Skocz do zawartości

Audi A4 B6 2004 uruchomienie komputera pokładowego.


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam auto jak w temacie z silnikiem 1,9 TDI 130HP AVF:

Nie mam możliwości sprawdzenia chwilowego spalania i wszystkich innych opcji jakie oferuje właśnie komputer pokładowy, lewa manetka nie posiada żadnych przycisków jedynie przyciski przed zegarami do ustawiania zegarka i resetowania dziennego przebiegu.

Na wyświetlaczu wyświetla mi się jedynie jaki dystans mogę pokonać posiadanej ilości paliwa w baku oraz radio i temp zewn.

Przepaliła mi się również żarówka (H7) i żaden komunikat na zegarach się nie pojawił - czy przypadkiem nie powinno coś mnie poinformować o fakcie spalonej żarówki?

Jeżeli by istniała taka możliwość również chciałbym dołożyć tempomat.

Podpowiedzcie co i jak mam zrobić aby wyposażyć w te udogodnienia.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie co i jak mam zrobić aby wyposażyć w te udogodnienia.

żeby dołożyć tempomat, jak i sterowanie kompem na FISie musisz mieć odpowiedni moduł kierownicy by w ogóle to obsłużyło

moduł pod tempomat to zdaje się 8E0 953 549 N lub L od 160zł

manetka tempomatu pewnie od 60zł w górę

manetka z obsługą FISa od 80zł

zdjąć kierownice, zamontować, zakodować i jeździć... smile.gif

co i jak zrobić znajdziesz na forum A4 klubu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, posiadam auto jak w temacie z silnikiem 1,9 TDI 130HP AVF:

> Nie mam możliwości sprawdzenia chwilowego spalania i wszystkich innych opcji jakie oferuje właśnie

> komputer pokładowy, lewa manetka nie posiada żadnych przycisków jedynie przyciski przed

> zegarami do ustawiania zegarka i resetowania dziennego przebiegu.

Masz dużego FIS-a czy małego?

Spróbuj przez kilka sekund przytrzymać przycisk reset ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz dużego FIS-a czy małego?

> Spróbuj przez kilka sekund przytrzymać przycisk reset

Zacznijmy od poznania pojęć - FIS rozumie, że chodzi o wyświetlacz między zegarami.

Co oprócz skasowania dziennego przebiegu powinno się stać?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moduł pod tempomat to zdaje się 8E0 953 549 N lub L od 160zł

Czy to jest ustrojstwo w które wpina się manetki?

Z tego co czytałem, że istnieje jakiś tam promil szans, że taki moduł posiadam - czy da się to sprawdzić vagiem?

> zdjąć kierownice, zamontować, zakodować i jeździć...

Czy wyżej wymieniony proces jest jakiś mocno skomplikowany, czy powinienem sobie dać radę, wspomnę, że wcześniej miałem astre f i kierownicę z poduszką zdejmowałem bez problemu.

Zakodowanie tego modułu dam radę zrobić vagiem?

> co i jak zrobić znajdziesz na forum A4 klubu

Już się rejestrowałem wcześniej, ale wolałem wpierw na AK się zapytać.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznijmy od poznania pojęć - FIS rozumie, że chodzi o wyświetlacz między zegarami.

Tak, jest albo pełny (wyświetla np. stacje radiowe, polecenia nawigacji jeśli posiadasz) albo połowa (wtedy chyba tylko podstawowe info komputera)

> Co oprócz skasowania dziennego przebiegu powinno się stać?

Nic ok.gif Jeśli ten sposób nie działa to spróbuj przytrzymać któryś z przycisków, którymi zmieniasz info kompa. Sorry, nie bardzo pamiętam którym robi się to u mnie, jakaś pomroczność mnie złapała grinser006.gif

> PZDR VEN

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mniej więcej wiem co i jak, ale na razie temat muszę odłożyć na później, wpierw do wymiany rozrząd i silnik tylnej wycieraczki - ośka się przytarła, jak się wycieraczce pomoże to zakręci, ale sama z siebie nie daje rady, widziałem zestaw regeneracyjny za 200pln (robiłem taki silnik u mojego ojca w ibizie) a silnik boscha można kupić za 300 z hakiem i nie będę się bawił w wybijanie ośki tylko wstawię nowy, powinno wystarczyć na parę lat, później usunięcie kilku odprysków i zarysowań na lakierze, a na końcu będę się bawił w gadżety wink.gif

Dzięki wielkie

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to jest ustrojstwo w które wpina się manetki?

dokładnie, elektroniki więcej niż w astrze więc i modułów więcej smile.gif

> Z tego co czytałem, że istnieje jakiś tam promil szans, że taki moduł posiadam - czy da się to

> sprawdzić vagiem?

sprawdzisz spokojnie wink.gif

przy zdejmowaniu kierownicy pamiętaj by sobie machnąć mazaczkiem kreseczkę przez śrubkę i kierę, byś wiedział jak była mocno dokręcona 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dobrze, bez większych komplikacji z czasem będzie tempomat i BC.

> Dzięki za info.

> PZDR VEN

da radę smile.gif masz taki sam jak u mnie i przebieg nawet podobny 270751858-jezyk.gif mogłeś jeszcze mieć kolorowy FIS tego typu smile.gif no ale na tym też da radę ogarnąć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da radę masz taki sam jak u mnie i przebieg nawet podobny

O to mam kilka pytań:

- jakieś problemy z turbiną?

- jak tam wtryski?

- no i jak tam koło 2 masowe?

> mogłeś jeszcze mieć kolorowy FIS tego typu

A czym on się różni? Na czym polega jego "kolorystyka", przy odpalaniu bryczki zapala się zielone "OK" czy to o ten kolorowy chodzi?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to mam kilka pytań:

> - jakieś problemy z turbiną?

już po regeneracji, padło uszczelnienie smile.gif

> - jak tam wtryski?

nic nie robiłem smile.gif

> - no i jak tam koło 2 masowe?

nic nie robiłem smile.gif

poza tym DPF out, program przy okazji mocniejszy wrzucony... smile.gif

> A czym on się różni? Na czym polega jego "kolorystyka", przy odpalaniu bryczki zapala się zielone

> "OK" czy to o ten kolorowy chodzi?

jak jest zwyklak to wszystko w czerwieni prócz np błedów na żółto... jak kolor to kolory są różne smile.gif

kolor

zwyklak

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poza tym DPF out, program przy okazji mocniejszy wrzucony...

O właśnie po czym poznać czy mam DPF?

Jedni mówią, że mam a inni, że nie mam - a ja nie wiem co mam myśleć.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O właśnie po czym poznać czy mam DPF?

> Jedni mówią, że mam a inni, że nie mam - a ja nie wiem co mam myśleć.

> PZDR VEN

nie masz, no chyba, że auto z niemiec i ktos dla zielonej plakietki doposażył w "pseudo DPF"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> O właśnie po czym poznać czy mam DPF?

> Jedni mówią, że mam a inni, że nie mam - a ja nie wiem co mam myśleć.

> PZDR VEN

spójrz co masz zaraz za turbiną w strone wydechu... jak grubsza puszka z wchodzącymi do niej przeróżnymi rureczkami i nie wygląda by coś było ciętę... to możliwe że jest smile.gif

a jak nic tam nie włazi i nie wyłazi to pewnie tylko katalizator 270751858-jezyk.gif

ale w B6 nie powinieneś mieć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> spójrz co masz zaraz za turbiną w strone wydechu... jak grubsza puszka z wchodzącymi do niej

> przeróżnymi rureczkami i nie wygląda by coś było ciętę... to możliwe że jest

> a jak nic tam nie włazi i nie wyłazi to pewnie tylko katalizator

Katalizator w dieslu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra mniej więcej wiem co i jak, ale na razie temat muszę odłożyć na później, wpierw do wymiany

> rozrząd i silnik tylnej wycieraczki - ośka się przytarła, jak się wycieraczce pomoże to

> zakręci, ale sama z siebie nie daje rady, widziałem zestaw regeneracyjny za 200pln (robiłem

> taki silnik u mojego ojca w ibizie) a silnik boscha można kupić za 300 z hakiem i nie będę się

> bawił w wybijanie ośki tylko wstawię nowy, powinno wystarczyć na parę lat, później usunięcie

> kilku odprysków i zarysowań na lakierze, a na końcu będę się bawił w gadżety

> Dzięki wielkie

> PZDR VEN

silniczek tylnej wycieraczki bardzo łatwo i tanio się regeneruje - wyjmujesz z klapy, rozbierasz, czyścisz dokładasz dwa oringi za 3 złote dodajesz smaru , montujesz i gotowe. kompletny manual na a4club

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w B6 nie powinieneś mieć

Dzięki w weekend sprawdzę.

Co do samego komputera to tylko opcja wymiany prawej manetki, ale się naczytałem i naszła mnie ochota na kierownicę multifunkcyjną (może nawet skusze się na podgrzewaną).

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silniczek tylnej wycieraczki bardzo łatwo i tanio się regeneruje

Wiem o tym dobrze, podobną regeneracje robiłem w seacie mojego ojca (nawet swego czasu zadawałem pytania na kąciku).

U mnie problem polega jeszcze na tym, że ktoś zmasakrował końcówkę ośki od silnika i zostało praktycznie na równo ścięte ze śrubą mocującą ramie wycieraczki co za tym idzie nie ma ujścia na płyn, więc w rachubę wchodzi wymiana ośki lub całego silnika.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> silniczek tylnej wycieraczki bardzo łatwo i tanio się regeneruje - wyjmujesz z klapy, rozbierasz,

> czyścisz dokładasz dwa oringi za 3 złote dodajesz smaru , montujesz i gotowe. kompletny manual

> na a4club

Odświeżam temat smile.gif Pany jak w takim Audi wyjąć ten silniczek wycieraczek z tyłu z klapy kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odświeżam temat Pany jak w takim Audi wyjąć ten silniczek wycieraczek z tyłu z klapy kombi?

Wpierw zdejmujesz ramię wycieraczki, ja musiałem zaimprowizować ściągacz.

Odkręcasz 4 śruby, dwie są widoczne, drugie dwie są w kieszeni na trójkąt, i całość zdecydowanym ruchem ściągasz spinka po spince - są metalowe i ciężko z tym idzie, ale daje radę.

Ja u siebie wymieniłem cały silniczek, niestety ktoś jakoś dziwną metodą już coś próbował z nim zrobić, zębatka w środku była połamana.

Dodatkowo zakupiłem ramę wycieraczki od Audi Q7, lepiej dociska pióro do wycieraczki i ładnie czyści szybę a nie rozmazuje brud.

Powodzenia.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.