Skocz do zawartości

Luz na "kuli" - Jimny


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiem, jest forum suzuki - dobranoc...

... albo może jednak nie. W końcu po co AK, żeby czytać bzdury na HP? grinser006.gif

Panie i Panowie - znalazłem luz w prawym kole na "kuli". Przyznaję od razu, że nigdy nie miałem z tego typu napędem do czynienia. Nie wiem co i jak się tam wymienia. Koło ma luz góra-dół, smar wycieka właśnie spod tej "kuli".

Auto myszkuje, źle się prowadzi na nierównej drodze. Wszystko inne sprawdziłem - jest ok.

Co z tym zdziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na przykładzie Patrola zlosnik.gif, bo kopnął mnie ostatnio zaszczyt wymieniania uszczelniaczy kul.

Kula ma dwa łożyska ( symetrycznie na górze i na dole ), które robią za coś jakby sworznie.

Robota nie jest jakoś mega skomplikowana, spodziewałem się czegoś trudniejszego, ja niestety rozbierałem do gołych zwrotnic. Wszystkie łożyska ( 4 na jedną stronę) oraz uszczelniacze poszły nowe, bo szukałem przyczyny dziwnego hałasu przy określonych prędkościach.

Zwrotnica Jimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wiem, jest forum suzuki - dobranoc...

> ... albo może jednak nie. W końcu po co AK, żeby czytać bzdury na HP?

> Panie i Panowie - znalazłem luz w prawym kole na "kuli". Przyznaję od razu, że nigdy nie miałem z

> tego typu napędem do czynienia. Nie wiem co i jak się tam wymienia. Koło ma luz góra-dół, smar

> wycieka właśnie spod tej "kuli".

> Auto myszkuje, źle się prowadzi na nierównej drodze. Wszystko inne sprawdziłem - jest ok.

> Co z tym zdziałać?

Na górze i dole zwrotnicy masz dekielki przykręcone na 4 śruby, są one czopami dla łożysk zwrotnicy. Powinny pod nimi być podkładki regulacyjne, jeśli wyjmiesz odpowiednią ilość luz zniknie. Ale skoro mówisz, że wycieka już olej z mostu, to raczej przez ten luz półoś wygniotła uszczelniacz. Jak wyciek nie jest duży, czyli nie zostawia plam i nie wiszą krople, możesz spróbować wyjąć te podkładki, w przeciwnym wypadku musisz rozebrać zwrotnicę, wymienić uszczelniacz i te dwa łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na górze i dole zwrotnicy masz dekielki przykręcone na 4 śruby, są one czopami dla łożysk

> zwrotnicy. Powinny pod nimi być podkładki regulacyjne, jeśli wyjmiesz odpowiednią ilość luz

> zniknie. Ale skoro mówisz, że wycieka już olej z mostu, to raczej przez ten luz półoś

> wygniotła uszczelniacz. Jak wyciek nie jest duży, czyli nie zostawia plam i nie wiszą krople,

> możesz spróbować wyjąć te podkładki, w przeciwnym wypadku musisz rozebrać zwrotnicę, wymienić

> uszczelniacz i te dwa łożyska.

Doklikałem w necie - okazało się, że jest tego dużo napisane wszędzie.

Zamówiłem już łożyska i uszczelniacze - pytanie, czy trudno się wyjmuje ten duży uszczelniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to, co muszę zdemontować przy okazji?

> Całą zwrotnicę muszę odłączyć od mostu? A jak tam z półosią, przegubem???

Tak, całą zwrotnicę, trzyma się na tych dwóch łożyskach. Możesz próbować zdemontować drążek, zacisk, zdjąć te dwa sworznie, odkręcić blaszkę dociskającą uszczelniacz kuli i wyjąć całą zwrotnicę z półosią i przegubem. Wymieniasz co trzeba i później celujesz półosią w kosz satalitów smile.gif Ew rozbierasz wszystko na piechotę od zewnątrz, czyli zabierak, łożyska koła z piastą, czop, półoś z przegubem i zwrotnicę. Jak wymieniasz uszczelniacz kuli, to zwróć uwagę, żeby sama kula nie była zardzewiała i z wżerami, bo szybko uszczelniacz się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wiem, jest forum suzuki - dobranoc...

> ... albo może jednak nie. W końcu po co AK, żeby czytać bzdury na HP?

> Panie i Panowie - znalazłem luz w prawym kole na "kuli". Przyznaję od razu, że nigdy nie miałem z

> tego typu napędem do czynienia. Nie wiem co i jak się tam wymienia. Koło ma luz góra-dół, smar

> wycieka właśnie spod tej "kuli".

> Auto myszkuje, źle się prowadzi na nierównej drodze. Wszystko inne sprawdziłem - jest ok.

> Co z tym zdziałać?

Łożysko albo uszczelniacze, albo jedno i drugie. grinser006.gif Nie rób tego sam, chyba że masz doświadczenie w mechanice, dobre narzędzia, ciepły garaż i nie zależy ci na tym, że możesz uziemić auto na kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łożysko albo uszczelniacze, albo jedno i drugie. Nie rób tego sam, chyba że masz doświadczenie w

> mechanice, dobre narzędzia, ciepły garaż i nie zależy ci na tym, że możesz uziemić auto na

> kilka dni.

Mam wszystko co wymieniłeś, tylko akurat tego typu napędów nigdy nie robiłem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wszystko co wymieniłeś, tylko akurat tego typu napędów nigdy nie robiłem

Zdolny jesteś rozbieraj śmiało, tam nie ma nic trudnego. Mi robota dwóch stron ze wszystkimi łożyskami i uszczelniaczami zajęła jakieś 8 godzin bez żadnej napinki. Też rozbierałem to pierwszy raz, myślę że drugie podejście ogarnął bym sporo szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Zdolny jesteś rozbieraj śmiało, tam nie ma nic trudnego. Mi robota dwóch stron ze wszystkimi

> łożyskami i uszczelniaczami zajęła jakieś 8 godzin bez żadnej napinki. Też rozbierałem to

> pierwszy raz, myślę że drugie podejście ogarnął bym sporo szybciej.

Dokładnie miałeś rację.

Bez spiny zrobiłem to szybko i dokładnie. Proste i niezbyt pracochłonne. Wyjąłem piastę z przegubem i półosią, zmieniłem uszczelniacz na półosi i na kuli, łożyska, smar, olej... Nie ma luzu, wycieków - powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.