Piotrus Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Kumpel wrócił z urlopu. Próbowałem zarazić go pomysłem pt 1.8TSI. Główne zastrzeżenia dotyczą dwóch > spraw: > - że to nie RS, czyli nie ma lepszego zawieszenia, hamulców, foteli i..... wyglądu > - że benzyniak będzie sporo więcej palił (a koleś jest wychowany na dieslu ze spalaniem > 5.5l/100km) > O ile kwestie spalania ciężko jest dyskutować - turbo żyje, turbo pije - o tyle chciałbym się > dowiedzieć coś więcej na temat modyfikacji, jakie powinny iść wraz z podnoszeniem mocy. Bo > skoro mamy podjechać powyżej 200KM, to wartałoby zmienić zarówno hamulce, jak i zawias. > I teraz: > - Jakie są hamulce w Octavii II FL z silnikiem 1.8T a jakie w RS? w 1.8T są 288/255 a w RS 312/260 wentylowane. Zmiana z 288 na 312 jest banalnie prosta - wystarczy zmienić jarzma mocujące zacisk, więc można ją zrobić przy okazji zmiany nowego kompletu tarcz i klocków, z tyłem jest trudniej bo trzeba zmienić jarzma i zaciski. Można iść na całość i za jakieś 2000 mieć używany kpl hebli z jakiegoś S3 lub R32 345/310mm. > - Czy ewentualny upgrade to kwestia P&P, czy trzeba coś modzić? Z przodu P&P, z tyłu niby też ale żeby wymienić osłony tarcz trzeba odkręcać piasty więc dochodzi koszt nowych łożysk > - Jakimi elementami zawieszenia różnią się od siebie te wersje? Stabilizator, sprężyny, coś > innego? W ETCE są oddzielne rysunki dla RS'a z amorem i sprężyną, trzeba się zdoktoryzować czym się różnią dokładnie - IMO pewnie tak jak napisałeś, stabilizator, sprężyny i amory. > Pozdrawiam > Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.