Rapid136 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Przy nagrzanym aucie czasem zaczyna mi falować obroty, tak jak by go coś blokowało, napięcie spada so 12V z 13,5V (voltowmierz po zapalniczką). 1. Czy doberze stawiam na alternator ?(żadnych odgłosów) 2. Jeżli to już on to nie chce tego g... z MPI co pęka i myśłę czy nie podejdzie ten z SPI? 3. Co trzeba przerabiać? A i pytanie dodatkowe: 4. jak skomplikowana jest wymiana mostka diod w tym z SPi?? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Przy nagrzanym aucie czasem zaczyna mi falować obroty, tak jak by go coś blokowało, napięcie spada > so 12V z 13,5V (voltowmierz po zapalniczką). > 1. Czy doberze stawiam na alternator ?(żadnych odgłosów) > 2. Jeżli to już on to nie chce tego g... z MPI co pęka i myśłę czy nie podejdzie ten z SPI? > 3. Co trzeba przerabiać? > A i pytanie dodatkowe: > 4. jak skomplikowana jest wymiana mostka diod w tym z SPi?? > Z góry dziękuje za pomoc. Ad.2 podejdzie z spi, wtedy uchwyt do 3 śruby mocowany do bloku out. Ad.3 końcówka przewodu wzbudzania jest na konaktor żeński przy spi, mpi ma tam oczko pod śrubę, chyba M4 Ad.4 podobnie skomplikowana do tego z mpi, trzeba odlutować 3 końcówki przewodów stojana, natomiast wymiana regulatora ze szczotkami jest dziecinnie prosta, nie potrzeba wymontowywać altka, 2 śrubki i po robocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Nie sądzę, żeby to była wina alternatora. Jak mi alternator zdechł to nie miało ,żadnego wpływu na obroty. Raz zdechł całkowicie aż pasek pękł, a raz nie ładował tyle ile trzeba. Sprawdź silniczek krokowy w przepustnicy, szczelność dolotu, wężyk od map sensora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Nie sądzę, żeby to była wina alternatora. Jak mi alternator zdechł to nie miało ,żadnego wpływu na > obroty. Raz zdechł całkowicie aż pasek pękł, a raz nie ładował tyle ile trzeba. > Sprawdź silniczek krokowy w przepustnicy, szczelność dolotu, wężyk od map sensora. Już raz wymieniałem altek, i blokował silnik!! tak że jak go odpaliłem to pasek stał i się dymił tak tarł o koło Problem występuje i na benzynie i na LPG 2 gen. i ustępuje po przekroczeniu chyba 2 tys. obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Ad.2 podejdzie z spi, wtedy uchwyt do 3 śruby mocowany do bloku out. > Ad.3 końcówka przewodu wzbudzania jest na konaktor żeński przy spi, mpi ma tam oczko pod śrubę, > chyba M4 > Ad.4 podobnie skomplikowana do tego z mpi, trzeba odlutować 3 końcówki przewodów stojana, natomiast > wymiana regulatora ze szczotkami jest dziecinnie prosta, nie potrzeba wymontowywać altka, 2 > śrubki i po robocie Czy zwykłą lutownicą jestem w stanie go wymienić?? może wiesz gdzie jest jakis manula? nigdy tego nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Zwykłą lutownicą nie dasz rady wymienić mostka prostowniczego. Musisz mieć taką z 150w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio_abarth Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Witam, jeśli można chciałbym się podpiąć pod temat. Mianowicie u mnie jest troszke inny problem. SC po swapie na silnik 1.2 8v z palio. Altek z MPI padł(pękł) i założyłem od UNO. Problem taki że przy wyzszych obrotach jest ok z ładowanie. Gdy auto chodzi na wolnych (jest rozgrzany)CAŁA świecąca(lampy ,licznik itd) elektryka MRUŻY. Gdy załączy sie wentylator ładowanie spada do 11,5 -12.(Wskaźnik Autogauge). Po podpieciu wskaźnika ładowanie po aku czy nawet altka nie jest stałe tylko skacze:((. Wymiana regulatora nic nie dała. Dodam że silnik był ze wspomaganiem . Załozone jest na wale kołko pasowe od MPI. Czy Przyczyną mogą być rózne koła Pasowe na wale i altku.?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Wymieniłeś regulator na nowy albo używany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio_abarth Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Po wymianie NA NOWY bez zmian. ( pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Myślę, że problemem mogą być różne koła, altek do wzbudzenia potrzebuje ileś tam obrotów na minutę, jak masz zmienione kółka to na wolnych obrotach może mieć za małą prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.