Doom Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Witam, Mam problem z samochodem Silnik chodzi nierówno i gaśnie po odpaleniu na zimnym - po chwili jakos tam zaczyna trzymać obroty ale szarpie przy jednostajnej jeździe. Błąd jaki mam to p505 Dodatkowo teraz jak jechałem zauważyłem ze: Mid przy spalaniu chwilowym skacze, trzymam pedal w jednym miejscu a spalanie 14 za chwile 7 później 0 - samochód zwalnia. Czuć szarpniecie spalanie wraca na 14 i tak w kółko. Jak cały czas przyspieszam to jest ok. Opel skaner oprócz błędu 505 pokazuje jeszcze ze wskazania o2 są ok ale o2 blm i integrator są cały czas na 128 - sprawdzałem na postoju na zimnym. Sprawdzę jeszcze na ciepłym ale to jak wrócę. Dziwne jest to ze Mid pokazuje tak jakby nie dostawał paliwa. Moze ktoś ma jakiś pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Sprawdź, czy dane dla mida są prawidłowe - sygnały z czujnika wału, prędkości pojazdu, czas wtrysku. Korekty paliwa będą się zmieniać dopiero po zamknięciu pętli (O2 sensor loop). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Quote: Sprawdź, czy dane dla mida są prawidłowe - sygnały z czujnika wału, prędkości pojazdu, czas wtrysku ...raczej sprawdziłbym, czy ECM (a nie MID, bo to tylko wyświetlacz, a nie sterownik) "widzi" te sygnały prawidłowo i dlaczego (i czy) zmniejsza dawkę paliwa aż do szarpania silnika???!!! Jak masz OS, to ustaw odpowiednie parametry i nagraj je sobie... Quote: Korekty paliwa będą się zmieniać dopiero po zamknięciu pętli (O2 sensor loop) ...czyli po nagrzaniu silnika do ok. 80*C. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > ...raczej sprawdziłbym, czy ECM (a nie MID, bo to tylko wyświetlacz, a nie sterownik) "widzi" te > sygnały prawidłowo Właśnie to miałem na myśli > ...czyli po nagrzaniu silnika do ok. 80*C. O, bynajmniej. Pętla zamknie się po pierwszej zmianie z ubogo na bogato, co zajmie jakieś pół minuty po odpaleniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > O, bynajmniej. Gdzieś to wyczytałem i u mnie - AG: X16XEL - potwierdziłem,... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 , nie masz charakterystycznego falowania sygnału sondy do 80°C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Mam oscylacje sondy, jak tylko sonda się nagrzeje, ale O2 loop mam OPEN aż do ok. 80*C. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Mam oscylacje sondy, jak tylko sonda się nagrzeje, ale O2 loop mam close aż do ok. 80*C. > Pozdr. Z mojej praktyki od juz 70*C ale to moze od sondy zalezec lub co tam w programie ECU zapisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > O2 loop mam close aż do ok. 80*C. Chyba open . > Mam oscylacje sondy, jak tylko sonda się nagrzeje No właśnie. Pętla zamyka się jak tylko pojawi się pierwsza oscylacja. Nie ma fizycznie możliwości, żeby ecu utrzymał stabilne falowanie sygnału sondy - w różnych warunkach - bez uwzględniania tego sygnału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Nie ma fizycznie możliwości, żeby ecu utrzymał stabilne falowanie sygnału sondy - w różnych warunkach - bez uwzględniania tego sygnału. Jest to logiczne i byc może prawdziwe, bo nie napisałem, że ja mam LPG, więc testy też pewnie na LPG były robione i w takim wypadku falowanie sondy utrzymywał sterownik LPG, a pętla O2 mogła być jeszcze otwarta przy niskich temperaturach silnika... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Dodanie gazu na postoju: [image]http://zapodaj.net/356ef9892edff.bmp.html[/image] Jazda po czym zatrzymanie się na światłach przepustnica cały czas na 30%: [image]http://zapodaj.net/f2473f1bf1296.bmp.html[/image] Wskazania na postoju: [image]http://zapodaj.net/7fa317b1322be.bmp.html[/image] Jazda i zatrzymanie się: [image]http://zapodaj.net/70321f380f790.bmp.html[/image] Tak jakby sonda podczas jazdy cały czas pokazywała 4.8V wtedy muli jak jest skok w dół to wtedy jest szarpnięcie tak jakby dostał więcej paliwa (albo przestało go zalewać). oba wskazania IAC są cały czas stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 IMO przepustnica do wyczyszczenia, na postoju nie reguluje mieszanki... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > IMO przepustnica do wyczyszczenia. Pozdr. Jakieś 2-3 miesiące temu ją zdejmowałem, nie było jakiegoś specjalnego syfu szlamu etc. Niedawno wymieniałem jeszcze przepływomierz, cewkę, świece. EGR nie otwiera się od jakiegoś roku więc spaliny nie lecą w dolot. Z dodatkowych spostrzeżeń jak włączam klimatyzację to obroty spadają na 400-600 jakby miał zgasnąć. Tak czy inaczej postaram się ją dzisiaj ściągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > jak włączam klimatyzację to obroty spadają na 400-600 jakby miał zgasnąć. A powinny wzrosnąć! To jest następny dowód, że ECM nie kontroluje obrotów. Może ten błąd P0505 wskazuje nie na zabrudzenie, ale na usterkę elektryczną silnika przepustnicy (bo o ile pamiętam, tam nie ma silniczka krokowego biegu jałowego...). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Teraz tak, przepustnicy jeszcze nie ściągnąłem. Kilka dni temu jak były te wihury bez deszczu. Zapisy chodziła ok. Bez żadnych problemów. Podpialem ją pod opelscaner, sonda chodziła ok była oscylacja uboga bogata mieszanka, po włączeniu klimy obroty delikatnie do góry. Następnego dnia rano popadało i znów to samo. Może któryś element ma zwarcie jak jest wilgotno albo niewłaściwie pracuje... Jak samochód działał ok to błąd 505 dalej wyskakiwal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Przemyłbym wtyczki przepustnicy, dondy lambda, czujnika WK, przepływki, czy co tam masz itd. KontaktemS lub innym preparatem do czyszenia styków elektrycznych, który wypiera wilgoć, usuwa siarczki i smaruje złącze (tylko nie WD40, bo on nie do tego jest). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.