Skocz do zawartości

Corsa C - rozrząd - parę pytań.


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent to Corsa C, 2001 rok, silnik Z12XE, aktualnie 101kkm, 1. właściciel.

Objawy: metaliczne "dzwonienie/rzegotanie/rzężenie" od rozruchu, powiązane z obrotami silnika, bez różnicy, czy zimny/ciepły.

Od ok. 3 lat występował podobny dźwięk, ale rzadko, tylko po zimnym rozruchu i tylko w największe upały, na 2~3 sekundy i cichło. Tłumaczyłem to sobie spływaniem oleju i jego brakiem w napinaczu.

Ale teraz z dnia na dzień objaw, jak opisałem, nieustający.

Trudno mi uwierzyć w to, że nagle się łańcuch tak rozciągnął.

Pytania:

- jak sprawdza się rozciągnięcie łańcucha: przez pociągnięcie "w górę" na kole zębatym, niczym napęd w moto?

- jaki jest dopuszczalny luz?

- czy możliwa jest usterka napinacza łańcucha rozrządu tak, że nie napina łańcucha w ogóle? icon_eek.gif

Żeby było ciekawiej, jestem już naszykowany częściowo do roboty: zakupione są pompa wody, uszczelka pokrywy łańcucha, napinacz, uszczelniacz wału korbowego, pasek klinowy, uszczelka EGR-u i inne utensylia, lecz bez łańcucha... hmm.gif

No nic, zobaczymy. Jeśli ktoś wesprze dobrą radą - będę wdzięczny.

Pozdrawiam - romano11 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też łańcuch klekotał, ale okazało się, że poprzedni właściciel wymienił go bez wymiany ślizgów i napinacza - dla bezpieczeństwa wymieniłem całość (a łańcuch stary był tej samej długości co nowy) shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Pacjent to Corsa C, 2001 rok, silnik Z12XE, aktualnie 101kkm, 1. właściciel.

> Ktoś wie, jakim momentem dokręca się EGR do głowicy, czy tez nie jest to sprecyzowane?

> Pozdrawiam - romano11

zawsze przykręcałem na wyczucie i zawsze było dobrze 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja "Tajfun" ruszyła. Większość utensyliów zdemontowana, został napinacz, ślizgi do przejrzenia, altek wisi na drucie grinser006.gif i jak już jestem tak daleko, to zerknę też do rozrusznika.

Pytanie na dzisiaj brzmi: jakie napięcie i na które piny podać do EGR-a, by ruszyła się zwora?

W samym zaworze nie było dużo sadzy/brudu: warstwa ~0,5mm.

Łańcuch siedzi mocno na kołach, nie wykazuje zużycia, w przeciwieństwie do pompy wody, która nie dość, że popuszczała płyn, to zaczęła hałasować i rozpędzona sznurkiem nawiniętym na koło pasowe nie wiedziała, kiedy się zatrzymać, dodatkowo był wyczuwalny luz promieniowy. Jej czas minął.

Pozdrawiam - romano11 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.