Hadziej Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Witam Wszystkich, Dzisiaj stałem się posiadaczem uniacza 1.0 kupionego dla Żony na dojazdy do pracy. Po krótce o samchodzie.3d, 1999, 2ga właścicielka od 2003 roku go miała, 81kkm przejechane i ma gaz W drodze do domu okazało sie ze biegi wchodza ciężko i chyba sprzegło jest zle wyregulowane bo łapie wysoko? Da się coś z tym zrobić? Przebieg jest na 100% prawdziwy bo samochód kupiony od koleżanki I tak...troche rdzewieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 > Witam Wszystkich, > Dzisiaj stałem się posiadaczem uniacza 1.0 kupionego dla Żony na dojazdy do pracy. Po krótce o > samchodzie.3d, 1999, 2ga właścicielka od 2003 roku go miała, 81kkm przejechane i ma gaz > W drodze do domu okazało sie ze biegi wchodza ciężko i chyba sprzegło jest zle wyregulowane bo > łapie wysoko? > Da się coś z tym zrobić? Przebieg jest na 100% prawdziwy bo samochód kupiony od koleżanki > I tak...troche rdzewieje Spróbuj popuścić na lince przy skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadziej Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Spróbuj popuścić na lince przy skrzyni. A mogę poprosić o jakieś dokładniejsze instrukcje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > A mogę poprosić o jakieś dokładniejsze instrukcje? a wiesz co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Spróbuj popuścić na lince przy skrzyni. Skoro ma za bardzo naciągnięte to czemu biegi miałyby źle wchodzić a sprzęgło ciągnąć? (bo rozumiem, że "haczyć" to tutaj ciągnąć???). Jak mu bierze wysoko a nadal ciężko biegi wchodzą to sprzęgło do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Skoro ma za bardzo naciągnięte to czemu biegi miałyby źle wchodzić a sprzęgło ciągnąć? (bo > rozumiem, że "haczyć" to tutaj ciągnąć???). > Jak mu bierze wysoko a nadal ciężko biegi wchodzą to sprzęgło do wymiany. po pierwsze to WD-40 na początek na cięgna i sierżanta po drugie to jakiś teflon w sprayu na cięgna i sierżanta a potem można zająć się sprzęgłem choć z tego co pamiętam to w 1.0 zawsze brało wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadziej Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Tzn napisze dokładniej. Biegi mam wrażenie jakby linki albo wybierak stawiały opór, w sensie że lewarek nie chodzi lekko tylko z wyczuwalnym oporem. A co do sprzęgła to chodzi lekko ale dopiero od połowy zaczyna łapać i czasami przy zmianie zachrupie jakby nie wysprzęglał do końca? Ekspertem mechaniki nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam dlatego nie krzyczcie jak czegoś nie rozumiem Zapomniałem dodać że mniejwięcej od grudnia auto nie jeździło więc może być troche zastane, to będe sprawdzał w weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Tzn napisze dokładniej. Biegi mam wrażenie jakby linki albo wybierak stawiały opór, w sensie że > lewarek nie chodzi lekko tylko z wyczuwalnym oporem. A co do sprzęgła to chodzi lekko ale > dopiero od połowy zaczyna łapać i czasami przy zmianie zachrupie jakby nie wysprzęglał do > końca? > Ekspertem mechaniki nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam dlatego nie krzyczcie jak czegoś nie > rozumiem > Zapomniałem dodać że mniejwięcej od grudnia auto nie jeździło więc może być troche zastane, to będe > sprawdzał w weekend linki w 1.0 wd-40 przez dwa dni a potem zapsikać jakimś natłuszczaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Co do sprzęgła to spróbuj popuścić nakrętkę na lince sprzęgła, tak jak koledzy Ci już napisali. Linka znajduje się na skrzyni z góry, tuż poniżej akumulatora. Znajdziesz na pewno. Co do ciężko wchodzących biegów, to może być temat na dłuższe popołudnie. W silniku 1.0 nie ma linek sterujących wybieraniem biegów. Odbywa się to za pomocą metalowych cięgien (tzw. patyków elementy nr 6 na rys.) na końcach których znajdują się małe przegubiki kulowe. Najczęściej to właśnie one są zatarte/zasyfione/zardzewiałe i stawiają opór podczas pracy. Ewentualnie tzw. sierżant, czyli kawałek płaskownika w którym wprasowane są właśnie 3 takie przegubiki (na rys. oznaczony jako łącznik), uległ zatarciu/zasyfieniu/zardzewiał. Są jeszcze 2 ramiona obrotowe, do których przykręca się owe cięgna wraz z przegubami na rys. zaznaczone jako sierżant. Też potrafią się zatrzeć/zasyfić/zardzewieć i mogą występować problemy z biegami, takie jak opisujesz. Można te kilka elementów wymienić na nowe, ale zazwyczaj sumienne wyczyszczenie i przesmarowanie załatwia sprawę. Tutaj masz obrazek mniej więcej co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadziej Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > linki w 1.0 Mam wrażenie czy nabijasz się z tego że niewiem że tam nie ma linek, mam samochód od wczoraj, chyba moge tego jeszcze niewiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadziej Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Co do sprzęgła to spróbuj popuścić nakrętkę na lince sprzęgła, tak jak koledzy Ci już napisali. > Linka znajduje się na skrzyni z góry, tuż poniżej akumulatora. Znajdziesz na pewno. > Co do ciężko wchodzących biegów, to może być temat na dłuższe popołudnie. W silniku 1.0 nie ma > linek sterujących wybieraniem biegów. Odbywa się to za pomocą metalowych cięgien (tzw. patyków > elementy nr 6 na rys.) na końcach których znajdują się małe przegubiki kulowe. Najczęściej to > właśnie one są zatarte/zasyfione/zardzewiałe i stawiają opór podczas pracy. Ewentualnie tzw. > sierżant, czyli kawałek płaskownika w którym wprasowane są właśnie 3 takie przegubiki (na rys. > oznaczony jako łącznik), uległ zatarciu/zasyfieniu/zardzewiał. Są jeszcze 2 ramiona obrotowe, > do których przykręca się owe cięgna wraz z przegubami na rys. zaznaczone jako sierżant. Też > potrafią się zatrzeć/zasyfić/zardzewieć i mogą występować problemy z biegami, takie jak > opisujesz. > Można te kilka elementów wymienić na nowe, ale zazwyczaj sumienne wyczyszczenie i przesmarowanie > załatwia sprawę. > Tutaj masz obrazek mniej więcej co i jak. dzięki bardzo. teraz już wiem co i jak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Mam wrażenie czy nabijasz się z tego że niewiem że tam nie ma linek, mam samochód od wczoraj, chyba > moge tego jeszcze niewiedzieć? Nie możesz. Jak "stary" CI mówi, że masz wiedzieć to masz wiedzieć. W końcu co Ty sobie myślisz, że to jest forum dla tych co nie wiedzą i się chcą dowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 sprawdzilbym tez poziom oleju w skrzyni, rowniez moze powodowac ze troche ciezko wchodza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hadziej Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > sprawdzilbym tez poziom oleju w skrzyni, rowniez moze powodowac ze troche ciezko wchodza tak też pomyślałem, jak sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > tak też pomyślałem, jak sprawdzić? w przedniej części skrzyni biegów masz śrubę na klucz ampulowy tam się wlewa i sprawdza poziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.