romano11 Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Witam. Pacjent to Corsa C, 2001 rok, silnik Z12XE, aktualnie 101kkm, 1. właściciel. Objawy: metaliczne "dzwonienie/rzegotanie/rzężenie" od rozruchu, powiązane z obrotami silnika, bez różnicy, czy zimny/ciepły. Od ok. 3 lat występował podobny dźwięk, ale rzadko, tylko po zimnym rozruchu i tylko w największe upały, na 2~3 sekundy i cichło. Tłumaczyłem to sobie spływaniem oleju i jego brakiem w napinaczu. Ale teraz z dnia na dzień objaw, jak opisałem, nieustający. Trudno mi uwierzyć w to, że nagle się łańcuch tak rozciągnął. Pytania: - jak sprawdza się rozciągnięcie łańcucha: przez pociągnięcie "w górę" na kole zębatym, niczym napęd w moto? - jaki jest dopuszczalny luz? - czy możliwa jest usterka napinacza łańcucha rozrządu tak, że nie napina łańcucha w ogóle? Żeby było ciekawiej, jestem już naszykowany częściowo do roboty: zakupione są pompa wody, uszczelka pokrywy łańcucha, napinacz, uszczelniacz wału korbowego, pasek klinowy, uszczelka EGR-u i inne utensylia, lecz bez łańcucha... No nic, zobaczymy. Jeśli ktoś wesprze dobrą radą - będę wdzięczny. Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 u mnie też łańcuch klekotał, ale okazało się, że poprzedni właściciel wymienił go bez wymiany ślizgów i napinacza - dla bezpieczeństwa wymieniłem całość (a łańcuch stary był tej samej długości co nowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Witam. Pacjent to Corsa C, 2001 rok, silnik Z12XE, aktualnie 101kkm, 1. właściciel. Ktoś wie, jakim momentem dokręca się EGR do głowicy, czy tez nie jest to sprecyzowane? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 > Witam. > Pacjent to Corsa C, 2001 rok, silnik Z12XE, aktualnie 101kkm, 1. właściciel. > Ktoś wie, jakim momentem dokręca się EGR do głowicy, czy tez nie jest to sprecyzowane? > Pozdrawiam - romano11 zawsze przykręcałem na wyczucie i zawsze było dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Do głowicy - 8Nm, rurka do EGRa - 10Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > Do głowicy - 8Nm, rurka do EGRa - 10Nm. Podziękował Operacja "Tajfun" już jutro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Operacja "Tajfun" ruszyła. Większość utensyliów zdemontowana, został napinacz, ślizgi do przejrzenia, altek wisi na drucie i jak już jestem tak daleko, to zerknę też do rozrusznika. Pytanie na dzisiaj brzmi: jakie napięcie i na które piny podać do EGR-a, by ruszyła się zwora? W samym zaworze nie było dużo sadzy/brudu: warstwa ~0,5mm. Łańcuch siedzi mocno na kołach, nie wykazuje zużycia, w przeciwieństwie do pompy wody, która nie dość, że popuszczała płyn, to zaczęła hałasować i rozpędzona sznurkiem nawiniętym na koło pasowe nie wiedziała, kiedy się zatrzymać, dodatkowo był wyczuwalny luz promieniowy. Jej czas minął. Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.