surym Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Cześć, koledzy, od niedawna mam mały problem - silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach - słychać z wydechu taki rytm dw-dw-dw-dw- dudnienie. Silnik lekko szarpie ale najbardziej czuć jak się delikatnie przygazuje do 1200 RPM to trzęsie mi się cały samochód. Na wyższych obrotach i w czasie jazdy wszysko OK. Występuje na benzynie (słabo) i na gazie (bardziej). Błąd ze sterownika 0170 nieprawidłowy skład mieszanki. Jak się za to zabrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Wygląda na wypadanie zapłonów. Obwody wysokiego napięcia do sprawdzenia: świece, przewody, dis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Wygląda na wypadanie zapłonów. Obwody wysokiego napięcia do sprawdzenia: świece, przewody, dis. Świece już nawet kupiłem, to był mój pierwszy pomysł ale nie miałem jeszcze czasu wymienić. Zdziwił mnie tylko ten błąd mieszanki. Wymienię i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Cześć, koledzy, odkopuję wątek bo sprawa jest niestety rozwojowa. Wymiana świec i kabli nie rozwiązała problemu, za to wszedł on w nowy etap. Objawy są następujące (na ciepłym silniku): czasem trudno uruchomić silnik - kręcąc rozrusznikiem czuć że łapie zapłon ale nierówno. Jak już załapie to przez sekundę - dwie krztusi się na 200 obrotach, potem wjeżdża na 2000 i powoli opada do 1400. Jak się kawałek ujedzie i wciśnie sprzęgło, wjeżdża na 2000 i opada do 1400. Łatwo zadusić silnik ruszając, a potem ciężko uruchomić. Jazda na wolnych obrotach szarpana, puszczenie gazu czy zmiana biegów powoduje szarpnięcie. Na wysokich obrotach jedzie OK no i jak przejedzie się z 15 km to się trochę uspokaja ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca. Sczytałem następujące kody błędów - 1405, 0400 (znana sprawa - mam zaślepiony EGR), 0230 przekaźnik pompy paliwa, 0170 nieprawidłowy skład mieszanki. Zajrzałem do przekaźnika - pompa chodzi po zwarciu w gnieździe pinów 30 i 87, napięcie pomiędzy nimi jest 12,3V. Czy w tej sytuacji warto w ciemno kupować nowy przekaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 1405, 0400 (znana sprawa - mam zaślepiony EGR) A czym zaślepiony? Porządną kupną blachą, czy alu z puszki po piwie? Bo jak to drugie, to mogło wypalić dziurkę i... już wiadomo co się dzieje... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Cześć, koledzy podaję uaktualnienie. Zaślepienie EGR jest bez zarzutu, sprawdzone. Obejrzałem dokładnie wszystkie węże i znalazłem dziurę w wężu instalacji LPG który idzie z kolektora do sterownika LPG i do parownika. Wąż wymieniłem, wymieniłem też przekaźnik pompy paliwa, odłączyłem baterię na kwadrans i potem pojeździłem trochę autem. Jest jakby trochę lepiej to znaczy auto przestało szarpać i wariować z obrotami, w zasadzie jeździ się normalnie ale: nadal trudno się odpala (słychać że chwyta zapłon ale trzeba pokręcić), na ciepłym silniku jak auto chwilę postoi to wjeżdża zaraz po uruchomieniu na 2000 i powoli spada do 1500. Po przejechaniu stu metrów obroty spadają do normalnych. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty są już OK. Co ciekawe przybył mi dodatkowy błąd, mam teraz 1405, 0400 (EGR), 0200 uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza, 0230 przekaźnik pompy, 0170 nieprawidłowy skład mieszanki. Początkowy problem nierównej pracy na wolnych obrotach występuje bez przerwy. Zauważyłem też że przekaźnik pompy nagrzewa się podczas jazdy - na dotyk ma z 80 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 1. skasuj błędy w sterowniku, potem jazda próbna i odczyt błędów 2. zmierz jaki prąd pobiera pompa paliwa, może się zatarła, bo jeździłeś z pustym bakiem i dlatego grzeje się przekaźnik i są kłopoty z rozruchem? 3. trudny rozruch to jeszcze może być też usterka regulatora ciśnienia paliwa 4. ten skok obrotów po odpaleniu to mogą być jeszcze stare adaptacje, też dobrze byłoby je zresetować, wykonać jazdę próbną i wtedy wyciągać wnioski 5. błąd: "0200 uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza" może być wynikiem długiego rozruchu i/lub słabego akumulatora Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 A czym zaślepiony? Porządną kupną blachą, czy alu z puszki po piwie? Bo jak to drugie, to mogło wypalić dziurkę i... już wiadomo co się dzieje... Pozdr. Master22221 czy możesz nakierowac co się będzie działo jak blaszka się przepali?Wysłane z mojego HTC Desire 510 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 co się będzie działo jak blaszka się przepali?Jak EGR uszkodzony=otwarty to na wolnych obrotach silnik będzie gasł dusząc się spalinami, podczas ruszania będzie szarpał, podczas jazdy ze stałą, dużą prędkością nie będzie zauważalnej różnicy. Jednym słowem będą "objawy uszkodzonego EGR". Dot. to silników benzynowych, w nowych dieslach EGR działa cały czas, nawet na wolnych obrotach, więc się nie wypowiem, co się dzieje, gdy EGR jest na stałe otwarty...PS. Dopisze jeszcze, że silnik może zassać drobinki metalu do cylindra, które mogą porysować jego ściankę Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.