Piotr_M Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 W aucie żony instalacja jak w tytule (MY07) zaczęła się ostatnio (związek z obniżeniem temperatury zewnętrznej dość prawdopodobny) dziwnie zachowywać. Otóż auto prawidłowo przełącza się na LPG po osiągnięciu zadanej temperatury, a potem w losowych momentach samo wraca na benzynę. Nie czuć żadnego przydławienia, nierównej pracy, brak też związku z obciążeniem (potrafi przełączyć się i na wolnych obrotach) - po prostu co jakiś czas znienacka zaczyna pipczeć i się przełącza. Wymuszenie powrotu na LPG udaje się bez problemu i tak do następnego razu. Potrafi tak zrobić nawet po kilkunastu km jazdy, więc zbyt niska temperatura przełączenia (jest ustawione 30 'C) raczej odpada. Gdzie szukać? Miałem kiedyś w innym aucie też z BRC pad czujnika ciśnienia gazu, ale wtedy wcale nie dało się przełączyć na LPG. Czy ów czujnik może w taki sposób "zgłupieć"? I gdzie on się znajduje w MY07? W listwie już go nie ma... To jest to coś wkręcone w reduktor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > W aucie żony instalacja jak w tytule (MY07) zaczęła się ostatnio (związek z obniżeniem temperatury > zewnętrznej dość prawdopodobny) dziwnie zachowywać. Otóż auto prawidłowo przełącza się na LPG > po osiągnięciu zadanej temperatury, a potem w losowych momentach samo wraca na benzynę. Nie > czuć żadnego przydławienia, nierównej pracy, brak też związku z obciążeniem (potrafi > przełączyć się i na wolnych obrotach) - po prostu co jakiś czas znienacka zaczyna pipczeć i > się przełącza. Wymuszenie powrotu na LPG udaje się bez problemu i tak do następnego razu. > Potrafi tak zrobić nawet po kilkunastu km jazdy, więc zbyt niska temperatura przełączenia > (jest ustawione 30 'C) raczej odpada. > Gdzie szukać? Miałem kiedyś w innym aucie też z BRC pad czujnika ciśnienia gazu, ale wtedy wcale > nie dało się przełączyć na LPG. Czy ów czujnik może w taki sposób "zgłupieć"? I gdzie on się > znajduje w MY07? W listwie już go nie ma... To jest to coś wkręcone w reduktor? w reduktorze masz czujnik temp czujnik cisnienia gazu to osobne pudelko z przpietym do niego wezykiem i kablem z wtyczka warto sie wpiac przejechac i zobaczyc co sie zmienia w parametrach jak sie przelancza na pb moze sygnal obrotow gubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > w reduktorze masz czujnik temp > czujnik cisnienia gazu to osobne pudelko z przpietym do niego wezykiem i kablem z wtyczka Dzięki. Kojarzę coś takiego pod maską. > warto sie wpiac przejechac i zobaczyc co sie zmienia w parametrach jak sie przelancza na pb > moze sygnal obrotow gubi Na ten pomysł już wpadłem. Niestety z nieznanych mi przyczyn komunikacja ze sterownikiem urywa się w chwili uruchomienia silnika. Na zgaszonym działa bez problemów. Pewnie to mój interfejs. Ktoś mi kiedyś mówił, że można się łączyć fejsem od VAG'ów. Prawda li to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Niestety z nieznanych mi przyczyn komunikacja ze sterownikiem urywa się > w chwili uruchomienia silnika. Na zgaszonym działa bez problemów. Pewnie to mój interfejs. A próbowałeś się łączyć po zapaleniu silnika? Chcesz to pożyczę Ci swój interfejs. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > A próbowałeś się łączyć po zapaleniu silnika? Oczywiście. Gdy silnik pracuje sterownik jest głuchy na moje zaczepki. > Chcesz to pożyczę Ci swój interfejs. > Pozdrawiam BAS Bardzo chcę! Reszta już na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 >Ktoś mi kiedyś mówił, że można się łączyć fejsem od VAG'ów. Prawda li to? Tak, komunikacja jest po linii K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Tak, komunikacja jest po linii K. Cenna informacja. Dzięki uprzejmości Kolegi BAS (jeszcze raz dziękuję) mam teraz 3 różne interfejsy. Mam nadzieję, że któryś da radę. A co istoty problemu coś Ci przychodzi do głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 Skoro problem występuje losowo, to pewnie co jakiś czas sterownik nie dostaje sygnału któregoś z czujników. Nie pamiętam, czy BRC rejestruje jakieś błędy, bo dawno w tym nie grzebałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Odgrzewam kotleta. W zeszłym roku objawy znacznie osłabły po wymianie filtrów (czas im już było, choć nie były mocniej zabrudzone niż zwykle) i samoczynne przełączanie zdarzało się już tylko w bardziej mroźne dni (-10`C i niżej). Wraz z końcem zimy problem zniknął na dobre. Niestety ostatnio powrócił. Związek z temperaturą otoczenia jest oczywisty, tyle że teraz już wystarczą poranne temperatury w okolicach +10`C. Poza tym auto jeździ dobrze, uruchamia się 'od strzału", nie szarpie, nie gaśnie, nie pali więcej niż powinno. Pora zająć się nim konkretniej. Instalacja ma nieco ponad 100kkm przebiegu, więc doświadczenie podpowiada, że reduktor może mieć już dość, ale tak nietypowe objawy? Jakieś pomysły panie i panowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 30 Września 2015 Udostępnij Napisano 30 Września 2015 Elektryka do przeglądu. Podłączenia do akumulatora i bezpiecznika (oczyścić/wymienić). To na początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2016 (edytowane) Znów przyszło jesienne ochłodzenie i problem powrócił. Dziś pojeździłem nieco z laptopem i udało mi się taki przypadek zarejestrować.Czy Szanowni Koledzy byliby uprzejmi zerknąć do załączonego pliku i podpowiedzieć mi gdzie może tkwić problem?Plik zawiera zapis całej jazdy: od uruchomienia zimnego silnika, przez przejście na gaz aż do samoistnego powrotu na benzynę.Moment "niechcianego przełączenia" to ramka nr 7656.Podejrzewałem, że któryś z czujników nie łączy i centralka "gubi" sygnał, ale widać, że wszystkie są.Widać też, że ok. sekundy przed zdarzeniem deltaP spadło do dość niskiej wartości. Tyle, że przełączenie nastąpiło już wtedy, gdy deltaP znów zaczęło rosnąć (przyspieszanie po pokonaniu ostrego zakrętu).Przejrzałem ten i inne zarejestrowane pliki i widać tam również wartości deltaP tego rzędu (nawet niższe) a mimo to samochód nie wracał na benzynę.Jedyne co mnie zastanawia to wartość parametru StatoAlim (co to jest do cholery?), która tuż przed zdarzeniem spadła ze 192 do 68 i (po przełączeniu) do 4.Wszelkie sugestie mile widziane. ACQ.txt Edytowane 8 Października 2016 przez Piotr_M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.