Skocz do zawartości

Turbosprężarka nie zawsze pompuje


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel kupił Renault Megane II 1.9 dCi (za moją namową zlosnik.gif), problem jest taki, że auto idzie jak szatan ale np. po zmuleniu spod świateł, turbo przestaje pracować. Po dojeździe do następnych świateł i odczekaniu swojej kolejki zdarza się, że jeździ normalnie. Każdorazowe zgaszenie auta na około minutę również eliminuje problem (przynajmniej na chwilę).

W AR w takim przypadku zalecali czyszczenie overboosta ale czy tutaj coś takiego jest i można to rozebrać? Ewentualnie na co zwrócić uwagę?

W imieniu kumpla dzięki za każdą podpowiedź ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam jest sprężarka ze zmienną geometrią ? jeśli tak to albo stoją kierownice albo tzw. sztanga lub

> gruszka do wymiany.

115KM, nie jestem pewny ale raczej bez zmiennej geometrii.

Ruszał sztangą, podobno chodzi ciężko i tak jakby skrzypi. Można to zalać olejem lub jakimś WD40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 115KM, nie jestem pewny ale raczej bez zmiennej geometrii.

> Ruszał sztangą, podobno chodzi ciężko i tak jakby skrzypi. Można to zalać olejem lub jakimś WD40?

no, wtedy zapiecze się już na amen zlosnik.gif

sprawdzic gruszke, sprawdzic prace samego WG, wymienić co trzeba, wyczyścić WG i powinno byc git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel kupił Renault Megane II 1.9 dCi (za moją namową ), problem jest taki, że auto idzie jak

> szatan ale np. po zmuleniu spod świateł, turbo przestaje pracować. Po dojeździe do następnych

> świateł i odczekaniu swojej kolejki zdarza się, że jeździ normalnie. Każdorazowe zgaszenie

> auta na około minutę również eliminuje problem (przynajmniej na chwilę).

> W AR w takim przypadku zalecali czyszczenie overboosta ale czy tutaj coś takiego jest i można to

> rozebrać? Ewentualnie na co zwrócić uwagę?

> W imieniu kumpla dzięki za każdą podpowiedź

u mnie to były pierwsze objawy turbiny do regeneracji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cięgło od WG ma chodzic ciężko, bo tam jest dość mocna spręzyna powrotna.

> A jak chcesz coś luzować, to nie olejem czy WD40, tylko naftą. Ta odparuje bez śladu po rozgrzaniu

> turbiny

Dzięki wielkie za podpowiedź.

Kumpel zaczął dumać nad zaworem VGT, tzn. wyjął ten malutki filterek-gąbkę (podobno zasyfiony), przedmuchał i jak na razie auto pracuje prawidłowo icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.