newposen Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 N francowatych bez odzewu to zapytam i tu. Tym bardziej że ten silnik i w fordach i mazdach zdaje się siedzi. Jestem do mechanika umówiony na wtorek ale wstępnie chciałbym rozeznać temat, a gooogiel za wiele nie wypluwa. Pierwszy raz zdarzyło się pewnie z 2 lata temu. Powtarzało się co kilka miesięcy. Ostatnie pół roku wcale, aż do grudnia gdy temat się nasilił. Scenariusz zawsze ten sam przyspieszanie /najczęściej pod górkę/, 3, 4 bieg zapala się kontrolka na ułamek sekundy czuć jakby odpuszczenie gazu ale potem auto jedzie normalnie. Po 3, 4 odpaleniach kontrolka gaśnie /choć teraz raczej po 5-6/. Co to może być ? Przy pierwszych takich problemach auto było podpinane do lexii wyskakiwały jakieś historyczne błędy czujnik korka paliwa i coś jeszcze /nie pamiętam/. Mechanik kazał mi przyjechać zawsze gdy będzie aktualnie się kontrolka świeciła ale było to zbyt rzadkie i nie dałem rady a potem nawet machnąłem ręką, auto jeździło normalnie. Teraz też jeździ ok no ale często się zapala. Spotkaliście się z tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Ale tego typu błędy to powinny zostać w pamięci nawet jak już check nie świeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 ale komunikat to "engine fault", czy "depolution system faulty" i kontrolka check ? Może to być sporo rzeczy: nieszczelności w dolocie, zatkany dpf, nie zamykający się egr, problemy ze sterowaniem geometrią turbo - kierownice, uszkodzone turbo. Jeśli dzieje się to tak jak piszesz, to obstawiałbym zawór EGR, ale diagnostyka, bo błędy są zapisywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hagi84 Napisano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2015 > Teraz też jeździ ok no ale często się zapala. Spotkaliście się z tym ? Nie jestem mechanikiem, przedstawię tylko podobną sytuację u mnie. Ja akurat mam silnik 1.5 dci w megane II. Zdarzało mi się, że podczas wyprzedzania na 3 biegu (gaz do dechy) pojawiał sie błąd "iniecyion fault" w megane to ponoć pompa lub regulator ciśnienia na pompie. Jedna mądra osoba zapytała kiedy wymieniałem filtr paliwa. Auto kupiłem półroku wcześniej,więc nie wiem kiedy był filtr wymieniany. Wymieniłem filtr i jest jak ręką odiął. Pompa miała zbyt duże opory przy zasysaniu paliwa, w czasie gdy było ono potrzebne. Jeźeli nie wymieniałeś filtra paliwa ostatnio to proponuje zacząć od.niego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 > Nie jestem mechanikiem, przedstawię tylko podobną sytuację u mnie. Ja akurat mam silnik 1.5 dci w > megane II. > Zdarzało mi się, że podczas wyprzedzania na 3 biegu (gaz do dechy) pojawiał sie błąd "iniecyion > fault" w megane to ponoć pompa lub regulator ciśnienia na pompie. Jedna mądra osoba zapytała > kiedy wymieniałem filtr paliwa. Auto kupiłem półroku wcześniej,więc nie wiem kiedy był filtr > wymieniany. Wymieniłem filtr i jest jak ręką odiął. Pompa miała zbyt duże opory przy zasysaniu > paliwa, w czasie gdy było ono potrzebne. Jeźeli nie wymieniałeś filtra paliwa ostatnio to > proponuje zacząć od.niego. Pozdrawiam Filtr paliwa w HDI się wymienia bodaj co 60 kkm. Aktualny ma nalot 47 kkm więc może Pamiętam, że jak mi odczytywali historyczne błędy to nic konkretnego typu egr, turbina etc nie wyskakiwało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 2 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 ciach standardowa procedura - zacznij od polecanego filtru paliwa bo przy brudnym / niewymienionym na czas rózne krzaczki błędowe wyskakują; obejrzyj śrubki od mocowania filtru i może będzie co widać o częstotliwości wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
newposen Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > ciach > standardowa procedura - zacznij od polecanego filtru paliwa bo przy brudnym / niewymienionym na > czas rózne krzaczki błędowe wyskakują; obejrzyj śrubki od mocowania filtru i może będzie co > widać o częstotliwości wymiany. Wg. mechanika brudny filtr nie wywala checka. Odczytali błąd czujnika paliwa na listwie, ponoć ma zwarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.