Skocz do zawartości

Błąd sondy lambda AR159


pilzner

Rekomendowane odpowiedzi

Skasowałem ostatnio taki błąd: P0134 Sygnał lambda 1 przed kat.

Ponieważ nie używałem do tej pory MES, to nie wiem co można byłoby jeszcze sprawdzić/zmonitorować/przetestować a propos tego błędu przed ewentualną wymianą sondy.

Podpowiecie?

287759242-bladAR159maly.jpg

post-37709-14352524401964_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skasowałem ostatnio taki błąd: P0134 Sygnał lambda 1 przed kat.

> Ponieważ nie używałem do tej pory MES, to nie wiem co można byłoby jeszcze

> sprawdzić/zmonitorować/przetestować a propos tego błędu przed ewentualną wymianą sondy.

> Podpowiecie?

Masz może wykres pracy sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czy to o to chodzi...

Tak, o to, jeśli to wykres na "wolnych obrotach" to sonda przed katalizatorem jest zepsuta. Jej krzywa "stoi" zamiast być amplitudą między ok. 200 a ok. 800 mV

Dodatkowo widać, że integrator lambda ma problem z dostosowaniem mieszanki, poprzez błędne dane z sondy.

Prawidłowo powinna się zachowywać tak: http://images37.fotosik.pl/1939/95cf9cb4f58e5ae8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, o to, jeśli to wykres na "wolnych obrotach" to sonda przed katalizatorem jest zepsuta. Jej

> krzywa "stoi" zamiast być amplitudą między ok. 200 a ok. 800 mV

> Dodatkowo widać, że integrator lambda ma problem z dostosowaniem mieszanki, poprzez błędne dane z

> sondy.

> Prawidłowo powinna się zachowywać tak: http://images37.fotosik.pl/1939/95cf9cb4f58e5ae8.jpg

Wykres zapisałem na wolnych obrotach - w załączniku zrzut w lepszej rozdzielczości. Wg tego co widać, napięcie lambda 1 przed katalizatorem MIN 0,440 V a MAX 0,489 V. Natomiast napięcie lambda 1 za katalizatorem MIN 0,084 V a MAX 0,748 V. To są dwie różne sondy?

Wg ePer sonda lambda to numery 46750241 1 szt. i 55204005 2 szt. Które należałoby wymienić? Ktoś wie?

Prośba o pomoc, bo oryginalne sondy są drogie i nie chciałbym kupić niepotrzebnie nie takiej. Z drugiej strony nie chce kombinować z zamiennikami czy sondami uniwersalnymi.

Ostatnio znowu kasowałem błąd, a w zasadzie dwa błędy. Pewnie ten drugi wynika z pierwszego. Opis błędów poniżej.

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

1: P0134 - Sygnał lambda 1 przed kat.

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Temperatura wody: 90,0 °C

Obroty silnika: 1920 obr/min

Obciążenie silnika: 52,50 %

Temperatura powietrza: 27,0 °C

Kąt przepustnicy: 11,76 %

Napięcie akumulatora: 14,036 V

Kod zostaje ustawiony kiedy występuje przerwa lub zwarcie w obwodzie przekaźnika grzałki sondy lambda wskazanej przez kod. Spowalnia to osiągnięcie temperatury roboczej przez sondę. Sprawdź przekaźnik, złącza i okablowanie pomiędzy przekaźnikiem, ECU i źródłem zasilania.

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

2: P1172 - Korekta mieszanki (multiplikatywna)

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Temperatura wody: 90,0 °C

Obroty silnika: 2640 obr/min

Obciążenie silnika: 42,00 %

Temperatura powietrza: 24,8 °C

Kąt przepustnicy: 11,37 %

Napięcie akumulatora: 14,130 V

ECU wyszło poza zakres adaptacji składu mieszanki w odniesieniu do czujnika O2 (adaptacja multiplikacyjna) i/lub do warunków pracy silnika (adaptacja addytywna).

Możliwe przyczyny:

- Usterka czujnika temperatury silnika/obwodu, mimo sygnału w poprawnym przedziale.

- Niewłaściwe ciśnienie paliwa

- Cieknące wtryskiwacze paliwa

- Zablokowane wtryskiwacze paliwa

- Niecałkowite spalanie (problem z zapłonem lub kompresją, nadmiar O2 w spalinach)

- "Wycieki" podciśnienia (mieszanka uboga)

- Uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik tlenu (bardzo wolne zmiany napięcia)

- Nieszczelność układu wydechowego przed czujnikiem O2 (świeże powietrze dodaje O2 powodując, że mieszanka wygląda na ubogą)

- Usterka układu sterowania systemem pochłaniania oparów paliwa

- Brak paliwa (pusty zbiornik)

Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW...

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:

Brak kodów błędów

post-37709-1435252441529_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Witam,

wymieniłem jakiś czas temu sondę o numerze 55204005 i niestety znowu pojawił mi się ten błąd (obwód przekaźnika grzałki).

ePer podaje w zapotrzebowaniu, że takie sondy (szerokopasmowa 6 pin) są dwie. Ja wymieniłem jedną.

Czy ktoś ma dostęp do eLearn i jest w stanie sprawdzić ile tych sond występuje naprawdę? Może są jednak dwie sondy numer 55204005 tak jak podaje ePer a ja wymieniłem nie tą?

A może do wymiany jest jednak sonda nr 46750241, ale to zwykła sonda 4 pinowa (z grzałką). Może to ta jest oznaczona w FES jako sonda nr 1?

Ktoś ma jakieś pojęcie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, ja fizycznie nie mogę jej znaleźć... Dlatego chciałem jakieś zdjęcie czy zrzut z eLearna.

Teoretycznie 2 sondy przed katalizatorem nie bardzo mają sens w silniku z turbosprężarką i krótkim kolektorem wydechowym.

W starszych silnikach AR z serii TS były 2 sondy przed katalizatorem, ale wtedy jedna była na bodajrze 1 i 4 cylinder a druga na 2 i 3 cylinder, bo kolektor był 4 w 2 w 1 i wtedy miało to sens, ale to były silniki wolnossące.

Fakt, że to tuningowy zamiennik, ale w nim też jest miejsce na tylko dwie sondy, jedną przed katalizatorem i jedną za katalizatorem LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.