bochumil Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Witam Na dniach wymieniam rozrząd. Dogadałem się z mechanikiem na 600 zł kosztów robocizny z częściami. Rozrząd to: - pasek rozrządu Dayco - napinacz Dayco - rolka prowadząca SKF - pompa wody Metelli Co myślicie o tym zestawie i cenie? Co warto zrobić przy okazji wymiany rozrządu? Mechanik coś tam wspominał, że być może trzeba będzie wymieniać osłonę rozrządu ponieważ lubi się odkształcać od wys. temperatury, przez co pasek obciera o plastik. Prawda to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Zestaw dobry, a co do osłon to prawda. Z czasem się odkształcają i trą np. o pasek lub któreś kółko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 No właśnie widziałem taką odkształconą osłonę na własne oczy. Były w niej "wyfrezowane" rowki po pasku koszt nowej osłony ok. 100 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Pasek zamontuj conti lub oryginal. Widzialem wiele przypadkow jak z dayco zeby odpadaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Pasek zamontuj conti lub oryginal. Widzialem wiele przypadkow jak z dayco zeby odpadaly. Oryginał czyli? Z tego co czytam Dayco robi paski dla Fiata. Taki też tłumaczył swój wybór mechanik/sprzedawca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Oryginał czyli? Z tego co czytam Dayco robi paski dla Fiata. Taki też tłumaczył swój wybór > mechanik/sprzedawca. Nie zakładaj Conti, ma inny moduł zęba niż OE/Dayco. Mechanik nie bez powodu proponował Ci Dayco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 Szukam właśnie jakiegoś wzmocnionego paska pod kątem ewentualnego czipa, ale nic takiego do wersji 120 konnej nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Szukam właśnie jakiegoś wzmocnionego paska pod kątem ewentualnego czipa, ale nic takiego do wersji > 120 konnej nie widzę. Ty do siebie nie musisz szukac. paskow cudownych chyba ze zamierzasz isc grubo z moca ~200PS. Seryjnie masz rail 1600bar (CF4) wiec i tak 200bar wyzej jak JTD 8 i 16v w serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Nie zakładaj Conti, ma inny moduł zęba niż OE/Dayco. Mechanik nie bez powodu proponował Ci Dayco. Ja co prawda do 1.4. Kupiłem Dayco i leży bezużyteczny bo ma zły moduł zębów i musiałem kupić następny, właśnie Conti prawidłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > Ja co prawda do 1.4. Kupiłem Dayco i leży bezużyteczny bo ma zły moduł zębów i musiałem kupić > następny, właśnie Conti prawidłowy. Bardzo mozliwe, natomiast w dieslu jest jak napisalem. Dziwna sytuacja pasek to pasek i zamiennik powinien byc zgodny z oryginalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > Bardzo mozliwe, natomiast w dieslu jest jak napisalem. Dziwna sytuacja pasek to pasek i zamiennik > powinien byc zgodny z oryginalem. ja to przerabiałem... wg katalogu ok a zeby zamiast trapez to okragłe... i dzien w plecy zanim czesci na wies dotra.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > ja to przerabiałem... > wg katalogu ok a zeby zamiast trapez to okragłe... i dzien w plecy zanim czesci na wies dotra.... Dlatego pasek zawsze daje OE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > ja to przerabiałem... > wg katalogu ok a zeby zamiast trapez to okragłe... i dzien w plecy zanim czesci na wies dotra.... Nie mam czasu na niedomówienia i analizę wielokropków Który pasek miał okrągłe zęby. Dayco o nr 94713? Poniżej opakowanie z rozpiską zastosowań tego paska. Stilo MJTD 120KM na opakowaniu nie występuje, ale znajduje się on w rozpisce zastosowań w każdym sklepie internetowym pod cechą tego paska. co ciekawe, w PDFie ściągniętym ze strony Dayco, silnik 1.9 MJTD 120KM nie występuje... Bałagan. Rozmiar niby się zgadza 190x24. Ciekawe jak z kształtem zębów. Jak się wkurzę zamienię go na Gates'a 5500XS albo Contitech CT968 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > Nie mam czasu na niedomówienia i analizę wielokropków Który pasek miał okrągłe zęby. Dayco o nr > 94713? Poniżej opakowanie z rozpiską zastosowań tego paska. > Stilo MJTD 120KM na opakowaniu nie występuje, ale znajduje się on w rozpisce zastosowań w każdym > sklepie internetowym pod cechą tego paska. co ciekawe, w PDFie ściągniętym ze strony Dayco, > silnik 1.9 MJTD 120KM nie występuje... Bałagan. Rozmiar niby się zgadza 190x24. Ciekawe jak z > kształtem zębów. Jak się wkurzę zamienię go na Gates'a 5500XS albo Contitech CT968 nie powiem ci ani firmy ani numerów, tylko koleś w sklepie nos w katalog, zamówienie, przychodzi pasek który na rozmiar i liczne ząbków jest ok tylko zamiast trapezów okrągłe zęby.... i nos w katalog innej firmy i już następnego dnia jest dobry pasek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > Nie mam czasu na niedomówienia i analizę wielokropków Który pasek miał okrągłe zęby. Dayco o nr > 94713? Poniżej opakowanie z rozpiską zastosowań tego paska. > Stilo MJTD 120KM na opakowaniu nie występuje, ale znajduje się on w rozpisce zastosowań w każdym > sklepie internetowym pod cechą tego paska. co ciekawe, w PDFie ściągniętym ze strony Dayco, > silnik 1.9 MJTD 120KM nie występuje... Bałagan. Rozmiar niby się zgadza 190x24. Ciekawe jak z > kształtem zębów. Jak się wkurzę zamienię go na Gates'a 5500XS albo Contitech CT968 W 1.9 moduł zęba nie jest okrągły. Pasek Dayco 94713 i jego zamiennik Conti CT968 mają taki sam ząb. Jest on lekko trapezowy z nacięciem na wierzchołku. Według Contiego ten moduł nazywa się CPPN, według Dayco RHPN. Wklep sobie w google skrót CPPN Conti i zobaczysz moduł zęba. Można oba paski stosować, choć Dayco polecam tylko w wersji HT, czyli z teflonem, a akurat ten 94713 jest robiony bez teflonu i takiego z teflonem nie kupisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > W 1.9 moduł zęba nie jest okrągły. Pasek Dayco 94713 i jego zamiennik Conti CT968 mają taki sam > ząb. Jest on lekko trapezowy z nacięciem na wierzchołku. Według Contiego ten moduł nazywa się > CPPN, według Dayco RHPN. Wklep sobie w google skrót CPPN Conti i zobaczysz moduł zęba. Można > oba paski stosować, choć Dayco polecam tylko w wersji HT, czyli z teflonem, a akurat ten 94713 > jest robiony bez teflonu i takiego z teflonem nie kupisz. Przy okazji paska Dayco występuje dwojakie oznaczenie RHPN/SHPN. Nie do końca ogarniam co ono oznacza. Tzn. nie wiem czym się różni RHPN od SHPN. W odróżnieniu od Contitecha, Dayco aż tak chętnie nie upublicznia zdjęć oraz informacji szczegółowych i trochę mnie to do nich zniechęca. W sieci dużo głosów krytycznych, ale chyba nie ma pasków, o których by się źle nie pisało Ciekaw jestem ile z tych przypadków zerwanych pasków rozrządu, to faktycznie wybrakowany pasek, a ile błedy montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > Przy okazji paska Dayco występuje dwojakie oznaczenie RHPN/SHPN. Nie do końca ogarniam co ono > oznacza. Tzn. nie wiem czym się różni RHPN od SHPN. RHPN i SHPN to jest to samo. Jeden katalog podaje oba oznaczenia dla tej samej referencji paska. Za Dayco nie nadążysz, mają jakieś te swoje kody, ale nie wiadomo o co chodzi. >W odróżnieniu od Contitecha, Dayco aż tak > chętnie nie upublicznia zdjęć oraz informacji szczegółowych i trochę mnie to do nich > zniechęca. W Tec-Doc żaden pasek Dayco nie ma zdjęcia, Conti i Gates mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.