Skocz do zawartości

Czym się różni Fiesta od..... Fiesty?


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Kolejne zagadnienie, tym razem do znawców Fordów. W szczególności modelu Fiesta.

Założenie: szukamy małego zadziornego autka, świetnie wyglądającego i jeszcze lepiej jeżdżącego. Przy czym nie liczą się twarde papierowe osiągi (moc, czas do setki), ale przyjemność z jazdy, poczucie jeżdżenia czymś unikalnym oraz emocjonalne podejście do samochodu.

Rozważana jest Fiesta.

Chodzi mi teraz o porównanie wersji Fiesty:

- Fiesta ST - silnik 1.6t, 182KM, super osiągi, zajefajny wygląd

- Fiesta Black/Red Edition - silnik 1.0t 140KM, unikalny wygląd, ale osiągi to już nie top class

- Fiesta Sport - silnik 1.0 125KM, nie tak agresywna, ale nadal ciekawa wersja

Pytania:

- Podstawowe: czym się różnią poszczególne wersje od siebie? Chodzi mi głównie o szczegóły techniczne, a nie o stylistykę.

- Co ma "więcej" Black/Red od Sporta? Moc silnika ro rzecz oczywista....

- Co ma "więcej" wersja ST od Black/Red? I nadal, nie chodzi tu o moc silnika czy osiągi w katalogu.

Chodzi o to, czy warto napinać się na (drogą) wersję ST, jeśli potencjalnie podobny fun z jazdy można wycisnąć ze słabszych wersji?

A może można wziąć wersję Sport i "tylko" poprawić w niej zawieszenie?

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

st ma fajne zawieszenie powiedzial bym jak na fabryke to bardzo sztywne ,wygodne recaro , silnik calkiem niezle reaguje na zmiane programu cool.gif

pare dni temu pojechalem prawie nowka do unitronika bo jednak seria to troche za malo

upload_-1.jpg

teraz jedzie na poziomie 6,3-6,5 do 100 cool.gif

wydech juz w drodze moze jeszce cos da sie wycisnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie maja jedna wade nie wiem jak 1.0T125KM wszystkie sa 3D nie rozumiem czemu wersji 5D nie robia. Na stronie Forda masz porownanie w cenniku wszystkich trzech. To wyposazenie sobie sam ogarniesz. Gdzies w motorze czytalem, ze 1.6T ma inny zawias a ten red/black to ot po prpotyu werjsa limited z ciekawymi dodatkami. Na codzien to ten 140KM to jest az za duzo w kraju gdzie jezdza stare trupy i nowki <100KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Black/Red Edition, to tak naprawdę sport 1.0 125 KM, w którym podnieśli moc o 15 KM. Zawieszenie, układ kierowniczy z tego co czytałen, są te same. O innnym wyposażeniu nie mam pojęcia niewiem.gif

Co do usprawniania zawieszenia - seryjnie obniżone i utwardzone przez Forda będzie już naprawdę OK i zmiana na powszechnie dostępne zestawy sprężyn nic Ci nie da.

Jeżeli stałbym przed takim wyborem jak Ty i mógłbym sobie pozwolić na ST, to bym nie oszczędzał i brałbym ST - dużo więcej mocy, więcej zabawy. Jak kupisz inną niż ST, to będziesz sobie czasem pluł w brodę, że masz tak mało mocy wink.gif Wiedz o jednym - wieczorami na światłąch będą Cię czasem podpuszczać, a Ty będziesz musiał odpuszczać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej klasy odpowiedź mi chodziło. piwo.gif

> Black/Red Edition, to tak naprawdę sport 1.0 125 KM, w którym podnieśli moc o 15 KM. Zawieszenie,

> układ kierowniczy z tego co czytałem, są te same. O innym wyposażeniu nie mam pojęcia

> Co do usprawniania zawieszenia - seryjnie obniżone i utwardzone przez Forda będzie już naprawdę OK

> i zmiana na powszechnie dostępne zestawy sprężyn nic Ci nie da.

Tutaj nie łapię....

Czy wersja Black/Red ma już fabrycznie obniżone i utwardzone zawieszenie w porównaniu ze Sportem?

Jeśli nie, to czy Sporta można tak "poprawić", aby zbliżył się do Black/Red?

Jeśli tak, to czy Black/Red ma to samo zawieszenie co ST, czy to kolejny "upgrade stage"?

A może jeszcze inaczej.....?

> Jeżeli stałbym przed takim wyborem jak Ty i mógłbym sobie pozwolić na ST, to bym nie oszczędzał i

> brałbym ST - dużo więcej mocy, więcej zabawy. Jak kupisz inną niż ST, to będziesz sobie czasem

> pluł w brodę, że masz tak mało mocy

Po pierwsze - chciałbym móc stać przed takim wyborem. Niestety, to nie o mnie chodzi. Ale mam to szczęście "doradzać". W zasadzie sam zgłosiłem się na "ochotnika" w tym doradzaniu, bo nie dość, że kocham motoryzację, to jeszcze lubię ją w wykonaniu Forda. I tradycję Forda w budowaniu świetnie jeżdżących wersji limitowanych.

> Wiedz o jednym - wieczorami na światłach będą Cię czasem

> podpuszczać, a Ty będziesz musiał odpuszczać

Mnie to tam dynda. Ja już niespecjalnie muszę się dawać podpuszczać bądź być podpuszczanym. Natomiast inwestor, w imieniu którego zadaję te dziwne pytania o Fiesty, przede wszystkim ceni sobie frajdę z jazdy: czucie samochodu, pewność i precyzję prowadzenia oraz ogólny feeling samochodu. Czas wyścigu do setki czy stary spod świateł są na drugim planie, częściej chodzi o to, by odjechać ścigantowi na zakrętach. To dlatego tak drążę temat "zdatności" zawieszenia oraz ew. podatności na upgrade'y wersji Sport.

A aspekt "finanse" też jest brany pod uwagę - za fabryczne modyfikacje, choćby nie wiem jak lepiej były one przemyślane, trzeba jednak słono płacić. Inwestor jest skłonny do kompromisów, byleby z głowa zaplanowanych.

Pozdro,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie maja jedna wade nie wiem jak 1.0T125KM wszystkie sa 3D nie rozumiem czemu wersji 5D nie

> robia. Na stronie Forda masz porownanie w cenniku wszystkich trzech. To wyposazenie sobie sam

> ogarniesz. Gdzies w motorze czytalem, ze 1.6T ma inny zawias a ten red/black to ot po prpotyu

> werjsa limited z ciekawymi dodatkami. Na codzien to ten 140KM to jest az za duzo w kraju gdzie

> jezdza stare trupy i nowki

Taka wada to nie wada. Preferowana jest wersja 3d.

Zupełnie na czym innym chciałbym się w tej dyskusji skupić.

Ważny jest fun z jazdy oraz to, z czego on wynika. Mniejsze znaczenie ma to, czy fun jest wzięty z mocy silnika, czy z ustawień zawieszenia. Jeszcze mniejszy priorytet dotyczy "unikalności" wersji, czyli wszelkiej maści dodatków, listewek, malowań czy wzorów felg. Gdzieś pod koniec listy priorytetów znajdziesz liczbę furtek.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> st ma fajne zawieszenie powiedzial bym jak na fabryke to bardzo sztywne ,wygodne recaro , silnik

> calkiem niezle reaguje na zmiane programu

Czy dobrze odczytuję wykres, że ze 180KM zrobiono 220KM samym programem? To już jest sporo, jak na pojemność 1.6l. Ciekawe, gdzie jest limit tej jednostki przy zachowaniu typowo użytkowej bezawaryjności. Nie chodzi mi o wyczyn, bo historia sprzed kilkudziesięciu lat pamięta B-grupowe monstra o mocach po 800KM z pojemności w okolicach 1.6l.

> pare dni temu pojechalem prawie nowka do unitronika bo jednak seria to troche za malo

> teraz jedzie na poziomie 6,3-6,5 do 100

A umiałbyś porównać "fun factor" Fiesty ST do Clio RS? Chodzi mi o radość z jazdy a nie o porównywanie wykresów z hamowni.

> wydech juz w drodze moze jeszce cos da sie wycisnac

No to kolejne strojenie Cię czeka. Co to za wydech ma być?

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka wada to nie wada. Preferowana jest wersja 3d.

> Zupełnie na czym innym chciałbym się w tej dyskusji skupić.

> Ważny jest fun z jazdy oraz to, z czego on wynika. Mniejsze znaczenie ma to, czy fun jest wzięty z

> mocy silnika, czy z ustawień zawieszenia. Jeszcze mniejszy priorytet dotyczy "unikalności"

> wersji, czyli wszelkiej maści dodatków, listewek, malowań czy wzorów felg. Gdzieś pod koniec

> listy priorytetów znajdziesz liczbę furtek.

> Pozdro

> Bartek

Musisz sam się przejechać. Ale generalnie dużo radochy z dynamicznej jazdy mam w Almerach N16. Słabe silniki niestety, ale jakoś tak przyjemnie się prowadzą, że mi się to podoba. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj nie łapię....

> Czy wersja Black/Red ma już fabrycznie obniżone i utwardzone zawieszenie w porównaniu ze Sportem?

Sport ma zmienione (obniżone o 10 mm i lekko usztywnione) zawieszenie względem wersji Trend i Tinanium. Black i Red bazują na Sporcie i mają dokładnie to samo zawieszenie co Sport.

Quote:

The Red/Black's Sport suspension, like the Zetec 's (na wyspach tak nazywają wersję Sport), sits 10mm lower than standard, with springs that are 12 per cent stiffer than standard at the front, and six per cent stiffer at the rear. The rear's relative lack of stiffening over the front is compensated by an 11 per cent stiffer torsion beam than the regular Fiesta's


> Jeśli tak, to czy Black/Red ma to samo zawieszenie co ST, czy to kolejny "upgrade stage"?

Kolejny upgrade. Upewnie się jeszcze na milion procent w pewnym źródle, ale kiedyś spotkałem się z informacją, że ST jest o 15 mm niższa od podstawowej (Sport o 10mm).

Z tego co wpływa na ogólny feeling, to ST, poza większą mocą, ma względem wszytskich innych wersji:

- bardziej bezpośredni układ kierowniczy,

- dodaną w ESP funkcję TVC (Torque Vectoring Control) - z grubsza to jest coś jak "elektroniczna szpera",

- bardziej wydajne hamulce (większe tarcze z przodu, a z tyłu tarcze zamiast bębnów),

- lepiej wyprofilowane fotele

- skrzynię 6 biegową, zamiast 5-biegowej.

> przede wszystkim ceni

> sobie frajdę z jazdy: czucie samochodu, pewność i precyzję prowadzenia oraz ogólny feeling

> samochodu. Czas wyścigu do setki czy stary spod świateł są na drugim planie, częściej chodzi o

> to, by odjechać ścigantowi na zakrętach.

W 100% się zgadzam z tym podejściem. Na prostej to każdy potrafi być szybki wink.gif

> To dlatego tak drążę temat "zdatności" zawieszenia

> oraz ew. podatności na upgrade'y wersji Sport.

> A aspekt "finanse" też jest brany pod uwagę - za fabryczne modyfikacje, choćby nie wiem jak lepiej

> były one przemyślane, trzeba jednak słono płacić.

Może się starzeję, ale fabrycznie będzie wszytsko lepiej przemyślane, bardziej harmonijnie ze sobą zestrojone i przede wszystkim sprawdzone już kiedyś podczas testów przedprodukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wpływa na ogólny feeling, to ST, poza większą mocą,

a jak to jest z tym silnikiem w ST?

bo za granica z tego co widzialem jest napisane, ze silnik ma 180/200KM* i 240/290Nm*

*w overbooscie

w Polsce w katalogach tego nie widzialem (chyba). czy to mozliwe, ze wersje na Polski rynek nie maja overboost(a/u)? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to jest z tym silnikiem w ST?

> bo za granica z tego co widzialem jest napisane, ze silnik ma 180/200KM* i 240/290Nm*

> *w overbooscie

> w Polsce w katalogach tego nie widzialem (chyba). czy to mozliwe, ze wersje na Polski rynek nie

> maja overboost(a/u)?

Nie widziałem nigdy polskich materiałów, ale Overboost zawsze jest smile.gif Hmm może materiały są przygotowane tak dobrze, jak wiedza polskich dealerów o tym modelu - u wielu nie jest zbyt wielka, bo mało który dealer to miał/ma, bo "kto to kupi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.