gajos120 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Witam, Czy ktoś z was jeździ na takim oleju? z jakim silnikiem? i podzieliłby się wrażeniami. Zastanawiam się czy nie zmienić własnie na 5W50 z 5W40 z racji tego, że trochę zaczął mi brać oleju szczególnie w trasie z wysokimi obrotami a po drugie zastanawiam się czy 5W50 nie "wyciszyłby" go trochę a te silniki lubią odrobinę klekotać (nie jakoś mocno ale jednak)? Pacjent to polo 6n2 1.4 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Mam teraz zalany, ogólnie poprzedni właściciel nim zalewał silnik dobre kilka lat. Mobil 1 Peak Life 5W50. Auto nie bierze oleju, ale ja zastanawiam się nad zmianą na zalecany - 5W40. Na dużych obrotach Ci bierze, ma prawo jeśli obroty są duże. W innych sytuacjach silnik kopci? Rano po rozruchu nie kopci? Co do klekotania, przed zmianą możesz zalać płukankę i dopiero nalać docelowy olej, a czy 5W50 Ci wyciszy trochę - wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 nie kopci, w sumie to na 100% nie wiem kiedy "bierze" ale zaobserwowałem, że jak częściej wypadam w trasy to muszę dolać oliwy częściej a czemu zastanawiasz się na powrotem do 5W40? coś źle na tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Zależy jaki masz zalany teraz 5w40 bo przejście na jakościowy lepszy 5w40 może rozwiązać problem Jeżeli pobór oleju wynosi ponad litr na 10kkm to można zalać Valvoline VR1 5w50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 nie musisz zmieniać klasy lepkościowej oleju, możesz pozostać przy 5W40 wybierając olej o najniższym wskaźniku Noacka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 > nie musisz zmieniać klasy lepkościowej oleju, możesz pozostać przy 5W40 wybierając olej o > najniższym wskaźniku Noacka jaki to olej w granicy 25zł za litr?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 > nie musisz zmieniać klasy lepkościowej oleju, możesz pozostać przy 5W40 wybierając olej o > najniższym wskaźniku Noacka Panowie mówmy po ludzku:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 > Panowie mówmy po ludzku:D Możesz wybrać 5W40, którego odparowalność będzie najniższa. W praktyce na próżno tego szukać w kartach mało firm się chwali Noackiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 > Panowie mówmy po ludzku:D To ten trzy razy droższy, innej różnicy nie odczujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > Witam, > Czy ktoś z was jeździ na takim oleju? z jakim silnikiem? i podzieliłby się wrażeniami. > Zastanawiam się czy nie zmienić własnie na 5W50 z 5W40 z racji tego, że trochę zaczął mi brać oleju > szczególnie w trasie z wysokimi obrotami a po drugie zastanawiam się czy 5W50 nie "wyciszyłby" > go trochę a te silniki lubią odrobinę klekotać (nie jakoś mocno ale jednak)? > Pacjent to polo 6n2 1.4 16V jezdzilem wczesniej fiatowski 1.1 54KM przejechalem na takim oleju 170 kkm i silnik jak dzwon - obywal sie bez dolewek pomiedzy wymianami, rozrzad pierwszy i jedyny raz byl zrobiony przy cos ok 120 kkm.... i tyle moge powiedziec bo nic wiecej z silnikiem sie nie dzialo ani zlego ani zastanawiajacego ani dziwnego teraz w fiatowskim 1.2 69 KM tez mam 5w50 ale silniczek ma symboliczny przebieg ok 50 kkm wiec dystans na tyle maly ze nawet na rzepakowym nic by sie nie dzialo zlego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Wypróbuj Motul 5W40 8100 X-cess, używałem go kiedyś w silniku oplowskim i zużycie miałem mniejsze w porównaniu z innym 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 mam ochote wypróbowac ten 5W50 i chyba spróbuje a powiedzcie mi jeszcze bo w tym silniku luz na zaworach regulowany jest hydraulicznie, czy olej 5W50 może coś mieć wpływ na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Ale zawory klepią na zimnym z reguły, więc tutaj ten olej nie powinien nasilić Ci tego hałasu. Jak chcesz wypróbować 5W50 to możesz kupić Gulfa Racing 5W50, jest tani, wysyłkowo zmieścisz się w 120zł/5L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 > Ale zawory klepią na zimnym z reguły, więc tutaj ten olej nie powinien nasilić Ci tego hałasu. Jak > chcesz wypróbować 5W50 to możesz kupić Gulfa Racing 5W50, jest tani, wysyłkowo zmieścisz się w > 120zł/5L. no na zimnym własnie troche słychać, ale tym to się nie przejmuje bo te same silniki słyszałem o wiele głośniej:) ale pytam w takim sensie czy po przerzuceniu się na ten 5W50 nie ma opcji zeby mu się pogorszyło? bo z tym ,że ewentualnie nie polepszy mu się to kij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Tu Ci nikt nie zagwarantuje, że się nie pogorszy. Brać go więcej nie powinien. Ja bym jeszcze płukankę zastosował przed zmianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Moj Fiat Uno zrobil na Lotosie 10W40 prawie 200kkm, potem przesiadlem sie na Valvoline 5W50 i juz 5 wymian Valvoline za mna. Co zaobserwowalem: - nizsze cisnienie oleju 5W50 na zimno w porownaniu do 10W40, na cieplo cisnienie jest takie same, mam zegar cisnienia oleju, - olej 5W50 ciezej doprowadzic do wysokiej temperatury latem podczas "upalania", 10W40 przy letnich szalenstwach po miscie latwo bylo nagrzac do 120*C, w przypadku 5W50 ciezko jest przekroczyc 110*C, - pokusilbym sie o stwierdzenie ze silnik zuzywal pomiedzy wymianami mniej oleju 10W40, jednak roznica jest naprawde niewielka (od wymiany do wymiany co 10kkm 10W40 ubuwalo mi jakies 250ml, 5W50 ubywa mi okolo 500ml), - nie mam hydraulicznych popychaczy, ale nie zauwazylem cichszej/glosniejszej pracy silnika po zmianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.