tom111 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Zaświeciła mi się czerwona kontrolka z bagnetem oleju i informacja żeby sprawdzić olej. Po całonocnym postoju, na bagnecie widać poziom oleju powyżej połowy wskaźnika, ale po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapala się znowu kontrolka i informacja o sprawdzeniu oleju. Dolewać olej mimo że bagnet pokazuje że jest OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Zaświeciła mi się czerwona kontrolka z bagnetem oleju i informacja żeby sprawdzić olej. Po > całonocnym postoju, na bagnecie widać poziom oleju powyżej połowy wskaźnika, ale po > przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapala się znowu kontrolka i informacja o sprawdzeniu > oleju. > Dolewać olej mimo że bagnet pokazuje że jest OK? Temat przerabiany przez Kazu i mnie, dolej i zobacz czy problem ustąpi. Niestety nasze miarki są dość kapryśne i potrafią się rozciągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Temat przerabiany przez Kazu i mnie, dolej i zobacz czy problem ustąpi. Niestety nasze miarki są > dość kapryśne i potrafią się rozciągać. Jutro doleję. Jakby na to spojrzeć z optymistycznej strony, to wypada mi się cieszyć, że przez DPF nie przybywa oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > Jutro doleję. Jakby na to spojrzeć z optymistycznej strony, to wypada mi się cieszyć, że przez DPF > nie przybywa oleju Bardzo pozytywne podejście do zagadnienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Zaświeciła mi się czerwona kontrolka z bagnetem oleju i informacja żeby sprawdzić olej. Po ja tak mam po ok 8 miesiacach poi wymianie ( ok 20 kkm ) dolewasz 100ke i dalej smigasz. Tak mi zreszta TU podpowiedzieli:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 > Zaświeciła mi się czerwona kontrolka z bagnetem oleju i informacja żeby sprawdzić olej. Po > całonocnym postoju, na bagnecie widać poziom oleju powyżej połowy wskaźnika . Miałem raz podobną sytuację - poziom był około 1/2 , dolałem na 3/4 i jest spokój . W JTD trzymałem zawsze poziom w połowie i było OK , ale jak widać MJTD lubi mieć wyżej albo sama miarka jest niewłaściwie wyskalowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Dolałem i po przejechaniu 240 km w trasie, kontrolka się nie zapaliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2014 Miałem podobnie, stan w okolicy połowy... Ostatnio zapaliła się kontrolka, dolałem "setke" i cicho sza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 Nigdy nie wiem ile jest oleju, bo miarka zawsze jest zaznaczona w całości. Mam wrażenie jakby w trakcie wyciągania bagnet znaczył się olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek1 Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > Nigdy nie wiem ile jest oleju, bo miarka zawsze jest zaznaczona w całości. Mam wrażenie jakby w > trakcie wyciągania bagnet znaczył się olejem. Mam to samo. Strasznie mnie to wkurza . Ostatni raz dolewałem w lutym a teraz tydzień temu. Czyli chyba norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 tez kiedys wlos mi sie zjezyl widzac te kontrolke. Poziom byl w polowie, po dolaniu 200-300 ml spokoj. Po wymianie na Millersa EE juz kilka tys i nic nie swieci:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Nigdy nie wiem ile jest oleju, bo miarka zawsze jest zaznaczona w całości. Wytrzyj najpierw bagnet na całej długości , pomiar to jakaś sekunda a potem wyciągnij płynnym ruchem . Doświadczalnie stwierdziłem że przy takim sposobie sprawdzania poziom jest najbardziej czytelny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Wytrzyj najpierw bagnet na całej długości , pomiar to jakaś sekunda a potem wyciągnij płynnym > ruchem . > Doświadczalnie stwierdziłem że przy takim sposobie sprawdzania poziom jest najbardziej czytelny . i zawsze inny:) ciekawe jaki inzynierek wymyslil bagnet:))) Zwykly druk w lanowozie i widac dokladnie a tu cyrki w krecenie, predkosc wyciagania itp.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > i zawsze inny:) W JTD był zawsze taki sam ,a w MJTD jest zbliżony do poprzedniego > ciekawe jaki inzynierek wymyslil bagnet:))) Sam pomysł jest super , tylko jak widać z jego realizacją nie zawsze wszystkim wychodzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > W JTD był zawsze taki sam , w MJTD jest zbliżony do poprzedniego > Sam pomysł jest super , tylko jak widać z jego realizacją nie zawsze wszystkim wychodzi ... skoro tak banalna czynnosc zawsze daje inny wynik to inzynierek zza biurka temat obmyslil:) Ze kawalek drutu zly jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Sam pomysł jest super , tylko jak widać z jego realizacją nie zawsze wszystkim wychodzi ... Super pomysłem jest informacja od komputera o zbyt małej ilości oleju Na bagnet można sobie spojrzeć czasem z ciekawości, czy olej nie jest już za czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Swoją drogą to przez parę lat z Cromą nie miałem potrzeby dolewać oleju. Raczej problem mógłby być w drugą stronę, bo wiadomo, dpf. Raz odciągnąłem ze 100-150 ml oleju ale mordęga była straszna. Wydawało mi się, że jest za dużo. Ale z powodu tego bagnetu do dzisiaj nie wiem jaki był realny poziom oleju w silniku. Ponieważ przy zmianie oleju boję się przelania - nigdy nie wiadomo czy mechanik poczekał aż spłynęła całość oleju a i tak coś tam zostanie, daję tylko 5 l oleju, a resztę ok. 250-300 dolewam sam. W misce powinno być 5.4 l w silniku 2.4 jtdm. Jak dotąd żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.