sonyericsson Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Witam Czy ktos wie jak uzyc aerometru?? Zeby wskazania bylo wiarygodne. Ja po calonocnym ladowaniu aku i sprawdzeniu aerometrem wyszlo mi ze aku jest nie naladowany . Jakas szybka porada mile widziana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Witam > Czy ktos wie jak uzyc aerometru?? Zeby wskazania bylo wiarygodne. Ja > po calonocnym ladowaniu aku i sprawdzeniu aerometrem wyszlo mi > ze aku jest nie naladowany . Jakas szybka porada mile widziana hm a moze aku juz stary no i sie niedoladuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ananas Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Witam > Czy ktos wie jak uzyc aerometru?? Zeby wskazania bylo wiarygodne. Gęstość elektrolitu jest jednym z podstawowych wskaźników stanu naładowania akumulatora. Jeśli elektrolit ma gęstość 1,28 - 1,29 g/cm3 to akumulator jest w 100 % naładowany, jeśli gęstość jest poniżej 1,20 g/cm3 akumulator jest rozładowany. Trzeba zmierzyć gęstośc elektrolitu w każdej komorze akumulatora. Może się okazać, że jeślli padła tylko 1 celka w akumulatorze, to nie odpalisz auta, pomimo, że postałe będą sprawne. Najlepszy moim zdaniem jest aerometr z wyskalowanym pływakiem, choć w sprzedaży pojawiły się rózne inne wynalazki np. z pływającymi kolorowymi kulkami, ale nie są one zbyt dokładne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonyericsson Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > hm a moze aku juz stary no i sie niedoladuje ? Wlasnie tego nie wiem czy jest stary poniewaz jak kupowalem autko to juz byl. niby wlasciciel mowil ze ma cos ponad rok, ale czy to prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonyericsson Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Gęstość elektrolitu jest jednym z podstawowych wskaźników stanu > naładowania akumulatora. Jeśli elektrolit ma gęstość 1,28 - 1,29 > g/cm3 to akumulator jest w 100 % naładowany, jeśli gęstość jest > poniżej 1,20 g/cm3 akumulator jest rozładowany. Trzeba zmierzyć > gęstośc elektrolitu w każdej komorze akumulatora. Może się > okazać, że jeślli padła tylko 1 celka w akumulatorze, to nie > odpalisz auta, pomimo, że postałe będą sprawne. Najlepszy moim > zdaniem jest aerometr z wyskalowanym pływakiem, choć w sprzedaży > pojawiły się rózne inne wynalazki np. z pływającymi kolorowymi > kulkami, ale nie są one zbyt dokładne. Posiadam aerometr z wyskolowanym plywakiem. I po calej nocy ladowania sprawdzialem aerometrem i on wskazywal ze jest rozladowany. Plywak w ogole sie nie podniusl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Posiadam aerometr z wyskolowanym plywakiem. I po calej nocy ladowania > sprawdzialem aerometrem i on wskazywal ze jest rozladowany. > Plywak w ogole sie nie podniusl. Widocznie siarka zamiast w elektrolicie jest już w płytach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMajki Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Wlasnie tego nie wiem czy jest stary poniewaz jak kupowalem autko to > juz byl. niby wlasciciel mowil ze ma cos ponad rok, ale czy to > prawda Podejrzewam, że pewnie jest tam od nowości. Najlepiej weź aerometr i zaczerpnij kwasa z innego aku dla porównania czy pokaże cos innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ananas Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Wszystko wskazuje na to, że akumulator padł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonyericsson Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Podejrzewam, że pewnie jest tam od nowości. > Najlepiej weź aerometr i zaczerpnij kwasa z innego aku dla porównania > czy pokaże cos innego. Z tego co sprawdzilem to aku ma jakies 2 lata co jeszcze bardziej mnie dziwi ze po tak krotkim czasie powiedzial . Mam jeszcze jedno pytanko czy duzy wplyw na to ze podczas tych duzych mrozow byl w samochodzie rozladowany?? I ze byl ladowany od razu po przyniesieniu go z dworu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Z tego co sprawdzilem to aku ma jakies 2 lata co jeszcze bardziej > mnie dziwi ze po tak krotkim czasie powiedzial . > Mam jeszcze jedno pytanko czy duzy wplyw na to ze podczas tych duzych > mrozow byl w samochodzie rozladowany?? I ze byl ladowany od razu > po przyniesieniu go z dworu?? ojojoj, ojojoj. Rozładowany aku może zamarznąć, potem jak go od razu ładowałeś, to się siarka w płytach utrwaliła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonyericsson Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > ojojoj, ojojoj. > Rozładowany aku może zamarznąć, potem jak go od razu ładowałeś, to > się siarka w płytach utrwaliła... No i wszystko jasne tak to juz jest jak sie czlowiek gdzies spieszy i nie zastanowi sie dwa razy teraz juz bede na przyszlosc pamietal. Wiedzialem ze to nie byl dobry pomysl ale coz sie poradzi jak trzeba jechac i czasu sie nie ma. I kolejny wydatek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yatanza Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Witam > Czy ktos wie jak uzyc aerometru?? Areometru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sonyericsson Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Areometru . Racja drobna pomylka zdarza sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Witam > Czy ktos wie jak uzyc aerometru?? Zeby wskazania bylo wiarygodne. Ja > po calonocnym ladowaniu aku i sprawdzeniu aerometrem wyszlo mi > ze aku jest nie naladowany . Jakas szybka porada mile widziana sprawdź napięcie na klemach kilka h po odłączeniu prostownika . Powinno być nie mniej niż 12,5 V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwa Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 > Posiadam aerometr z wyskolowanym plywakiem. I po calej nocy ladowania > sprawdzialem aerometrem i on wskazywal ze jest rozladowany. > Plywak w ogole sie nie podniusl. Do tego, co już napisano, dodam tylko, że podczas pomiaru pływak powinien pływać swobodnie, nie ocierajac sie o ścianki zewnetrznego, szklanego naczynia. Takie stykanie może bowiem, wskutek napiecia powierzchniowego cieczy, powodować efekt "sklejenia" płyawaka ze scianką, co w konsekwencji doprowadzi do zaniżenia wskazania. To oczywiście tylko uwaga ogólniejszej natury, bo nie jest to oddziaływanie na tyle silne, aby w ogóle uniemożliwić podniesienie się pływaka przy w miarę normalnej gęstości elektrolitu. Pozdrawiam. kwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.