Skocz do zawartości

Laguna II zakup


Pepcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Być może w najbliższym czasie stanę przed koniecznością zakupu jakiegoś taniego samochodu rodzinnego. Nie wiem w sumie dlaczego, ale ciągnie mnie w stronę Laguny królowej lawet grinser006.gif

Pytania do znawców:

- Czy wersje przed liftem są faktycznie dużo gorsze od tych po lifcie ? Słyszałem z kilku źródeł, że Laguny po liftowe są znacząco poprawione względem wcześniejszych, pytanie jakie kluczowe zmiany zostały dokonane?

- Interesują mnie jedynie silniki benzynowe w związku z tym jaki najlepszy silnik PB do tego samochodu ? Myślę o 2.0 bez T z racji tego, iż być może go zagazuję, a te z T ponoć nie bardzo tolerują LPG.

Jakieś kluczowe wady tego modelu ?

Z Góry Dziękuję ! piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Być może w najbliższym czasie stanę przed koniecznością zakupu jakiegoś taniego samochodu

> rodzinnego. Nie wiem w sumie dlaczego, ale ciągnie mnie w stronę Laguny królowej lawet

> Pytania do znawców:

> - Czy wersje przed liftem są faktycznie dużo gorsze od tych po lifcie ? Słyszałem z kilku źródeł,

> że Laguny po liftowe są znacząco poprawione względem wcześniejszych, pytanie jakie kluczowe

> zmiany zostały dokonane?

> - Interesują mnie jedynie silniki benzynowe w związku z tym jaki najlepszy silnik PB do tego

> samochodu ? Myślę o 2.0 bez T z racji tego, iż być może go zagazuję, a te z T ponoć nie bardzo

> tolerują LPG.

> Jakieś kluczowe wady tego modelu ?

> Z Góry Dziękuję !

Użytkuję od trzech miesięcy wspomniane auto. Trafił mi się prawie full wypas, więc jedzie się tym super smile.gif Co do silnika to trafiło mi się 1,8 i jest okej, choć tyłka nie urywa. 2.0 bez turbo na pewno będzie lepszym rozwiązaniem dla tego auta. Aha, ja jeżdżę codziennie z żoną i dwójką dzieciaków, więc opisuję jak jedzie przy "pełnym" załadowaniu. Ja mam rocznikowo na zaraz przed liftem więc może coś już poprawiali w tych autach. Co do wersji poliftowych to tam już zjawisko "królowej lawet" nie występuje. Ogólnie bardzo fajne auto, polecam smile.gif Aha, ja kupowałem z błędem akumulatora na wyświetlaczu, ale wiedziałem o tym, do naprawienia za 60 zł tylko trzeba wysłać zegary do magika a mi się nie chce. Jak oglądane egzemplarze będą miały jakieś błędy to nie dyskwalifikuj od razu tylko poszperaj w necie i u mechanika czy to nie wina "zimnych lutów" w zegarach auta, które są do poprawienia i po problemie. smile.gif A tak na co dzień to auto śmiga że miło, spala mi to w okolicy 11,5 litra LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę o 2.0 bez T z racji tego, iż być może go zagazuję, a te z T ponoć nie bardzo

> tolerują LPG.

oj ktos ci glupot stasznych natrzepal - 2.0t idealnie nadaje sie do gazowania - a nie gazuje sie 2.0 IDE

Jezeli chodzi o elektryke to chyba dobrze pamietam ze od 2003r. byla juz poprawiona elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj ktos ci glupot stasznych natrzepal - 2.0t idealnie nadaje sie do gazowania - a nie gazuje sie

> 2.0 IDE

> Jezeli chodzi o elektryke to chyba dobrze pamietam ze od 2003r. byla juz poprawiona elektryka

Głupot nie głupot, czytałem artykuł w którym pisano jakoby 2.0 T miał bardzo wrażliwe turbo (bez chłodzenia) i przy LPG szybko je szlag trafia. Jeśli to mit ok, jeśli jednak prawda wolę sobie podarować. Oczywiście że wolał bym 2.0 T lubię silniki doładowane. Myślę też nad Espace i tam głównie uturbione 2.0 jeździ.

Cytat z artykułu -

,,Tolerancja na gaz LPG

Polscy mechanicy potrafią „zagazować” wszystko, więc na rynku jest dużo aut renault z silnikiem Renault F4R i instalacją gazową. Odpowiedź na pytanie „czy warto ?” nie jest jednak tak oczywista.

Ogólnie rzecz ujmując, konstrukcja silnika nie wyklucza stosowania paliwa LPG. Plastikowy kolektor w wersjach wolnossących jest dość prosty, można się więc pokusić nawet o wykonanie go ze stali, co – nawet w przypadku starszych instalacji – poprawia niezawodność. Niestety krótkie kanały dolotowe powodują, że ewentualne wystrzały niszczą przepływomierz.

W przypadku instalacji wtrysku gazu problemów jest mniej i sprowadzają się one tylko do skonfigurowania emulatora. Elektronikę daje się oszukać, choć najnowsze renault z szyną diagnostyczna CAN nie lubią „dłubania” w oprogramowaniu.

Zupełnie odrębną kwestią jest montaż gazu LPG do silnika Renault F4RT. Turbina źle znosi dodatkowe obciążenie temperaturowe przez co wydatnie spada jej żywotność. Silniki doładowane maja też katalizator wstępny, który przez gaz potrafi wypalić się już po przebiegu 60 tysięcy kilometrów. Obydwie usterki (awaria turbiny i wypalenie katalizatora) są bardzo kosztowne w naprawie, co oczywiście zmniejsza opłacalność montażu instalacji.

Warto też pamiętać, że silniki Renault F4R i F4RT przy zasilaniu gazem odczuwalnie tracą na dynamice, natomiast ich dość „pancerna” konstrukcja dobrze znosi duże przebiegi. Oczywiście pod warunkiem, że będziemy odpowiednio częściej - niż na benzynie - zmieniać świece i olej.''

A tu link do całości - http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/280771,Kompendium-silnik-Renault-FR4FR4T-20-R4-16v-i-20-R4-16v-turbo-Wady-zalety-slabe-punkty-eksploatacja-modyfikacje-gaz-LPG.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna II jak każde auto ma swoje kaprysy, jedne mniej a drugie więcej uciążliwe. Ja jeżdżę LII od ok 4 lat, a samochód jest od nowości w rodzinie. We wnętrzu jeśli jest autoklima tyrkocze wentylatorek w lusterku, czasem sie łamie plastik w czytniku kart przez co nie ma odpalania impulsowego, przycisk awaryjnych to delikatna zabawka i jest możliwość jego uszkodzenia - to takie pierdołki do zrobienia we własnym zakresie. Czasem sa te zimne luty w elektronice, ale w wersji od polowy 2003 poprawili to i np u mnie tylko panel klimy byl robiony i to na gwarancji. Ja ze swojego 1,8 jestem zadowolony, przy odpowiednim podejściu potrafię zrobić w niedzielną przejażdżkę 6,1 l/100km przy dystansie 80km. W rzeczywistości przy piątkowej jezdzie, czyli takiej z ciężarówkami, częstym wyprzedzaniem,prędkością stała ok 100km/h na trasie 200km Konin -Wrocław wychodzi mi spalanie 6,6 - 7,1l/100km. Co do silników benzynowych to trzeba zwrócić uwagę na kolo zmiennych faz rozrządu (tyrkocze jak dizel) oraz co jakis czas wyczyścić przepustnice.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto też pamiętać, że silniki Renault F4R i F4RT przy zasilaniu gazem odczuwalnie tracą na

> dynamice

Taaaaaaa...

I chyba wszystko w tym temacie. Autor "kompendium wiedzy" pewnie widział F4R w internecie.

Jeździłem F4R na benzynie, jeździłem po zagazowaniu, jeżdżę Scenikiem, który LPG ma od nowości i...

F4R z gazm zdecydowanie traci na... kosztowności eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaaaaaa...

> I chyba wszystko w tym temacie. Autor "kompendium wiedzy" pewnie widział F4R w internecie.

> Jeździłem F4R na benzynie, jeździłem po zagazowaniu, jeżdżę Scenikiem, który LPG ma od nowości i...

> F4R z gazm zdecydowanie traci na... kosztowności eksploatacji.

Dlatego też pytam użytkowników, wolę się nie wpakować na przysłowiową minę.

Przy okazji jak to się generalnie sprawuje ? Silniki te można nazwać udanymi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego też pytam użytkowników, wolę się nie wpakować na przysłowiową minę.

> Przy okazji jak to się generalnie sprawuje ? Silniki te można nazwać udanymi ?

Ja mam 2.0 135KM ustrzegać nalezy się wersji silnika IDE o mocy 140KM sa one bardzo wrazliwe a jakość paliwa.

U mnie spalanie realne przy spokojnej jezdzie na trasie 8l w miescie 12 a wiec srednio 10/10,5l

Auto mam z 2002 roku i poza typowymi wymianami musiałem robić:

- belka z tyłu + amory

- sonda lambda

- KZFR

- koło pasowe wału korbowego (zamontowałem od 2.0T)

- rozrusznik

Czeka mnie jeszcze remont glowicy prawdopodobnie oraz maglownicy.

Autko super choć mam ochote zmienić na 3.0 V6 albo na Scenica II 1.6/2.0

Duzo informacji jak szukać auta znajdziesz na forum laguny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.