lorak06073 Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciałbym się was zapytać w jaki sposób zweryfikować zapieczone kierownice turbiny w Stilo 1.9 JTD 115. Zauważyłem, że auto coraz gorzej przyspiesza. Zupełnie nie czuje tzw. wciśnięci w fotel a turbina zaczyna jako tako ciągnąć od około 2300-2500 obr/min. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > zaczyna jako tako ciągnąć od około 2300-2500 obr/min. Coś czuję złego ogra (uchylony EGR). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Coś czuję złego ogra (uchylony EGR). Zastanawiam się czy nie zaślepić tego ustrojstwa. Zaraz jak kupiłem samochód wspólnie z moim kuzynem czyściliśmy egr. No i faktycznie Stilak lepiej się zbierał. Nie tak dawno znów go czyściłem i teraz dalej kiepsko przyspiesza. Więc tak drogą eliminacji poszczególnych elementów zacząłem coraz bardziej interesować się turbina. Dodam, że czujnik doładowania wyczyściłem, overboost wyczyściłem (tłoczek był potężnie zardzewiały) no i to zupełnie nie pomogło. Błędy nie wyskakują ale jednak auto kiepsko się zwija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Najpierw zaślep, później szukaj dalej. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Najpierw zaślep, później szukaj dalej. Zabiorę się, za to w najbliższym czasie i zdam sprawozdanie. A komp nie będzie wypluwał błędów jeżeli zaślepie EGRa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Zabiorę się, za to w najbliższym czasie i zdam sprawozdanie. > A komp nie będzie wypluwał błędów jeżeli zaślepie EGRa? Będzie zapisany błąd w ECU, ale nic poza tym. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 1/ dac autu w palnik tak zeby silnik sobie przypomnial ze powyzej 6 tys obr tez jest zycie 2/ zatkac na amen EGR 3/ przeczycic overbosta Jezeli te trzy podstawowe czynnosci nie przyniosa skutkow ( no jeszcze filtr powietrza do kontroli ) to dopiero mozna sie zaczac martwic o wieksze tematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Zamówiłem zaślepki na allegro. Myślę, ze jutro lub góra po jutrze będą u mnie. A dziś go porządnie przeciągnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 > 1/ dac autu w palnik tak zeby silnik sobie przypomnial ze powyzej 6 tys obr tez jest zycie nie ma życia powyżej 4,5 tyś bo nie ma map w ECU powyżej tych obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 > nie ma życia powyżej 4,5 tyś bo nie ma map w ECU powyżej tych obrotów Oj tam zawsze jest interpolacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Jak już tak czyścisz to zobacz jeszcze przepływomierz (popryskać najlepiej izopropanolem, ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej), może być zabrudzony. U mnie lekkie przytykanie i muła w okolicach 2.5krpm załatwiło czyszczenie przepływki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 u mnie lekarstwem na te objawy było całkowite odłączenie przepływki Ogra czyściłem raz, za drugim razem zastosowałem zaślepki, niestety nie pomogło to zbyt wiele. Kolejnym etapem było over, pierw czyszczenie, a w efekcie końcowym wymiana na nowy.Pomogło ale tylko chwilowo, a jako, że auto dalej nie sprawiało radości, bo było wolne jak nie wiem co, nie reagowało w ogóle na gaz tak jakby to miało robić te 115 kucy pod maską, postanowiłem odłączyć przepływkę. Efekt był taki, że na pysku pojawił się banan, bo auto w końcu zaczęło jechać, reagować na gaz i w ogóle. Jeżdżę już tak 2 rok i nic się póki co nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Ja juz robiłem eksperyment z odpięciem przepływki i nawet miałem wrażenie, że po odpięciu wtyczki samochód ciut był słabszy. Ale różnica była naprawdę niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Witam ponownie. Dziś zaślepiłem egr tak jak tutaj http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/zaslepienie-egr-11674/ ale raczej nic nie pomogło. Może jakaś znikoma różnica jest ale zaledwie minimalna. Niedawno czyściłem zawór overboost ale jeszcze raz sie nim zajmę. Macie jakieś rady przy czyszczeniu boosta? Dodatkowo będę blisko przewodów IC więc w jaki sposób zweryfikować ich szczelność? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 a sprawdź czy czasem nie przetarła Ci się ta gruba rura co idzie obok lewego nadkola (strona kierowcy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 temat rur to juz idziemy w strone wydawanych ( czesto odbieranych jako przyjemne) gwizdow turbiny i ogolnego stanu rurek jako gumowych elementow ktore 1- lubia ze starosci zmienic swoje wlasciwosci ( puchnie rura i jest dupsko) 2 - opaski sie luzuja i lewe przedmuchy sie pojawiaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Witam ponownie. Dziś zaślepiłem egr tak jak tutaj > http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/zaslepienie-egr-11674/ ale raczej nic nie pomogło. Może > jakaś znikoma różnica jest ale zaledwie minimalna. Niedawno czyściłem zawór overboost ale > jeszcze raz sie nim zajmę. Macie jakieś rady przy czyszczeniu boosta? Dodatkowo będę blisko > przewodów IC więc w jaki sposób zweryfikować ich szczelność? > Pozdrawiam jak czysciles ovb i drastycznie zmieniles polozenie przewodow podcisnieniowych , badz zmieniales ich dlugosc - wiele postow w internetach mowi ze to powod. Z wlasnego doswiadczenia wiem ze nie nalezy sciagac wezykow przy czyszczeniu ovb bo potem mozna dostac szalu przy ponownym montazu a i zalamanie wezyka rowniez latwo przychodzi. Nowy wezyk kosztuje tyle ze lepiej nie spieszyc sie przy tej operacji. Porozpinaj grube weze z ukladu turbo. Moze byc mokro, wilgotno.. ale jak przechylisz i zacznie kapac badz wrecz wylejesz olej no to juz sie robi kiepsko z dmuchawką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Jak czyściłem ovb to właśnie nie rozpinałem przewodów. Były tak mocno pozapiekane, że nie szło ich nawet zdjąć. Zostawiłem więc je razem z tym plastikowym kapturkiem. Jak pamiętam to przy większym dodawaniu gazu rura od intercoolera puchła. To też coś z nią może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 sam fakt ze puchnie -to utrata cugu w kominie i juz ci auto jedzie inaczej. Stilo ma(mialo) wade konstrukcyjna i rura od IC potrafila sie przetrzec ( u mnie sie ucielo jak zyletką - wogole nie do zauwazenia - dopiero pod cisnieniem puchlo i pssssss) o nadkole. Nalezy wymienic rure ( kiedys 250pln ) i pociac nadkole powiekszajac okienko o wystajaca rure . Skrec kola max w lewo i zajrzyj pod lewe . Zobaczysz w czym probl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Witam raz kolejny. Przysiadłem dziś do Stilaka i troszkę go obadałem. Na pierwszy rzut oka słynne przetarcia na rurze od IC. Nie są to przetarcia na wylot więc porządnie zakleiłem je izolacją. W samym IC było na dnie odrobinę oleju ale bardzo mało więc wyczyściłem. Odma od turbo leciuteńko zaoliwiona. Taka puszką plastikowa (nie wiem jak to się zwie) pod filtrem powietrza posiadała kilka kropel brudnej wody. Idąc dalej siatka na przepływce była lekko zawalona syfem do tego sama przepływka dostała pare kropel WD40 Tłoczek ob zaworu overboost wysuwa się lekko jednak zauważyłem, że przewód idący od niego do tej gruszki do turbo był przetarty. Reasumując auto w koncu odżyło. Ciągnie juz od 1700 obr dostając porządnego kopniaka przy około 2000-2200 tak jak to było przedtem. Zauważyłem też, że lekko kopci na ciemno szaro przy porządnym przybutowaniu ale to najprawdopodobniej wina zaślepionego egr. Tak więc myślę, że w końcu jest efekt pożądany. Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > przepływka dostała pare kropel WD40 Nie można używać WD-40 na przepływomierzu. Generalnie jedynie środki oparte na izopropanolu, który odparowuje nie zostawiając żadnego nalotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.