Skocz do zawartości

[G] Astra II - wymiana piasty, osłony tarczy tył.


benypb

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jako, że ostatnio walczyłem trochę z hamulcami, to dzielę się spostrzeżeniami z wymiany osłony tarczy tył - wymiany piasty. Ponieważ aby wymienić osłonę tarczy tył należy zdemontować piastę koła. Czyli dwa w jednym.

Nie będę się rozpisywał dogłębnie od zdjęcia koła do zacisku, tarczy hamulcowej bo to możecie doczytać w moim manualu z Wymiana tarcz i klocków - Opel Astra [G]

Narzędzia dodatkowe potrzebne to oprócz wymienionych w manualu "Wymiana tarcz i klocków - Opel Astra [G]" potrzebujemy:

- osłonę tarczy hamulcowej tył oryginał GM 90498290 - 42 zł

- nasadkę krótka 16` 1/2 cala

- grzechotka 1/2 cala

- młotek

- śrubokręt z nasadką do uderzania młotkiem

- przyda się też zestaw do wkręcania tłoczków hamulcowych (już się dorobiłem) w poprzednim manualu używałem prowizorycznego narzędzia ;-)

1. Osłona tarczy hamulcowej

24c4f00ee478426emed.jpg

2. Jak widać na załączonym zdjęciu osłona tarczy jest w opłakanym stanie, wręcz się rozleciała w rękach.

f22c138597fa4da8med.jpg

3. Zaczynamy od wewnętrznej strony odłączając od piasty wtyczkę od ABS-u.

e68797a59c612589med.jpg

4. Następnie odkręcamy do połowy gwintu 4 nakrętki nasadką 16`, bez problemu można zrobić to grzechotką i krótką nasadką. Nakrętki odkręciłem bez problemu, wcześniej spryskałem środkiem WD40.

5087abcfb0804f28med.jpg

5. Teraz za pomocą młotka i śrubokrętu z nasadką do uderzania oddzielamy piastę koła od elementu zaznaczonego na zdjęciu. Oczywiście robimy to z wyczuciem i z każdej strony, gdy piastę oddzielimy, odkręcamy wcześniej poluzowane nakrętki od piasty.

0af380025d9d9979med.jpg

6. Wymieniamy zużytą osłonę ewentualnie piastę i skręcamy w odwrotnej kolejności. Przy okazji rozebranych hamulcach proponuję przeczyścić zaciski i miejsca montażu klocków hamulcowych, sprawdzić stan i zakonserwować osłony cylinderków.

0c42563459b9a551med.jpg

Czas pracy przy jednym kole zajął mi około 1,5 godziny ze złożeniem wszystkiego, czyszczeniem i przeglądem hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W punkcie 4 odkręcamy chyba nakrętki, a nie śruby, tak wynika z fotografii zdjętej piasty...

> Pozdr.

Słuszna uwaga, już poprawione. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuszna uwaga, już poprawione.

To popraw jeszcze raz pkt. 4, bo nie zauwazyłeś, że na końcu zostały "śruby" i teraz to już jest galimatias... confused.gif

Quote:

4. Następnie odkręcamy do połowy gwintu 4
nakrętki
nasadką 16`, bez problemu można zrobić to grzechotką i krótką nasadką.
Śruby odkręciłem bez problemu
, wcześniej spryskałem środkiem WD40.


Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie, na bogato oryginalną blachę zapodałeś

> Wrzucić manuala na stronę?

> Czoło piasty takie zardzewiałe, czy to jakieś miedziane mazidło?

Tak blacha oryginał.

Manual na stronkę oczywiście - jestem zaszczycony busted.gif

Czoło piasty wysmarowane smarem miedziowym, zatrzymuje dobrze korozję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sensowne to chyba tylko w oryginale, chyba że jest jeszcze jakiś Van Wezel, czy inny Blic, bo te

> dwie marki też się przewijają jeśli chodzi o hamulce

Też mi się tak wydaje, koszt 42 zł to nie jest majątek za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sensowne to chyba tylko w oryginale, chyba że jest jeszcze jakiś Van Wezel, czy inny Blic, bo te

> dwie marki też się przewijają jeśli chodzi o hamulce

eee...jakby OE kosztował 200PLN (A.F coś tak jakoś grinser006.gif) to byłby sens, a przy cenie 40 parę to nikomu nie chce się w to bawić. Podkupują raczej.

Inna sprawa że ten oryginał właśnie tak koroduje no.gif

Kolejna zachęta na coroczne zabezpieczenie antykorozyjne, w ramach jakiegoś weekendu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze jedna poprawka:

Nie wiem, czy to przesada, ale ponieważ koła = bezpieczeństwo, znalazłem w opisie wymiany piasty tylnej w AG takie zdanie dot. zamontowania i cytuję je tutaj:

Quote:

Przy pojazdach z hamulcami tarczowymi: zamontować zespół piasty koła, osłonę blaszaną i płytę wspornika mechanizmu hamowania
z
nowymi nakrętkami
mocującymi do tylnej osi -
moment dokręcania 50 Nm + 30° + 15°.


Dobrze byłoby to uwzględnić również w manualu: manual.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.