benypb Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Witajcie Jako, że ostatnio walczyłem trochę z hamulcami, to dzielę się spostrzeżeniami z wymiany osłony tarczy tył - wymiany piasty. Ponieważ aby wymienić osłonę tarczy tył należy zdemontować piastę koła. Czyli dwa w jednym. Nie będę się rozpisywał dogłębnie od zdjęcia koła do zacisku, tarczy hamulcowej bo to możecie doczytać w moim manualu z Wymiana tarcz i klocków - Opel Astra [G] Narzędzia dodatkowe potrzebne to oprócz wymienionych w manualu "Wymiana tarcz i klocków - Opel Astra [G]" potrzebujemy: - osłonę tarczy hamulcowej tył oryginał GM 90498290 - 42 zł - nasadkę krótka 16` 1/2 cala - grzechotka 1/2 cala - młotek - śrubokręt z nasadką do uderzania młotkiem - przyda się też zestaw do wkręcania tłoczków hamulcowych (już się dorobiłem) w poprzednim manualu używałem prowizorycznego narzędzia ;-) 1. Osłona tarczy hamulcowej 2. Jak widać na załączonym zdjęciu osłona tarczy jest w opłakanym stanie, wręcz się rozleciała w rękach. 3. Zaczynamy od wewnętrznej strony odłączając od piasty wtyczkę od ABS-u. 4. Następnie odkręcamy do połowy gwintu 4 nakrętki nasadką 16`, bez problemu można zrobić to grzechotką i krótką nasadką. Nakrętki odkręciłem bez problemu, wcześniej spryskałem środkiem WD40. 5. Teraz za pomocą młotka i śrubokrętu z nasadką do uderzania oddzielamy piastę koła od elementu zaznaczonego na zdjęciu. Oczywiście robimy to z wyczuciem i z każdej strony, gdy piastę oddzielimy, odkręcamy wcześniej poluzowane nakrętki od piasty. 6. Wymieniamy zużytą osłonę ewentualnie piastę i skręcamy w odwrotnej kolejności. Przy okazji rozebranych hamulcach proponuję przeczyścić zaciski i miejsca montażu klocków hamulcowych, sprawdzić stan i zakonserwować osłony cylinderków. Czas pracy przy jednym kole zajął mi około 1,5 godziny ze złożeniem wszystkiego, czyszczeniem i przeglądem hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 W punkcie 4 odkręcamy chyba nakrętki, a nie śruby, tak wynika z fotografii zdjętej piasty... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > W punkcie 4 odkręcamy chyba nakrętki, a nie śruby, tak wynika z fotografii zdjętej piasty... > Pozdr. Słuszna uwaga, już poprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Panie, na bogato oryginalną blachę zapodałeś Wrzucić manuala na stronę? Czoło piasty takie zardzewiałe, czy to jakieś miedziane mazidło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Słuszna uwaga, już poprawione. To popraw jeszcze raz pkt. 4, bo nie zauwazyłeś, że na końcu zostały "śruby" i teraz to już jest galimatias... Quote: 4. Następnie odkręcamy do połowy gwintu 4 nakrętki nasadką 16`, bez problemu można zrobić to grzechotką i krótką nasadką. Śruby odkręciłem bez problemu, wcześniej spryskałem środkiem WD40. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Panie, na bogato oryginalną blachę zapodałeś Sensowne to chyba tylko w oryginale, chyba że jest jeszcze jakiś Van Wezel, czy inny Blic, bo te dwie marki też się przewijają jeśli chodzi o hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Panie, na bogato oryginalną blachę zapodałeś > Wrzucić manuala na stronę? > Czoło piasty takie zardzewiałe, czy to jakieś miedziane mazidło? Tak blacha oryginał. Manual na stronkę oczywiście - jestem zaszczycony Czoło piasty wysmarowane smarem miedziowym, zatrzymuje dobrze korozję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Sensowne to chyba tylko w oryginale, chyba że jest jeszcze jakiś Van Wezel, czy inny Blic, bo te > dwie marki też się przewijają jeśli chodzi o hamulce Też mi się tak wydaje, koszt 42 zł to nie jest majątek za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Sensowne to chyba tylko w oryginale, chyba że jest jeszcze jakiś Van Wezel, czy inny Blic, bo te > dwie marki też się przewijają jeśli chodzi o hamulce eee...jakby OE kosztował 200PLN (A.F coś tak jakoś ) to byłby sens, a przy cenie 40 parę to nikomu nie chce się w to bawić. Podkupują raczej. Inna sprawa że ten oryginał właśnie tak koroduje Kolejna zachęta na coroczne zabezpieczenie antykorozyjne, w ramach jakiegoś weekendu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Jeszcze jedna poprawka: Nie wiem, czy to przesada, ale ponieważ koła = bezpieczeństwo, znalazłem w opisie wymiany piasty tylnej w AG takie zdanie dot. zamontowania i cytuję je tutaj: Quote: Przy pojazdach z hamulcami tarczowymi: zamontować zespół piasty koła, osłonę blaszaną i płytę wspornika mechanizmu hamowania z nowymi nakrętkami mocującymi do tylnej osi - moment dokręcania 50 Nm + 30° + 15°. Dobrze byłoby to uwzględnić również w manualu: manual. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.