kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Czyli pod wpływem ciśnienia syf z dna cylindra uniesie się do góry? Jakim cudem jak przewód wchodzi > od góry i odpowietrznik jest u góry - ciśnienie "pójdzie" najkrótszą drogą czyli dokładnie tak > jak grawitacyjnie (co jest tak naprawdę też przepychaniem ciśnieniowym tylko, ze ciśnienie > jest atmosferyczne - naczynia połączone itd...) Zrób sobie prosty test. Plastikowa butelka 0,5l po wodzie, nasyp na dno odrobinę piasku, nalej wody po korek i zrób dziurkę gdzieś w górnej części. Obserwuj jak wypływa woda i co się dzieje na dnie butelki. Następnie podłącz pod szyjkę butelki wąż i daj pod ciśnieniem wodę. Obserwuj i wnioski wysuń sam. Ciśnienie z pompy hamulcowej bez serwa to około 30 bar, na pracującym silniku ponad 100 bar. Nawet urządzenie do wymiany płynu, które ustawia się na 2 bar jest w stanie wypchnąć syf pod ciśnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Zrób sobie prosty test. Plastikowa butelka 0,5l po wodzie, nasyp na dno odrobinę piasku, nalej wody > po korek i zrób dziurkę gdzieś w górnej części. Obserwuj jak wypływa woda i co się dzieje na > dnie butelki. Następnie podłącz pod szyjkę butelki wąż i daj pod ciśnieniem wodę. Obserwuj i > wnioski wysuń sam. > Ciśnienie z pompy hamulcowej bez serwa to około 30 bar, na pracującym silniku ponad 100 bar. Nawet > urządzenie do wymiany płynu, które ustawia się na 2 bar jest w stanie wypchnąć syf pod > ciśnieniem. Wszystko się zgadza do momentu robienia dziurki - najpierw podajesz ciśnienie, a potem je upuszczasz i trwa to na prawdę chwilę, tak, że syf nawet nie zdąży się podnieść. Schemat jest taki: pompujesz pedał - masz na tłoczku 30 atmosfer, układ jest stabilny i wtedy odkręcasz odpowietrznik i ciśnienie spada do zera, więc jeśli chcesz przeprowadzić eksperyment to napompuj butelkę do paru atmosfer, potem zrób dziurkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > masz na tłoczku 30 atmosfer, W jakim samochodzie, z hydraulicznym układem hamulcowym widziałeś 30 atmosfer? Jakoś wydawało mi się, że te układy pracują na ciśnieniu max 8 atmosfer. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > W jakim samochodzie, z hydraulicznym układem hamulcowym widziałeś 30 atmosfer? Jakoś wydawało mi > się, że te układy pracują na ciśnieniu max 8 atmosfer. > Pozdrawiam BAS Podłącz MESa do Stilo i wciśnij pedał. Jak masz esp, to masz też czujnik ciśnienia na pompie. U mnie na pracującym silniku jest nawet 120 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Podłącz MESa do Stilo i wciśnij pedał. Jak masz esp, to masz też czujnik ciśnienia na pompie. U > mnie na pracującym silniku jest nawet 120 bar. No to byłem w błędzie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Wymień płyn w starym aucie to zobaczysz co wypłynie w 10 latku wymieniałem i był tylko brudny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 No i mam problem z jednym zaciskiem - przedni prawy. Nie daje się odpowietrzyć, cały czas leci z niego po kilka bąbelków. Same hamulce są dobre, pedał nie jest miękki, ale te tych bąbelków nie powinno tam być. Odpowietrzałem wg kolejności podanej w książce. Na dniach jeszcze oblecę cały układ kolejny raz. Wycieków nie ma, płynu nie ubywa Kupiłem litr płynu jeszcze. EDIT Jeszcze obejrzę dokładnie czy pod uszczelką przeciwpyłową w tym zacisku nie ma przypadkiem płynu, może tamtędy ciągnie, tak mi podpowiedziano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.