tarna Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Może jakaś mądra głowa mi podpowie czy silniki F16D (Lacetti) i A16D (Lanos, Nubira, Lacetti) mają tą samą klawiaturkę? różnica w cenie nowej jest znaczna a nie chciałbym przepłacać posiadam F16D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Uszczelka jest taka sama, ale inaczej jest rozwiązana odma, więc nie będzie plug'n'play. Tanie pokrywy z allegro nie mają nic wspólnego z oryginałem, wbrew temu, co piszą na tych aukcjach, więc to z tej strony również śliski temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 > Uszczelka jest taka sama, ale inaczej jest rozwiązana odma, więc nie będzie plug'n'play. > Tanie pokrywy z allegro nie mają nic wspólnego z oryginałem, wbrew temu, co piszą na tych aukcjach, > więc to z tej strony również śliski temat. No nic trza będzie ponad 3 i pół stówki dać za oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 A musisz zmieniać? Pękła czy się pokrzywiła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 > A musisz zmieniać? Pękła czy się pokrzywiła? cieknie raz była wymiana uszczelki następnie wymiana uszczelki + sylikon i dalej cieknie Jeśli pracujesz w soboty to chętnie podjadę i może Ty wymienisz albo zdecydujesz co z tym fantem robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narat Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > cieknie raz była wymiana uszczelki następnie wymiana uszczelki + sylikon i dalej cieknie > Jeśli pracujesz w soboty to chętnie podjadę i może Ty wymienisz albo zdecydujesz co z tym fantem > robić. Nie zmieniaj pokrywy, tylko daj pastę Dirko jako uszczelniacz. Były wątki o tym. Ja przeszedłem identyczną drogę, jak Ty, parę miesięcy po zmianie uszczelki i uszczelnieniu silikonem na podłodze w garażu zaczęła się tworzyć plama oleju. Kolejnym krokiem była w.w. pasta, od roku silnik suchy jak pieprz. Ja kupiłem konkretnie masę uszczelniającą przedstawioną w tym katalogu na stronie 8, nr katalogowy 030.790 Aha, uszczelkę dałem oryginalną (podobno nienajlepsza), profilaktycznie dałem też nowe oringi na śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > cieknie raz była wymiana uszczelki następnie wymiana uszczelki + sylikon i dalej cieknie > Jeśli pracujesz w soboty to chętnie podjadę i może Ty wymienisz albo zdecydujesz co z tym fantem > robić. Nigdy nie dawaj sylikonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Nigdy nie dawaj sylikonu Ok nie był sylikon tylko Dirko ale z rozmachu napisałem sylikon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Ok nie był sylikon tylko Dirko ale z rozmachu napisałem sylikon. Ważne też jest, by nie przekręcić śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > cieknie raz była wymiana uszczelki następnie wymiana uszczelki + sylikon i dalej cieknie Co prawda mam inny silnik (1.8), ale jak kupiłem swoje auto, to też pokrywa mocno ciekła. Nabyłem pierwszą lepszą uszczelkę i zabrałem się za wymianę. Oczywiście Francuzi usmarowali wszystko silikonem a i tak to nic nie dało. Lało się dość poważnie. W sumie standard w tych silnikach (Opel, Nubira, Leganza). Za to miałem kupę zabawy, żeby oczyścić elementy. Ta pierwsza lepsza uszczelka starczyła na jakieś chyba 15 kkm, potem znowu zaczęła podciekać. Może nie mocno, ale na tyle, że mnie to zdenerwowało. Po tym przebiegu wymieniłem uszczelkę już na Elringa i od około 70 kkm mam spokój. Co prawda w jednym rogu widać teraz zapocenie, ale jest ono na tyle marne, że skutecznie maskuje je kurz z drogi. Z zasady zarówno pokrywę jak i głowicę odtłuszczam benzyną ekstrakcyjną. Dirko stosuje tylko w miejscach przejścia w pokrywy wałków lub półksiężyce. No i pokrywy nie dokręcam na oko, tylko z użyciem klucza dynamometrycznego. > Jeśli pracujesz w soboty to chętnie podjadę i może Ty wymienisz albo zdecydujesz co z tym fantem > robić. Jak masz ochotę jechać do mnie taki kawał światu, to w tą sobotę coś czasu powinienem mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.