Pepcio Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Witajcie. Z dużym prawdopodobieństwem stanę się w najbliższych dniach właścicielem Zafiry z silnikiem 1.8 125 KM Pytania następujące: - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś BDB nie koniecznie najtańszego, czego więc szukać ? - Na jakim oleju ten silnik powinien jeździć ? Wiem, że potrafią żłopać oliwę więc pewnie nie będę inwestował w nic drogiego, ale.... - Jak z zagazowaniem tego silnika, pewnie to motor lubiący LPG, ale nie jestem pewien. Z Góry Dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Pytania następujące: > - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś > BDB nie koniecznie najtańszego, czego więc szukać ? Pasek conti,nap i roli INA, pompa Hepu > - Na jakim oleju ten silnik powinien jeździć ? Wiem, że potrafią żłopać oliwę więc pewnie nie będę > inwestował w nic drogiego, ale.... 5w40 i nie bierze nic od wymiany do wymiany, jeździłem na motulu, ale teraz zalałem totala. wymiana co 10000max. > - Jak z zagazowaniem tego silnika, pewnie to motor lubiący LPG, ale nie jestem pewien. Silnik bardzo lubi się z gazem, zero problemu. > Z Góry Dziękuję za wszelkie sugestie. > Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Witajcie. > Z dużym prawdopodobieństwem stanę się w najbliższych dniach właścicielem Zafiry z silnikiem 1.8 125 > KM > Pytania następujące: > - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś Pasek: Contitech, Dayco, Gates, oryginał GM, Pompa: wybór jest spory - Hepu, SKF, Dolz, Airtex, Rolki, napinacz: INA, Ruville Ja proponuję takie coś: http://www.opel-sklep.com/pl/p/Rozrzad-1...062-OPEL-GM/373 mam u siebie w XELu+pompa Airtex, od 10kkm żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Pasek: Contitech, Dayco, Gates, oryginał GM, mam Conti i w poprzednim aucie też taki miałem, zero problemów > Pompa: wybór jest spory - Hepu, SKF, Dolz, Airtex, w poprzednej astrze miałem DOLZ-a i nie było żadnych problemów do obecnej astry 1.8 kupiłem też DOLZ i wg mechaników - o czym wspominałem na kąciku Astry wczoraj- winą hałasu z okolic rozrządu jest właśnie pompa (przejechałem na niej mniej jak 1000 km). Propozycja aby zmienić na SKF. Narazie czekam co się będzie dalej działo. > Rolki, napinacz: INA, Ruville W obu autach mam/miałem INA i też żadnego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Bo to są dobre części W poprzednim aucie też takie komplety miałem, teraz wyjątkowo kupiłem oryginał, tak to bym brał coś z tych wymienionych i też byłoby dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bydluck Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Pytania następujące: > - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś > BDB nie koniecznie najtańszego, czego więc szukać ? INA > - Na jakim oleju ten silnik powinien jeździć ? Wiem, że potrafią żłopać oliwę więc pewnie nie będę > inwestował w nic drogiego, ale.... Nie wiedziałem jakim był zalany wcześniej mój motor więc zdecydowałem się na 10w40 z mobila i zbliżam się małymi krokami do kolejnej wymiany. Oleju ubyło z max do ciut poniżej min. Natomiast zero dolewek między wymianą co mnie bardzo cieszy. > - Jak z zagazowaniem tego silnika, pewnie to motor lubiący LPG, ale nie jestem pewien. Mam sekwencje STAG4 i nie ma problemów. Parownik jedynie wcisnęli mi dość słaby. Na bardzo wysokich obrotach ciśnienie mocno spada i przełącza na pare sek na PB. Będę walczył aby wymienili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Co do rozrzadu: pasek Conti, rolki i napinacze INA, pompe wziac wszystko oprocz SKF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volk Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Witajcie. > Z dużym prawdopodobieństwem stanę się w najbliższych dniach właścicielem Zafiry z silnikiem 1.8 125 > KM > Pytania następujące: > - Rozrząd jakiej firmy polecacie? Z rozrządami bywa różnie, są lepsze, gorsze itp, chcę kupić coś > BDB nie koniecznie najtańszego, czego więc szukać ? > - Na jakim oleju ten silnik powinien jeździć ? Wiem, że potrafią żłopać oliwę więc pewnie nie będę > inwestował w nic drogiego, ale.... > - Jak z zagazowaniem tego silnika, pewnie to motor lubiący LPG, ale nie jestem pewien. > Z Góry Dziękuję za wszelkie sugestie. > Pozdrawiam. Używam takiej Zafirki z silnikim Z18XE zagazowanej i jestem po wymianie: pasek-Contitech, rolki-INA, pompa-Dolz (koszt 350zł bez roboc.) olej - Mobile 5w30 3000 XE wymiana co 15kkm z dolewką ok 0,5l na 15k km Dobrze znosi LPG (wcześniej sugerowłbym lekturę forum w kwestii doboru instalacji LPG i wybór gazownika znającego się na rzeczy). P.S. Mając porównanie Astry F i Zafiry 1.8 to muszę przyznać że ef-ka jest prosta w budowie, nie do zajechania i tania w eksploatacji. Zafira to już inna półka, sporo czujników jeszcze więcej możliwych źródeł błędów i awarii oraz wyższe koszta części. Jednak jest to inny komfort jazdy. p.s. Moim zdaniem jeżeli chodzi o Astrę G (protoplasty Zafiry) to czas modeli z najlepszymi motorami skonczył sie w 2004 r. kiedy to wyszły ostatnie modele 8V z silnikiem Z16SE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Witajcie. > Z dużym prawdopodobieństwem stanę się w najbliższych dniach właścicielem Zafiry z silnikiem 1.8 125 > KM Zafira to zło a ten silnik jeszcze gorsze. Dobrego mechanika i grubego portfela , jako były użytkownik zafiry , życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Zafira to zło a ten silnik jeszcze gorsze. > Dobrego mechanika i grubego portfela , jako były użytkownik zafiry , życzę I jeszcze egzorcysty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.