pilzner Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Skasowałem ostatnio taki błąd: P0134 Sygnał lambda 1 przed kat. Ponieważ nie używałem do tej pory MES, to nie wiem co można byłoby jeszcze sprawdzić/zmonitorować/przetestować a propos tego błędu przed ewentualną wymianą sondy. Podpowiecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 > Skasowałem ostatnio taki błąd: P0134 Sygnał lambda 1 przed kat. > Ponieważ nie używałem do tej pory MES, to nie wiem co można byłoby jeszcze > sprawdzić/zmonitorować/przetestować a propos tego błędu przed ewentualną wymianą sondy. > Podpowiecie? Masz może wykres pracy sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Masz może wykres pracy sondy? Nie mam. Nie bardzo wiem jak to zrobić... Ale coś zrobić trzeba, bo błąd znowu się pokazał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Masz może wykres pracy sondy? A jakość paliwa może mieś znaczenie dla generowania takiego błędu? Bo jakoś dziwnie zgrało mi się to z tankowaniem na pewnej taniej stacji przy markecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > Masz może wykres pracy sondy? Nie wiem, czy to o to chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Nie wiem, czy to o to chodzi... Tak, o to, jeśli to wykres na "wolnych obrotach" to sonda przed katalizatorem jest zepsuta. Jej krzywa "stoi" zamiast być amplitudą między ok. 200 a ok. 800 mV Dodatkowo widać, że integrator lambda ma problem z dostosowaniem mieszanki, poprzez błędne dane z sondy. Prawidłowo powinna się zachowywać tak: http://images37.fotosik.pl/1939/95cf9cb4f58e5ae8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Tak, o to, jeśli to wykres na "wolnych obrotach" to sonda przed katalizatorem jest zepsuta. Jej > krzywa "stoi" zamiast być amplitudą między ok. 200 a ok. 800 mV > Dodatkowo widać, że integrator lambda ma problem z dostosowaniem mieszanki, poprzez błędne dane z > sondy. > Prawidłowo powinna się zachowywać tak: http://images37.fotosik.pl/1939/95cf9cb4f58e5ae8.jpg Wykres zapisałem na wolnych obrotach - w załączniku zrzut w lepszej rozdzielczości. Wg tego co widać, napięcie lambda 1 przed katalizatorem MIN 0,440 V a MAX 0,489 V. Natomiast napięcie lambda 1 za katalizatorem MIN 0,084 V a MAX 0,748 V. To są dwie różne sondy? Wg ePer sonda lambda to numery 46750241 1 szt. i 55204005 2 szt. Które należałoby wymienić? Ktoś wie? Prośba o pomoc, bo oryginalne sondy są drogie i nie chciałbym kupić niepotrzebnie nie takiej. Z drugiej strony nie chce kombinować z zamiennikami czy sondami uniwersalnymi. Ostatnio znowu kasowałem błąd, a w zasadzie dwa błędy. Pewnie ten drugi wynika z pierwszego. Opis błędów poniżej. ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 1: P0134 - Sygnał lambda 1 przed kat. SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Temperatura wody: 90,0 °C Obroty silnika: 1920 obr/min Obciążenie silnika: 52,50 % Temperatura powietrza: 27,0 °C Kąt przepustnicy: 11,76 % Napięcie akumulatora: 14,036 V Kod zostaje ustawiony kiedy występuje przerwa lub zwarcie w obwodzie przekaźnika grzałki sondy lambda wskazanej przez kod. Spowalnia to osiągnięcie temperatury roboczej przez sondę. Sprawdź przekaźnik, złącza i okablowanie pomiędzy przekaźnikiem, ECU i źródłem zasilania. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd. 2: P1172 - Korekta mieszanki (multiplikatywna) SZCZEGÓŁY BŁĘDU: Temperatura wody: 90,0 °C Obroty silnika: 2640 obr/min Obciążenie silnika: 42,00 % Temperatura powietrza: 24,8 °C Kąt przepustnicy: 11,37 % Napięcie akumulatora: 14,130 V ECU wyszło poza zakres adaptacji składu mieszanki w odniesieniu do czujnika O2 (adaptacja multiplikacyjna) i/lub do warunków pracy silnika (adaptacja addytywna). Możliwe przyczyny: - Usterka czujnika temperatury silnika/obwodu, mimo sygnału w poprawnym przedziale. - Niewłaściwe ciśnienie paliwa - Cieknące wtryskiwacze paliwa - Zablokowane wtryskiwacze paliwa - Niecałkowite spalanie (problem z zapłonem lub kompresją, nadmiar O2 w spalinach) - "Wycieki" podciśnienia (mieszanka uboga) - Uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik tlenu (bardzo wolne zmiany napięcia) - Nieszczelność układu wydechowego przed czujnikiem O2 (świeże powietrze dodaje O2 powodując, że mieszanka wygląda na ubogą) - Usterka układu sterowania systemem pochłaniania oparów paliwa - Brak paliwa (pusty zbiornik) Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd. KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW... ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: Brak kodów błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Witam, wymieniłem jakiś czas temu sondę o numerze 55204005 i niestety znowu pojawił mi się ten błąd (obwód przekaźnika grzałki). ePer podaje w zapotrzebowaniu, że takie sondy (szerokopasmowa 6 pin) są dwie. Ja wymieniłem jedną. Czy ktoś ma dostęp do eLearn i jest w stanie sprawdzić ile tych sond występuje naprawdę? Może są jednak dwie sondy numer 55204005 tak jak podaje ePer a ja wymieniłem nie tą? A może do wymiany jest jednak sonda nr 46750241, ale to zwykła sonda 4 pinowa (z grzałką). Może to ta jest oznaczona w FES jako sonda nr 1? Ktoś ma jakieś pojęcie o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Podaj VIN auta albo chociaż napisz jaki to silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Podaj VIN auta albo chociaż napisz jaki to silnik. Jest na zrzutach z MESa, silnik to 1.75 TBi. VIN poszedł na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Zdjęcia z ePera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Zdjęcia z ePera. Dzięki, ja fizycznie nie mogę jej znaleźć... Dlatego chciałem jakieś zdjęcie czy zrzut z eLearna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Dzięki, ja fizycznie nie mogę jej znaleźć... Dlatego chciałem jakieś zdjęcie czy zrzut z eLearna. Teoretycznie 2 sondy przed katalizatorem nie bardzo mają sens w silniku z turbosprężarką i krótkim kolektorem wydechowym. W starszych silnikach AR z serii TS były 2 sondy przed katalizatorem, ale wtedy jedna była na bodajrze 1 i 4 cylinder a druga na 2 i 3 cylinder, bo kolektor był 4 w 2 w 1 i wtedy miało to sens, ale to były silniki wolnossące. Fakt, że to tuningowy zamiennik, ale w nim też jest miejsce na tylko dwie sondy, jedną przed katalizatorem i jedną za katalizatorem LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.