Skocz do zawartości

Coates Hire Rally Australia


murzynek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżą grinser006.gif

Quote:

Po pięciu oesach Rajdu Australii Robert Kubica i Maciek Szczepaniak zajmują 8. miejsce w generalce. Tracą 37,5 sekundy do lidera, czyli mniej więcej 0,5 sekundy na kilometrze oesowym – mimo obrotu na OS1.

Całkiem nieźle, oby tak dalej

Na czele zacięty bój pięciu załóg: prowadzi Meeke, ale piąty w generalce Latvala traci tylko 3,6 sekundy.


Po OS 5

10608677_847589558595314_4534566004141664897_o.png

Po OS 6

10386897_847596985261238_7162710189044793485_o.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po pierwszym dniu...8 miejsce utrzymane ok.gifclaps.gif

Quote:

Robert i Maciek na ósmym miejscu po pierwszym dniu Rajdu Australii. Spokojnie, mimo drobnych problemów. Jutro (w PL dziś w nocy...) ciężki dzień: dwa przejazdy „potwora”, odcinka o długości niemal 50 kilometrów.

Podobno na superoesach niewiele może się zmienić, ale nie tym razem – doskonałe tempo załóg VW na dwóch przejazdach próby w Coffs Harbour i na trzech kilometrach oesowych tercet w Polo WRC przeskoczył na pierwsze trzy miejsca w generalce. Dotychczasowy lider Meeke traci 4,1 sekundy do prowadzącego Ogiera. Hirvonen jest piąty i traci tylko 7,9 sekundy do mistrza świata.

Zmiany pozycji na superoesach nie mają wpływu na kolejność jazdy w sobotę, która ustalana jest na podstawie odwróconej klasyfikacji po ostatnim „prawdziwym” odcinku. Robert i Maciek pojadą jako czwarta załoga, a stawkę aut WRC zamknie jedenasty na drodze Meeke, który prowadził po OS6.


10547947_847631231924480_8479275642548844177_o.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po OS 10 dalej na 8 ok.gif

10669138_847956911891912_1905956678209841781_o.jpg

Quote:

RK po 1 petli:

"Mielismy problem z jakims czujnikiem jak sadze i skrzynia nie dzialala dobrze. Probowalismy welu rzeczy i ostatecznie sie udalo naprawic, ale nie jechalo sie komfortowo, bo jesli na dojazdowce skrzynia raz dziala, a raz nie dziala skrzynia to nie wiesz czego oczekiwac.

Szalu nie bylo jesli chodzi o tempo, ale tez nie bylo problemow. Przejechalismy dwa czyste oesy. Odcinki sa bardzo fajne. Niektore sekcje bardzo szbkie, wiec musisz wierzyc notatkom. Ale pierwszy przejazd byl bardzo trudny, tym badziej ze nie bylo linii.

Skrzyni nie trzeba zmieniac. Prawdopodobnie tylko sensor. Przed 2 petla wielka role gra pogoda. Miejscami pada. Musimy poprawic notatki. Warunki sa trudne, bo nie wiadomo czego odzekiwac."

PS

Co do kierownicy - widzialem jak Robert mowil mechanikowi o problemach. Maciek powiedzial ze to samo, co wczoraj tylko w druga strone...


Źródło: C. Gutowski na fb

Problemy na OS 12. oslabiony.gif

Quote:

Pierwsze trzy sobotnie odcinki bez większych przygód, ale Robert i Maciek ukończyli OS12 uszkodzonym autem. Na tym odcinku organizator testował elektroniczny system żółtych flag ostrzegawczych, Robert stracił koncentrację i wypadł z drogi: „Rozproszyłem się testem żółtej flagi. Zobaczyłem, że coś miga, było hamowanie za szczytem i wypadliśmy”.

Do końca dnia jeszcze dwa przejazdy superoesu, ale przed nimi nie ma serwisu, a Fiesta ma uszkodzone zawieszenie/koła.


i

Quote:

Robert i Maciek stracili minutę i 20 sekund na OS12, spadli na 10. miejsce. To oznacza drugą pozycję startową jutro (wyniki superoesów się nie liczą do ustalania kolejności), czyli czyszczenie trasy.

Najpierw trzeba jeszcze dociągnąć do serwisu, przedtem pokonując dwa razy superoes. Poza serwisem nad samochodem może pracować tylko załoga, przy użyciu narzędzi i części, które mają na pokładzie rajdówki.


Źródło: M. Sokół na fb

KLIK

KLIK

KLIK

Quote:

RK po 2 petli (auto nadaje sie do jazdy, po kontroli FIA):

"Dziwna rzecz sie stala, z mojej winy troche . Zauwazylem na szybkiej partii ze pali sie zolte, migajace swiatlo, ktore testujemy czasami. Troche mnie zdekoncetrowalo. To bylo na pierwszym dohamowaniu na dlugiej prostej partii. Opony wygladaly jak slicki po poprzednim dlugim oesie. dotknalem hamulca, ale auto pojechalo prosto. Wypadlismy. Chyba miekkie opony byly zlym wyborem, bo byly zupelnie lyse, ale nigdy w zesniej nie jechalem w taki h warunkach.

Poza blacharka i zawiszeniem, auto jest cale. Znow wychodzi wyscigwe przyzwyczajenie. Wszystko poza jazda mnie dekoncentruje. Zahamowalismy za pozno na tych oponach w stosunku do przyczepnosci."


Źródło: C. Gutowski na fb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i koniec drugiego dnia...

RK jedzie dalej grinser006.gif

Po OS 14

10636856_848012115219725_4423171116887403792_o.jpg

Quote:

Drugi dzień rajdu za nami. Fakt, mogło być lepiej, ale na szczęście przygody zakończyły się bez większych konsekwencji. Skrzynia przetrwała poranne problemy, a nadwozie popołudniową wycieczkę poza trasę. Jutro auto znów wyjedzie w plener. Właśnie czekam na serwisie.

Ciekawe, że przed superoesami RK ocenił, że straci 10-20 sekund i zdaje się, że właśnie w takim przedziale się zamknął. Jechał na dwóch kapciach. dwóch łysych oponach i ze skrzywionym zawiasem, ale to są rajdy Oby dalej, oby do mety.

- Jutrzejsze oesy będą podobne do piątkowych. Bardzo zdradliwe. Trochę mieszane. Będzie dużo podbić, a charakterystyka tras będzie inna niż dziś - - powiedział RK. Trzymamy kciuki. Do wygrania wciąż minimum jeden punkt i przede wszystkim doświadczenia na przyszły sezon.


Źródło: C. Gutowski na fb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i pojechane grinser006.gif

Quote:

Rajd i po rajdzie. To był ciekawy i pouczający weekend. Poza przygodą Robert pokazał świetne tempo zważywszy na zestaw: doświadczenie/auto/talent. Ważne ze przejechaliśmy cały rajd i w razie potrzeby będziemy mieli o nim wiedzę na przyszłość. Teraz 34 h lotu 4 dni w domu i wyjazd na testy przed Rajdem Francji. Jak zwykle dziekuje za gorący doping.


Źródło: M. Szczepaniak na fb

Quote:

9. miejsce w Rajdzie Australii i ostatni serwis, już pod chmurką. Tradycyjnie kilka słów od RK:

"Meta jest, choć nie obyło się bez wczorajszej przygody. Takie są rajdy. Dziwna sytuacja, która nie powinna się przydarzyć. FIA testowała systemy bezpieczeństwa ale nie chcę się już zagłębiać w detale.

Uważam, że nasza jazda była bardzo dobra, szczególnie gdy jechaliśmy 48 km oesu na zlych oponach. Zupelnie nowych bez testowania wcześniej. Były za miękkie i pod koniec odcinka już łyse.

Rajd bardzo mi się podobał i sama jazda na szutrze też zaczyna mi się podobać. Zaczynam rozumieć, o co w tym chodzi i jedzie mi się lepiej także niższym tempem.

Dziś nic szczególnego się nie działo. Poprawiałem trochę opis na wypadek gdybyśmy tu wracali. Sprawdzałem też jak zmieniała się przyczepność.

Rajd jest bardzo specyficzny. Warto było tu przyjechać.


Źródło C. Gutowski na fb

Quote:

Robert Kubica i Maciek Szczepaniak kończą Rajd Australii na 9. pozycji. Wszystkie kilometry oesowe przejechane, szkoda oczywiście głupiego błędu – jak to określił RK – ale jest kolejne doświadczenie.

Pierwsze w historii potrójne zwycięstwo VW i przy okazji do ich kieszeni trafił tytuł wśród producentów – najwcześniej zdobyty od 25 lat. W klasyfikacji kierowców Ogier ma 50 punktów przewagi nad Latvalą, do końca jeszcze trzy rundy.

Kolejne starcie – Rajd Francji (asfalt) w pierwszy weekend października.

Wyniki z niedzieli:


Źródło: Sokolim okiem na fb

10580922_848393741848229_7715896534870912286_o.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.