kamileeek Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Witam dzis sobie założyłem alufelgi z letnimi i sie okazało że mam jedną sprężynę pekniętą z tyłu,nie wiem jak długo tak jeżdzę. Moje pytanko czy jeszcze moge sie wstrzymać z wymianą czy juz to trzeba robić,bo od razu bede też amorki wymieniał. Foto sprężyny Druga sprawa to tarcza hamulcowa z tyłu,czy ona sie już skonczyła? Nie wiem czy na fotce bedzie to widać dobrze. Zaznaczyłem w kółku tam gdzie klocek dotyka jest już bardziej zjechane niż ten niby rant. Na drugiej tarczy jest tak jakby na równo. Tu mam wrażenie jakby jedno koło bardziej brało przy hamowaniu i być może to przez to. Z przodu tarcze zmianiałem a tył to nie wiem ile ma, być może fabryczne. Czy to możliwe żeby 300kkm wytrzymały,auto raczej sporo w trasach jezdziło. Co do sprężyn znalazłem taki opis ich wymiany czy by to sie zgadzało z grubsza? " podstawiamy drugi podnośnik pod wahacz podłużny. Podnosimy go i odkręcamy dolną śrubę amortyzatora. Teraz opuszczamy go do momentu aż tylne zawieszenie będzie swobodnie wisieć. Przyciskamy zawieszenie do dołu i wyjmujemy sprężynę razem z dolnym i górnym pierścieniem amortyzującym" a kto wie jakie amorki dawali na tył ah? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Patrząc na przełom, to jeździsz z tą sprężyną już jakiś czas. Ja bym wymieniał. Nie wiem co masz na myśli pisząc "wstrzymać się". Kilka dni, może i można, ale - jak widać - poduszka w miejscu kontaktu ze sprężyną ma ciężki żywot. Tarcza wygląda nieciekawie. Jeśli jest cieńsza niż 8mm to wymiana. Opis wymiany się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 no pewnie troche jezdzę,prawdopodobnie od połowy stycznia gdy byłem zapakowany na maksa gdy wyjezdzałem na ferie. Wiec nie ma co odkładać tego tylko w tym tygodniu robić trzeba. A podczas wymiany tarczy smaruję sie jakims smarem piaste czy tylko trzeba porządnie oczyścić? Czytam internet i opinie sa podzielone,w poradniku boscha napisali że sie nie smaruje. Ktos coś doda z własnego doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Ja nie smaruję, powierzchnia ma być równa i czysta. Tarcza wg mnie jest już słaba, możesz zmierzyć ale ja bym to wymienił. A co do amortyzatorów to musisz napisać jaka wersja nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 właśnie mierzyłem, wygląda na to że ma 8mm. Z ciekawości próbowałem odkręcic tą śrubeczke co trzyma tarczę no i niestety nie ruszyła się. Stukałem w nią młotkiem przez śrubokręt i to nic nie dało. Jakie jeszcze sposoby można zastosować żeby ją odkręcić. Astra to kombi 1.7 cdti prawdopodobnie kupie sprężyny i amory KYB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > właśnie mierzyłem, wygląda na to że ma 8mm. Przyłóż dwie monety po przeciwnych stronach tarczy, zmierz grubość razem z monetami a od wyniku odejmij grubość tych dwóch monet. Jeśli masz 8mm to tarcza osiągnęła już swoją graniczną grubość i należy ją wymienić. Od siebie polecę tarcze Mikoda, ATE, TRW, Textar. Z klocków ATE, TRW, Hella/Pagid, Textar. Na rynku jest tego dużo, a i temat o hamulcach mamy podwieszony > Z ciekawości próbowałem odkręcic tą śrubeczke co trzyma tarczę no i niestety nie ruszyła się. > Stukałem w nią młotkiem przez śrubokręt i to nic nie dało. Jakie jeszcze sposoby można > zastosować żeby ją odkręcić. Ja z reguły biorę duży krzyżakowy bit, uderzam mocno młotkiem kilka razy i nigdy nie miałem problemu z odkręceniem tych śrubek. > Astra to kombi 1.7 cdti prawdopodobnie kupie sprężyny i amory KYB. Amortyzatory KYB to dobry wybór, jeśli cenowo taniej wyjdzie Bilstein B4 to też możesz go wziąć. Co do sprężyn KYB-nie polecam, są zbyt miękkie i tym bardziej w kombi tył przy niedużym obciążeniu będzie siadał. Zaobserwowałem to na Astrze F (hatchback) i G (sedan). Brałbym prędzej sprężyny Sachs, ewentualnie Jamex. Zawsze też możesz wziąć dobre sprężyny używane, takie rozwiązania też stosowałem z dobrym skutkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 >> Z ciekawości próbowałem odkręcic tą śrubeczke co trzyma tarczę no i niestety nie ruszyła się. Tłuczesz w nią najlepiej jakimś bitem do skutku aż puści. Nie ma zmiłuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 no dobra zastosuje bita A do nowych sprężyn daję sie nowe poduszki czy mogą zostać stare? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > no dobra zastosuje bita > A do nowych sprężyn daję sie nowe poduszki czy mogą zostać stare? Jak porwane nie są to mogą zostać stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > no dobra zastosuje bita > A do nowych sprężyn daję sie nowe poduszki czy mogą zostać stare? Jak na oko dobre to zostaw, ale jak bym już miał rozebrane to bym dał nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 wszystko pewnie bede kupował w intercarsie po znajomości wiec jak nie kayaby sprężyny to może Lesjofors albo Magnum Technology? Te sachsy sa cholernie drogie praktycznie 2x od Kayaby. Ja wiekszosci jeżdzę sam,tylko 2 razy do roku zapakowany na maksa,te Kayaba aż tak miekkie są? Edit: dzis wyczytałem że są 2 rodzaje spreżyn Kyb ze stałą średnicą druta i zmienną,ja raczej mam ze zmienną i własnie na dole mi pekła. Ktoś sie orientuje w temacie czy te ze stałą średnicą są sztywniejsze? Bo mam ochote wziąć te Lesjofors,a one sa ze stałą średnicą,podobno jakościowo jak Kyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.