Skocz do zawartości

[H] krótkie przebiegi


widaw

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze 1,7 cdti nie jest stworzony do jazdy po mieście. Jednak tak się ostatnio składa że kościół blisko i codziennie robię 10 km. 5 w jedną - kilkugodzinny postój i 5 w drugą do noclegowni.

Trasa krótka, świateł w jedną stronę 10 szt. Silnik zimny.

I wiem już że egr będę miał zapaskudzony na maxa.

Ale nie o tym miało być a o zuzyciu paliwa. Asterka ledwo mieści się w 8 litrach ropy. Na postoju 0,3-0,4 bez klimy, więc wtryski chyba ok.

Normalne to? Zwykle jak jeżdżę więcej to 6,5 max do 7 litrów w mieście. W trasie spokojnie schodzi poniżej 5 litrów przy spokojnej jeździe. Niepokoi mnie ten egr... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść EGR i zużycie spadnie poniżej 7l/100km

Ja tak miałem. Przed czyszczeniem ponad 8l po czyszczeniu poniżej 7. Codziennie Trasa ok 7km w jedną stronę w korkach warszawskich i później z powrotem identycznie.

Oznak zapchanego EGR nie miałem, a po rozebraniu syfu było pełno. Jak masz trochę wprawy mechanicznej 4 godziny zabawy i EGR wyczyszczony. Przydatna w tej operacji jest myjka ciśnieniowa do wymycia rurki dolotowej oraz odkurzacz do wyciągnięcia syfu z kolektora ssącego. Uwaga jak bierzezsz odkurzacz z domu, może być problem jak go po wszystkim nie wyczyścisz. Zona po czyszczeniu EGR zaczęła odkurzć a kółka zostawły piekne dwa smoliste ślady na dywanie. Ale wtedy miałem zona.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oraz odkurzacz do wyciągnięcia syfu z kolektora ssącego.

O odkurzaczu to pierwsze słyszę żeby miał cos wyssać confused.gif. Obawiam się że w 1,7 H - to egr nie ogarnę w 4 godziny. Tu nawet wprawnemu zejdzie 6-7 godzinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O odkurzaczu to pierwsze słyszę żeby miał cos wyssać .

W kolektorze dolotowym jest masa syfu. Najlepiej byłoby odkręcić go i wyczyścić, ale to generuje masę dodatkowej roboty no i koszty chociażby uszczelek pod kolektor. Dlatego ja śrubokrętem zeskrobywałem ten syf a odkurzaczem go wciągałem aby nie dostał się do silnika. Trzeba sobie radzić jakoś w warunkach polowych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz egra to pomyslisz o kolektorze. Wywalisz kolektor to ktoś Ci przypomni obrosniete zawory w głowicy.

Tak naprawdę to czyszczenie tego wg. mnie nie mnie sensu tylko lepiej jechac na kurację czyszczenia całego dolotu Jet Tronic by Luqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uważacie, ale jak zdjąłem EGR i rurkę dolotową to w kolektorze ujrzałem średnicę otworu wielkości 5 złotówki. Moim zdaniem czyszczenie samego egr bez udrożnienia kolektora nie ma sensu. Zawalony był głównie sam wlot do kolektora, dalej było już ok.

Co do tego Jet Tronic by Luqui Moly to nie stosowałbym w takim stanie EGR i dolotu jak potrafi to być w autach znanych z problemu zatykania się EGR. Ja aby swój oczyścić kupiłem juz wcześniej specyfiki do rozpuszczania syfu. Nie dawały rady, tylko fizyczny kontakt dawał rade coś w postaci asfaltu usunąć. Szkoda kasy, tylko myjka ciśnieniowa i długi śrubokręt, dłuto i i jakiś nóż daje rade. Ponadto tej mazi było dobre 2 - 3 litry po wszystkim (po odsączeniu, samo błoto) więc takie czyszczenie wpieprza ten syf nam w silnik. Można się tym pobawić ale dopiero po dokładnym fizycznym wyczyszczeniu, celem dopieszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.