Glaca Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Tak wiem, jest forum suzuki - dobranoc... ... albo może jednak nie. W końcu po co AK, żeby czytać bzdury na HP? Panie i Panowie - znalazłem luz w prawym kole na "kuli". Przyznaję od razu, że nigdy nie miałem z tego typu napędem do czynienia. Nie wiem co i jak się tam wymienia. Koło ma luz góra-dół, smar wycieka właśnie spod tej "kuli". Auto myszkuje, źle się prowadzi na nierównej drodze. Wszystko inne sprawdziłem - jest ok. Co z tym zdziałać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Odpowiem na przykładzie Patrola , bo kopnął mnie ostatnio zaszczyt wymieniania uszczelniaczy kul. Kula ma dwa łożyska ( symetrycznie na górze i na dole ), które robią za coś jakby sworznie. Robota nie jest jakoś mega skomplikowana, spodziewałem się czegoś trudniejszego, ja niestety rozbierałem do gołych zwrotnic. Wszystkie łożyska ( 4 na jedną stronę) oraz uszczelniacze poszły nowe, bo szukałem przyczyny dziwnego hałasu przy określonych prędkościach. Zwrotnica Jimny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Tak wiem, jest forum suzuki - dobranoc... > ... albo może jednak nie. W końcu po co AK, żeby czytać bzdury na HP? > Panie i Panowie - znalazłem luz w prawym kole na "kuli". Przyznaję od razu, że nigdy nie miałem z > tego typu napędem do czynienia. Nie wiem co i jak się tam wymienia. Koło ma luz góra-dół, smar > wycieka właśnie spod tej "kuli". > Auto myszkuje, źle się prowadzi na nierównej drodze. Wszystko inne sprawdziłem - jest ok. > Co z tym zdziałać? Na górze i dole zwrotnicy masz dekielki przykręcone na 4 śruby, są one czopami dla łożysk zwrotnicy. Powinny pod nimi być podkładki regulacyjne, jeśli wyjmiesz odpowiednią ilość luz zniknie. Ale skoro mówisz, że wycieka już olej z mostu, to raczej przez ten luz półoś wygniotła uszczelniacz. Jak wyciek nie jest duży, czyli nie zostawia plam i nie wiszą krople, możesz spróbować wyjąć te podkładki, w przeciwnym wypadku musisz rozebrać zwrotnicę, wymienić uszczelniacz i te dwa łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Na górze i dole zwrotnicy masz dekielki przykręcone na 4 śruby, są one czopami dla łożysk > zwrotnicy. Powinny pod nimi być podkładki regulacyjne, jeśli wyjmiesz odpowiednią ilość luz > zniknie. Ale skoro mówisz, że wycieka już olej z mostu, to raczej przez ten luz półoś > wygniotła uszczelniacz. Jak wyciek nie jest duży, czyli nie zostawia plam i nie wiszą krople, > możesz spróbować wyjąć te podkładki, w przeciwnym wypadku musisz rozebrać zwrotnicę, wymienić > uszczelniacz i te dwa łożyska. Doklikałem w necie - okazało się, że jest tego dużo napisane wszędzie. Zamówiłem już łożyska i uszczelniacze - pytanie, czy trudno się wyjmuje ten duży uszczelniacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Doklikałem w necie - okazało się, że jest tego dużo napisane wszędzie. > Zamówiłem już łożyska i uszczelniacze - pytanie, czy trudno się wyjmuje ten duży uszczelniacz? Duży - czyli kuli? Nie, rozciąga się i zwyczajnie go zdejmujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Duży - czyli kuli? Nie, rozciąga się i zwyczajnie go zdejmujesz. Chodzi mi o to, co muszę zdemontować przy okazji? Całą zwrotnicę muszę odłączyć od mostu? A jak tam z półosią, przegubem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Chodzi mi o to, co muszę zdemontować przy okazji? > Całą zwrotnicę muszę odłączyć od mostu? A jak tam z półosią, przegubem??? Tak, całą zwrotnicę, trzyma się na tych dwóch łożyskach. Możesz próbować zdemontować drążek, zacisk, zdjąć te dwa sworznie, odkręcić blaszkę dociskającą uszczelniacz kuli i wyjąć całą zwrotnicę z półosią i przegubem. Wymieniasz co trzeba i później celujesz półosią w kosz satalitów Ew rozbierasz wszystko na piechotę od zewnątrz, czyli zabierak, łożyska koła z piastą, czop, półoś z przegubem i zwrotnicę. Jak wymieniasz uszczelniacz kuli, to zwróć uwagę, żeby sama kula nie była zardzewiała i z wżerami, bo szybko uszczelniacz się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KameleonSuper Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Tak wiem, jest forum suzuki - dobranoc... > ... albo może jednak nie. W końcu po co AK, żeby czytać bzdury na HP? > Panie i Panowie - znalazłem luz w prawym kole na "kuli". Przyznaję od razu, że nigdy nie miałem z > tego typu napędem do czynienia. Nie wiem co i jak się tam wymienia. Koło ma luz góra-dół, smar > wycieka właśnie spod tej "kuli". > Auto myszkuje, źle się prowadzi na nierównej drodze. Wszystko inne sprawdziłem - jest ok. > Co z tym zdziałać? Łożysko albo uszczelniacze, albo jedno i drugie. Nie rób tego sam, chyba że masz doświadczenie w mechanice, dobre narzędzia, ciepły garaż i nie zależy ci na tym, że możesz uziemić auto na kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Łożysko albo uszczelniacze, albo jedno i drugie. Nie rób tego sam, chyba że masz doświadczenie w > mechanice, dobre narzędzia, ciepły garaż i nie zależy ci na tym, że możesz uziemić auto na > kilka dni. Mam wszystko co wymieniłeś, tylko akurat tego typu napędów nigdy nie robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Mam wszystko co wymieniłeś, tylko akurat tego typu napędów nigdy nie robiłem Zdolny jesteś rozbieraj śmiało, tam nie ma nic trudnego. Mi robota dwóch stron ze wszystkimi łożyskami i uszczelniaczami zajęła jakieś 8 godzin bez żadnej napinki. Też rozbierałem to pierwszy raz, myślę że drugie podejście ogarnął bym sporo szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Zdolny jesteś rozbieraj śmiało, tam nie ma nic trudnego. Mi robota dwóch stron ze wszystkimi > łożyskami i uszczelniaczami zajęła jakieś 8 godzin bez żadnej napinki. Też rozbierałem to > pierwszy raz, myślę że drugie podejście ogarnął bym sporo szybciej. Dokładnie miałeś rację. Bez spiny zrobiłem to szybko i dokładnie. Proste i niezbyt pracochłonne. Wyjąłem piastę z przegubem i półosią, zmieniłem uszczelniacz na półosi i na kuli, łożyska, smar, olej... Nie ma luzu, wycieków - powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.