Skocz do zawartości

opony na lato


SAMIR

Rekomendowane odpowiedzi

witam

szukam letnich opon.standardowy rozmiar 215/55R17

myslalem o tym zeby zalozyc 225/50R17.i moje pytanie- czy w razie wypadku inny rozmiar opon moze wplynac na brak wyplaty od ubezpieczyciela, czy moze miec jakikolwiek wplyw na ocene bieglego ze zmienione ogumienie mogloby miec wplyw na wypadek

a jakie opony z najwyzszej polki byscie polecili w jednym i drugim rozmiarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ostatnio likwidowałem szkodę z AC, to rzeczoznawca z PZU przy oględzinach samochodu, dokładnie zwracał uwagę na opony. W protokole wpisał ich rozmiar, markę, wysokość bieżnika. Nie wiem co by było jakby były niehomologowane, ale na pewno zwracają uwagę na opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwracał uwagę na opony. W protokole wpisał ich rozmiar, markę, wysokość bieżnika.

Dlatego, że polskie prawo wymaga takich samych opon na osi i bieżnika wyższego niż 1,6 mm. Tylko tyle i aż tyle

> Nie wiem co by było jakby były niehomologowane,

Nic. Możesz założyć rozmiar jaki Ci się podoba, byle takie same na osi i 1,6 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic. Możesz założyć rozmiar jaki Ci się podoba, byle takie same na osi i 1,6 mm.

Patrz a głupi producenci wypisują jakieś dziwne parametry na oponach a przecież to bez znaczenia jaki opona ma rozmiar, nośność czy indeks prędkości.

To może od razu kolega dołoży sobie zenony?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ostatnio likwidowałem szkodę z AC, to rzeczoznawca z PZU przy oględzinach samochodu, dokładnie

> zwracał uwagę na opony. W protokole wpisał ich rozmiar, markę, wysokość bieżnika. Nie wiem co

> by było jakby były niehomologowane, ale na pewno zwracają uwagę na opony

Byłoby tyle, że mają pretekst do odmowy wypłaty odszkodowania bo samochód de facto nie miał przeglądu - oczywiście mówimy o szkodach związanych z ruchem pojazdu.

Później trzeba powołać rzeczoznawcę, który napisze opinię, że parametry opon nie miały wpływu na powstanie szkody, złożyć pozew, TU powoła swojego biegłego, który... i już po 2-3 latach będziesz miał pieniądze, pod warunkiem, że wcześniej się nie zniechęcisz.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytaj sobie przepisy, a potem się wymądrzaj, bo wprowadzasz w błąd.

> Dołożenie "zenonów" jest sprzeczne z prawem, założenie innego niż homologowany rozmiar opony

> sprzeczne nie jest.

No to jakie to przepisy dopuszczają inne wyposażenie pojazdu niż to homologowane?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci udzielić darmowej porady prawnej ? Spokojnie ogarniesz isap, parę forów branżowych, jak nie

> - udaj się do jakiejś kancelarii adwokackiej lub radcowskiej.

Nie, wystarczy, że dostarczysz dowodów na poparcie swoich twierdzeń.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, wystarczy, że dostarczysz dowodów na poparcie swoich twierdzeń.

To Ty twierdzisz, że rozmiar musi być - pod karą śmierci, spalenia chałupy, zgwałcenia żony i zjedzenia psa - zgodny z homologacją.

Rozporządzenie MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1

z dnia 26 czerwca 2012 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

w tym zakresie stanowi:

§ 2.

1.Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

(...)

stanu technicznego ogumienia, w tym prawidłowości doboru obciążenia, prędkości i przeznaczenia właściwego dla danego typu pojazdu

gdzieś jest "zgodności rozmiaru z homologacją" ?? Gdyby musiało być zgodne, to nie trzeba by było pisać o doborze obciążenia i prędkości.

Drugie rozporządzenie:

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

5.Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

(...)

7.Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;

2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:

a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,

b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;

3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;

4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;

5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;

6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.

Jeśli by homologacja była świętością, wystarczyłby zapis "Pojazd nie może być wyposażony w opony o parametrach niezgodnych z homologacją producenta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tym prawidłowości doboru obciążenia, prędkości i przeznaczenia

> właściwego dla danego typu pojazdu

> gdzieś jest "zgodności rozmiaru z homologacją" ?? Gdyby musiało być zgodne, to nie trzeba by było

> pisać o doborze obciążenia i prędkości.

Właśnie to jest tożsame.

W praktyce nie chce mi się z Tobą kłócić, jeśli sprawi Ci to przyjemność to umówmy się, że Ty masz rację a ja się mylę. Ponieważ w praktyce rozmawiamy o AC to mi taki układ pasuje (mam gdzieś Twoją polisę AC).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie to jest tożsame.

Nie znasz podstawowych zasad techniki legislacyjnej i wykładni przepisów. Nie wolno różnobrzmiącym zwrotom nadawać tożsamego znaczenia. Zgodnie z podstawowym założeniem racjonalnego prawodawcy, jeśli prawodawca chciałby stwierdzić, że ma to być zgodność z homologacją, to by tak napisał. Ponieważ napisał, jak napisał - zgodne mają być indeksy prędkości, nośności i przeznaczenie (opony do pojazdu wolnobieżnego nie możesz założyć do samochodu osobowego, opony do osobówki nie możesz założyć do ciężarówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.