Skocz do zawartości

Megane II 1,4 - Szarpanie przy ruszaniu ?


stalan

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Megane II 1,4 - podczas porannego ruszania , na pierwszym biegu, bardzo często pod pedałem sprzęgła, wyczuwalne jest szarpnięcie/poszarpywanie .Dzieje się to wyłącznie przez kilka pierwszych kilometrów , do czasu właściwego rozgrzania silnika.Zjawisko to nie występuje zupełnie na innych biegach poza pierwszym i jak już wspomniałem, całkowicie ustępuje po rozgrzaniu silnika.Moim zdaniem gdyby problem leżał w mechanice sprzęgła, temperatura silnika nie miała by na to wpływu...a może się mylę niewiem.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent Megane II 1,4 - podczas porannego ruszania , na pierwszym biegu, bardzo często pod pedałem

> sprzęgła, wyczuwalne jest szarpnięcie/poszarpywanie .Dzieje się to wyłącznie przez kilka

> pierwszych kilometrów , do czasu właściwego rozgrzania silnika.Zjawisko to nie występuje

> zupełnie na innych biegach poza pierwszym i jak już wspomniałem, całkowicie ustępuje po

> rozgrzaniu silnika.Moim zdaniem gdyby problem leżał w mechanice sprzęgła, temperatura silnika

> nie miała by na to wpływu...a może się mylę .

w pierwszej kolejności trzeba odpowietrzyć wysprzęglnik - miałem to samo, niestety u mnie skończyło się na wymianie całego sprzęgła (wysprzęglnik się rozszczelnił i zalał sprzęgło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pierwszej kolejności trzeba odpowietrzyć wysprzęglnik - miałem to samo, niestety u mnie skończyło

> się na wymianie całego sprzęgła (wysprzęglnik się rozszczelnił i zalał sprzęgło)

Bardzo prawdopodobna przyczyna ok.gif , ale...jaki wpływ na brak szarpania ma temperatura silnika? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo prawdopodobna przyczyna , ale...jaki wpływ na brak szarpania ma temperatura silnika? .

na to pytanie nie jestem w stanie rzetelnie Ci odpowiedzieć. Taki jest objaw, ale dokładnie dlaczego ustępuje po nagrzaniu silnika niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> w pierwszej kolejności trzeba odpowietrzyć wysprzęglnik - miałem to samo, niestety u mnie skończyło

> się na wymianie całego sprzęgła (wysprzęglnik się rozszczelnił i zalał sprzęgło)

Niestety odpowietrzenie wysprzęglika nie dało kompletnie nic ,wycieków brak. Pierwsze , nieraz drugie poranne ruszanie z szarpnięciem , później OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety odpowietrzenie wysprzęglika nie dało kompletnie nic ,wycieków brak. Pierwsze , nieraz

> drugie poranne ruszanie z szarpnięciem , później OK.

no to chyba musisz się na razie przyzwyczaić i zacząć odkładać na nowe sprzęgło oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to chyba musisz się na razie przyzwyczaić i zacząć odkładać na nowe sprzęgło

Stawiał bym raczej na siłownik sprzęgła(wysprzęglik) ,w przypadku mechanicznej wady sprzęgła ,nie bardzo rozumiał bym zależność od temperatury silnika, (w przypadku wysprzęglika też nie za bardzo rozumiem). A co do wymiany sprzęgła ,to kosmosu tam raczej nie ma, więc koszty ewentualnej jego wymiany powalać nie powinny.A z drugiej strony ,problemy ze sprzęgłem ostatni raz miałem...prawie trzydzieści lat temu w maluchu.No tak Francuz , co tu wymagać hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stawiał bym raczej na siłownik sprzęgła(wysprzęglik) ,w przypadku mechanicznej wady sprzęgła ,nie

> bardzo rozumiał bym zależność od temperatury silnika, (w przypadku wysprzęglika też nie za

> bardzo rozumiem). A co do wymiany sprzęgła ,to kosmosu tam raczej nie ma, więc koszty

> ewentualnej jego wymiany powalać nie powinny.A z drugiej strony ,problemy ze sprzęgłem ostatni

> raz miałem...prawie trzydzieści lat temu w maluchu.No tak Francuz , co tu wymagać .

jak już będziesz miał wysprzęglnik w ręku to będzie żal, żeby całego sprzęgła nie wymienić, bo pewnie też już nie będzie w najlepszym stanie. Ile auto ma przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja megane miała 180tyś i oryginalne sprzęgło , a clio 200tyś

W Primerze miałem prawie 300 tys., i problemów ze sprzęgłem nie było. Ale...to nic nie znaczy . Na trwałość tego typu podzespołów , wpływa wiele czynników , począwszy od "kultury technicznej" poprzedniego właściciela,po jakość zastosowanych podzespołów i rodzaju konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.