Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 Kumpel kupił Renault Megane II 1.9 dCi (za moją namową ), problem jest taki, że auto idzie jak szatan ale np. po zmuleniu spod świateł, turbo przestaje pracować. Po dojeździe do następnych świateł i odczekaniu swojej kolejki zdarza się, że jeździ normalnie. Każdorazowe zgaszenie auta na około minutę również eliminuje problem (przynajmniej na chwilę). W AR w takim przypadku zalecali czyszczenie overboosta ale czy tutaj coś takiego jest i można to rozebrać? Ewentualnie na co zwrócić uwagę? W imieniu kumpla dzięki za każdą podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 Tam jest sprężarka ze zmienną geometrią ? jeśli tak to albo stoją kierownice albo tzw. sztanga lub gruszka do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > Tam jest sprężarka ze zmienną geometrią ? jeśli tak to albo stoją kierownice albo tzw. sztanga lub > gruszka do wymiany. 115KM, nie jestem pewny ale raczej bez zmiennej geometrii. Ruszał sztangą, podobno chodzi ciężko i tak jakby skrzypi. Można to zalać olejem lub jakimś WD40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > 115KM, nie jestem pewny ale raczej bez zmiennej geometrii. > Ruszał sztangą, podobno chodzi ciężko i tak jakby skrzypi. Można to zalać olejem lub jakimś WD40? no, wtedy zapiecze się już na amen sprawdzic gruszke, sprawdzic prace samego WG, wymienić co trzeba, wyczyścić WG i powinno byc git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > no, wtedy zapiecze się już na amen > sprawdzic gruszke, sprawdzic prace samego WG, wymienić co trzeba, wyczyścić WG i powinno byc git. Przekażę info a na weekend zaproszę do garażu Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > Przekażę info a na weekend zaproszę do garażu > Dzięki cięgło od WG ma chodzic ciężko, bo tam jest dość mocna spręzyna powrotna. A jak chcesz coś luzować, to nie olejem czy WD40, tylko naftą. Ta odparuje bez śladu po rozgrzaniu turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 Sprawdźcie egr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 a przepływomierz nie jest zasyfiony? w nieco starszym dTi dawał podobne objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > Kumpel kupił Renault Megane II 1.9 dCi (za moją namową ), problem jest taki, że auto idzie jak > szatan ale np. po zmuleniu spod świateł, turbo przestaje pracować. Po dojeździe do następnych > świateł i odczekaniu swojej kolejki zdarza się, że jeździ normalnie. Każdorazowe zgaszenie > auta na około minutę również eliminuje problem (przynajmniej na chwilę). > W AR w takim przypadku zalecali czyszczenie overboosta ale czy tutaj coś takiego jest i można to > rozebrać? Ewentualnie na co zwrócić uwagę? > W imieniu kumpla dzięki za każdą podpowiedź u mnie to były pierwsze objawy turbiny do regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > cięgło od WG ma chodzic ciężko, bo tam jest dość mocna spręzyna powrotna. > A jak chcesz coś luzować, to nie olejem czy WD40, tylko naftą. Ta odparuje bez śladu po rozgrzaniu > turbiny Dzięki wielkie za podpowiedź. Kumpel zaczął dumać nad zaworem VGT, tzn. wyjął ten malutki filterek-gąbkę (podobno zasyfiony), przedmuchał i jak na razie auto pracuje prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > Sprawdźcie egr. Egr zaślepiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > a przepływomierz nie jest zasyfiony? w nieco starszym dTi dawał podobne objawy. Jest trochę zaolejony. W benzynie można go umyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > u mnie to były pierwsze objawy turbiny do regeneracji Nie wiem dokładnie jaki tam jest dostęp do turbo, w weekend odkręcimy przewody i sprawdzimy czy da się wyczuć jakieś luzy na wirniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Pali się lampka od silnika i świec, a może coś więcej? Czy w ogóle nic. Objawy bardziej wskazują na sterowanie turbiny niż nią samą. Obadajcie czujnik ciśnienia doładowania póki co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.