Skocz do zawartości

Zapala się pomarańczowa kontrolka silnika


gregoryka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Taki oto problemik mi się pojawił:

Samochód: chevrolet lacetti silnik 1,6 rocznik 2006 (przebieg ok. 110 tyś km, w tym na gazie 80 tyś. km). Samochód od nowości w moim posiadaniu. Serwisowany systematycznie, dotyczy to także instalacji LPG.

Instalacja LPG: Stag 300 (bodajże z dopiskiem 6), reduktor Tomasetto (to wiem z papierów), wtryski - tego niestety nie wiem.

Generalnie przez te lata auto i instalacja LPG bezproblemowe.

Autem obecnie jeździ żona (o ile to ma znaczenie). Pewnego dnia po odpaleniu (silnik zimny) zapala się pomarańczowa kontrolka "silnika". Szybka lektura instrukcji obsługi i wiadomo że to "usterka w elementach i podsystemach układu kontroli emisji spalin".

Auto trafia do serwisu (sensowny serwis niezależny z dość dużym zakresem specjalizacji m.in: instalacje LPG).

Diagnoza: puściła uszczelka pod pokrywą zaworów (podobno standard w tych silnikach) - zalało gniazda świec porobiły się przepięcia i wypadanie zapłonów. Wymieniono uszczelkę, przewody i świece, skasowano błędy w komputerze.

Przez kolejne 400 km było OK, po czym sytuacja się powtórzyła tzn. po odpaleniu silnika (zimny) zapala się znów ta sama kontrolka. Kolejna wizyta w tym samym warsztacie. Diagnoza: na 99% uszkodzona listwa wtryskowa LPG. Ale dla pewności pojeździć kolejne 400 km na samej benzynie.

Faktycznie ponad 500 km na samej benzynie i do tej pory wszystko OK. Więc teraz mam umówić się z warsztatem na wymianę listwy wtryskowej LPG.

Generalnie oprócz tej lampki kontrolnej to nie wiedziłbym że jest jakaś awaria, gdyż samochód cały czas jeździł i jeździ normalnie. Jedynie co to może wolne obroty są wg. mnie trochę zbyt małe (tak z obrotomierza to jakieś 600 obr/min) i silnik wtedy trochę drga (tak samo benzyna i gaz), ale nie gaśnie i po dodaniu gazu obroty rosną bez jakiś zadławień.

A teraz pytania:

1. Czy taka awaria (kontrolka silnika) może być powodowana przez uszkodzoną listwę LPG, a może to padający reduktor ?

2. Ponieważ obecna listwa wtryskowa (niestety nie wiem jaka jest) może być już trudno dostępna co polecacie jako zamiennik do tego sterownika (stag 300-6) według kryterów: tanie a dobre ? Pan z serwisu mówił że ceny zaczynają się już od ok. 180 zł w zwyż.

3. A może udać się do specjalistycznego serwisu od LPG i tam zakończyć naprawę. Obecny serwis jest OK, ale działka LPG to tylko jedna z ich wielu "specjalizacji" i nie chciałbym aby naprawa polegała na wymianie kolejnych podzespołów LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy z filtrami, szczególnie LPG, jest wszystko w porządku?

Ostatni przegląd robiony był przy okazji normalnego przeglądu (ok. 6-7 tyś km. wcześniej) - właśnie w tym serwisie. Wymieniany był filtr (chyba fazy lotnej) i generalnie instalka miała być sprawdzona.......a jak to było zrobione to już tylko oni wiedzą. Ja mam tylko odpowiednie wpisy w książce serwisowej od LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 80 tys km na LPG ma prawo nawet musi byc uszkodzona albo listwa albo reduktor

> ja bym wymienił oba na nowe - tomassetto alaska oraz wtryskiwacze:

> ac w01

> barracudy.

> omvl reg fast

> ale bym wiał barracudy

Mam od niedawna założone nowe wtryskiwacze AC, które z wyglądu przypominają czerwone valteki. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> pewnie wtryskiwacze rzeczywiście mają już dość i komp benzynowy musi dawać korekty na tyle duże, że

> wywala check'a.

Zdałem się na diagnozę warsztatu. Wymieniona listwa wtryskowa gazu (raczej z tych tańszych - Valtec) - jak na razie problem wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdałem się na diagnozę warsztatu. Wymieniona listwa wtryskowa gazu (raczej z tych tańszych -

> Valtec) - jak na razie problem wyeliminowany.

Widzę, że kolega po sąsiedzku smile.gif mam co prawda nubirę kombi ale de facto lacetti tak samo 1.6 - w razie czego pisz. Ja już co prawda rozważam powoli wymianę - mój to 2004 i przebieg sporo większy ale musze przyznać iż auto ponadprzeciętnie mało awaryjne - pod tym względem mój najlepszy dotychczas wóz - nie mam pojęcia jakie auto jest godne by go zastąpić. Serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.