Skocz do zawartości

Przyrząd do odpowietrzania hamulców.


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

> Czyli pod wpływem ciśnienia syf z dna cylindra uniesie się do góry? Jakim cudem jak przewód wchodzi

> od góry i odpowietrznik jest u góry - ciśnienie "pójdzie" najkrótszą drogą czyli dokładnie tak

> jak grawitacyjnie (co jest tak naprawdę też przepychaniem ciśnieniowym tylko, ze ciśnienie

> jest atmosferyczne - naczynia połączone itd...)

Zrób sobie prosty test. Plastikowa butelka 0,5l po wodzie, nasyp na dno odrobinę piasku, nalej wody po korek i zrób dziurkę gdzieś w górnej części. Obserwuj jak wypływa woda i co się dzieje na dnie butelki. Następnie podłącz pod szyjkę butelki wąż i daj pod ciśnieniem wodę. Obserwuj i wnioski wysuń sam.

Ciśnienie z pompy hamulcowej bez serwa to około 30 bar, na pracującym silniku ponad 100 bar. Nawet urządzenie do wymiany płynu, które ustawia się na 2 bar jest w stanie wypchnąć syf pod ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób sobie prosty test. Plastikowa butelka 0,5l po wodzie, nasyp na dno odrobinę piasku, nalej wody

> po korek i zrób dziurkę gdzieś w górnej części. Obserwuj jak wypływa woda i co się dzieje na

> dnie butelki. Następnie podłącz pod szyjkę butelki wąż i daj pod ciśnieniem wodę. Obserwuj i

> wnioski wysuń sam.

> Ciśnienie z pompy hamulcowej bez serwa to około 30 bar, na pracującym silniku ponad 100 bar. Nawet

> urządzenie do wymiany płynu, które ustawia się na 2 bar jest w stanie wypchnąć syf pod

> ciśnieniem.

Wszystko się zgadza do momentu robienia dziurki - najpierw podajesz ciśnienie, a potem je upuszczasz i trwa to na prawdę chwilę, tak, że syf nawet nie zdąży się podnieść. Schemat jest taki: pompujesz pedał - masz na tłoczku 30 atmosfer, układ jest stabilny i wtedy odkręcasz odpowietrznik i ciśnienie spada do zera, więc jeśli chcesz przeprowadzić eksperyment to napompuj butelkę do paru atmosfer, potem zrób dziurkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz na tłoczku 30 atmosfer,

W jakim samochodzie, z hydraulicznym układem hamulcowym widziałeś 30 atmosfer? Jakoś wydawało mi się, że te układy pracują na ciśnieniu max 8 atmosfer.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakim samochodzie, z hydraulicznym układem hamulcowym widziałeś 30 atmosfer? Jakoś wydawało mi

> się, że te układy pracują na ciśnieniu max 8 atmosfer.

> Pozdrawiam BAS

Podłącz MESa do Stilo i wciśnij pedał. Jak masz esp, to masz też czujnik ciśnienia na pompie. U mnie na pracującym silniku jest nawet 120 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam problem z jednym zaciskiem - przedni prawy. Nie daje się odpowietrzyć, cały czas leci z niego po kilka bąbelków. Same hamulce są dobre, pedał nie jest miękki, ale te tych bąbelków nie powinno tam być. Odpowietrzałem wg kolejności podanej w książce. Na dniach jeszcze oblecę cały układ kolejny raz. Wycieków nie ma, płynu nie ubywa niewiem.gif

Kupiłem litr płynu jeszcze.

EDIT

Jeszcze obejrzę dokładnie czy pod uszczelką przeciwpyłową w tym zacisku nie ma przypadkiem płynu, może tamtędy ciągnie, tak mi podpowiedziano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.