyznanie nowej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy Ty właściwie rozumiesz o czym jest rozmowa?

> Przeczytaj sobie od początku, ze zrozumieniem, bo na teraz to nie masz zielonego pojęcia czego ten

> wątek dotyczy.

Tak, rozumiem i zadaję pytanie. A jeżeli się gdzieś pomyliłem, to czy właściwie wiesz jak normalnie zwrócić uwagę?

Kupiłem część samemu. Dałem z autem do warsztatu. Odebrałem po naprawie. Zepsuło się.

Zwracam się do sprzedawcy z reklamacją, ten reklamację uznaje i przysyła nową część.

Kto ponosi koszty naprawy? Wg tego co zostało napisane - sprzedawca części.

Ja zadałem pytanie o to jak się z nim rozliczyć? Zajmując się handlem (wydaje mi się), że nie można wystawić faktury na usługę specjalistyczną, jaką jest naprawa samochodu.

Zlecając ponowną wymianę wadliwej części, sprzedawca części nie jest stroną i z pewnością zakład mechaniczny zażąda zapłaty od zlecającego - czyli mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warsztat nie jest stroną, robi swoje, wystawia FV i tyle - co zresztą zostało napisane.

Z FV idziesz do sprzedawcy i zgodnie z art KC, który wkleiłem, sprzedawca musi pokryć koszty związane ze sprzedażą wadliwej części. Czyli demontaż i ponowny montaż, ewentualnie koszty postoju auta jeżeli możesz udowodnić utratę dochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.