wald0 Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Bo mi się tempomatu zachciało Dołożyłem manetkę i zacząłem majdrować urządzeniem "na L" Po tym fakcie dziwnie chodzi. A tempomat i tak nie działa. Jakby skokowo reagował na przepustnicę. Jak przestygnie, spróbuję zrobić adaptację przepustnicy - mam nadzieję, że pomoże. Fakt jest taki, że w teście globalnym mam (i zawsze miałem) dla wtrysku: ODZCZYT / BŁĄD TAK / ??? - zamiast TAK/NIE a po wejściu mam wybór rodzajów wtrysku (bo nie rozpoznaje automatycznie - zawsze tak miałem): 2.0L RFN MM48P RFN MM6LP 3.0L XFX BOSCH ME746 1.8L 6FZ SAGEM s2000P 6FZ SAGEM S200PM1 2.0L RLZ SIEMENS Sirius81 wybieram 1.8L 6FZ SAGEM s2000P - bo mam 1.8 i Sagem i on udaje się telekodować. Na pewno zmieniałem w kalkulatorze wtrysku parametr "BSI" - było "brak" a ustawiłem "połączony poprzez multiplex" - tylko KURDE teraz nie da się tego odkręcić (brak wyboru) Zaś w samym BSI zmieniałem (ale już sam nie wiem z jakiej wartości na jaką) w obecnych kalkulatorach: kalkulator wtrysku No i czujnik sprzęgła na "obecny" Oraz oczywiście regulację prędkości (celem uaktywnienia tempomatu) Pytanie - czy jest szansa, że adaptacja przepustnicy i reset mapy wtrysków pomoże na dziwną pracę silnika? Czy trzeba odkręcać "urządzeniem na "L" Se kurna narobiłem... A jeszcze 2 godziny temu chodził jak złoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 dlatego nie ciagnie mnie do zakupu Lexii, na bank bym cos popsul a tak jak potrzebuje to smigam po znajomych i spelniaja moje zyczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > dlatego nie ciagnie mnie do zakupu Lexii, na bank bym cos popsul a tak jak potrzebuje to smigam > po znajomych i spelniaja moje zyczenia Też się chyba wybiorę na komercyjne załatwienie sprawy. raz na ogarnięcie tego wtrysku (chyba że zaraz sam naprawię) dwa na próbę uruchomienia tego tempomatu. Jeżeli mógbyś na PRV udostępnić kontakt do ogarniętych leksjomasterów, to poproszę. PS. myśl ogólna : Od zawsze lubiłem samemu grzebać przy autach, ale się chyba zestarzałem i co raz mniej to chałupnictwo bawi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 ja nie mam czasu na grzebanie samemu, z racji tego ze i tak dlugo pracuje, wole odstawic i niech naprawiaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Ja bym się sam nie podjął zabawy z oprogramowaniem. Po prostu nie mam o tym zielonego pojecia Jak mechanicznie jeszcze jestem podstawowe sprawy ogarnac sam tak komp to dla mnie czarna magia. Życzę powodzenia i jak najszybszego powrotu do zdrowia Twojej ce piatce a tempomat fajna sprawa. Myślałem ze nie będę tego używal ale mylilem sie. Na szczęście juz miałem go na pokladzie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Życzę powodzenia i jak najszybszego powrotu do zdrowia Twojej ce piatce Nie no... nie ma tragedii, jeździ, nie przerywa, ma moc. Ale jest nieco dziwnie przy prrzyspieszaniu. Zaczynam podejrzewać, że to grzebanie w leksji zbiegło się zupełnie przypadkiem z defektem potencjometru pedału gazu. Na odczycie widzę dwa parametry od przepustnicy/gazu - jeden w procentach, drugi w miliVoltach. O ile ten pierwszy zachowuje się poprawnie (no... zakres mógłby być lepiej zadaptowany, ale to nic takiego) To ten w miliVoltach wraz z stopniowym naciskaniem pedału jest nie tylko nieliniowy, ale nawet w pewnym momencie daje dziwny pomiar - to znaczy jakby rośnie rośnie rośnie [WTEM]maleje rośnie rośnie... ki czort? Podczas jazdy też jedyny mankament dokładnie to odzwierciedla. Jakby nieliniowa reakcja na pedał gazu. > a tempomat fajna sprawa. Niby poustawiałem wszystko na cacy, ale nie chce banglać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Nie no... nie ma tragedii, jeździ, nie przerywa, ma moc. > Ale jest nieco dziwnie przy prrzyspieszaniu. Zaczynam podejrzewać, że to grzebanie w leksji zbiegło > się zupełnie przypadkiem z defektem potencjometru pedału gazu. > Na odczycie widzę dwa parametry od przepustnicy/gazu - jeden w procentach, drugi w miliVoltach. > O ile ten pierwszy zachowuje się poprawnie (no... zakres mógłby być lepiej zadaptowany, ale to nic > takiego) > To ten w miliVoltach wraz z stopniowym naciskaniem pedału jest nie tylko nieliniowy, ale nawet w > pewnym momencie daje dziwny pomiar - to znaczy jakby rośnie rośnie rośnie [WTEM]maleje rośnie > rośnie... ki czort? > Podczas jazdy też jedyny mankament dokładnie to odzwierciedla. > Jakby nieliniowa reakcja na pedał gazu. > Niby poustawiałem wszystko na cacy, ale nie chce banglać A może to cos związane ze świecami, kablami WN czy filtrem powietrza Tez tak przypadkowo... Moze w pewnym zakresie obrotow nie dostaje odpowiedniej mieszanki. Trudno powiedzieć. Czujnik tez mogl paść, jak mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Bo mi się tempomatu zachciało > Dołożyłem manetkę i zacząłem majdrować urządzeniem "na L" > Po tym fakcie dziwnie chodzi. > A tempomat i tak nie działa. > Jakby skokowo reagował na przepustnicę. > Jak przestygnie, spróbuję zrobić adaptację przepustnicy - mam nadzieję, że pomoże. > Fakt jest taki, że w teście globalnym mam (i zawsze miałem) dla wtrysku: > ODZCZYT / BŁĄD > TAK / ??? - zamiast TAK/NIE > a po wejściu mam wybór rodzajów wtrysku (bo nie rozpoznaje automatycznie - zawsze tak miałem): > 2.0L RFN MM48P > RFN MM6LP > 3.0L XFX BOSCH ME746 > 1.8L 6FZ SAGEM s2000P > 6FZ SAGEM S200PM1 > 2.0L RLZ SIEMENS Sirius81 > wybieram 1.8L 6FZ SAGEM s2000P - bo mam 1.8 i Sagem i on udaje się telekodować. > Na pewno zmieniałem w kalkulatorze wtrysku parametr "BSI" - było "brak" a ustawiłem "połączony > poprzez multiplex" - tylko KURDE teraz nie da się tego odkręcić (brak wyboru) > Zaś w samym BSI zmieniałem (ale już sam nie wiem z jakiej wartości na jaką) w obecnych > kalkulatorach: kalkulator wtrysku > No i czujnik sprzęgła na "obecny" > Oraz oczywiście regulację prędkości (celem uaktywnienia tempomatu) > Pytanie - czy jest szansa, że adaptacja przepustnicy i reset mapy wtrysków pomoże na dziwną pracę > silnika? > Czy trzeba odkręcać "urządzeniem na "L" > Se kurna narobiłem... > A jeszcze 2 godziny temu chodził jak złoto. Takie są efekty ogolnodostępności Dobrze że nauka na swoim a nie na cudzym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 2 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > A może to cos związane ze świecami, kablami WN czy filtrem powietrza Tez tak przypadkowo... Cewka (Valeo) ma miesiąc, świece tak samo. Kabli nie ma. Przez ten miesiąc chodził jak nówka. I nie. Nie gubi zapłonów. Prędzej niespodziewanie dostaje mocy niż mu brakuje. Tak jakby w pewnym zakresie za bardzo (skokowo) otwierał przepustnicę, a w dalszym przestał zwiększać otwieranie (ale nie cofał). Aczkolwiek dzisiaj już jakby lepiej. Może po prostu musi się dostroić. Albo po prostu delikatniej operuję gazem - bo robiąc tak w zasadzie chodzi dobrze. I jeszcze muszę wyłączyć w cholerę opcję "regulacja prędkości" w kalkulatorze wtrysku, bo zdaje się, że została. > Moze w > pewnym zakresie obrotow nie dostaje odpowiedniej mieszanki. Trudno powiedzieć. Czujnik tez > mogl paść, jak mówisz. Muszę obadać pedał gazu. Nie zaglądałem tam ostatnio, ale zdaje się, że mam pedał zintegrowany z potencjometrem (druga możliwość, to potencjometr pod maską, sterowany linką od pedału) - serwisówka podaje obydwa rodzaje dla mojego VIN Jeśli tak to pomierzę rezystancje czy faktycznie ma dobry przebieg. Być może uda się na razie psiknąć tam kontaktem do potencjometrów. A jak nie to wymiana nie najtańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 > Takie są efekty ogolnodostępności > Dobrze że nauka na swoim a nie na cudzym Aktualizacja: Wygląda na to, że po telekodowaniu kalkulatora wtrysku coś sobie poresetował. Już na drugi dzień było lepiej, dzisiaj już jest (odpukać) chyba całkiem idealnie. Dostosował się do mojego stylu wciskania pedału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 > Aktualizacja: > Wygląda na to, że po telekodowaniu kalkulatora wtrysku coś sobie poresetował. > Już na drugi dzień było lepiej, dzisiaj już jest (odpukać) chyba całkiem idealnie. > Dostosował się do mojego stylu wciskania pedału? Tak, aktualnie wszystkie ECU są już autoadaptywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2015 A moze po tych adaptacjach i telekodowaniu mimo ze program pokazal ze wszystko OK nie trzeba bylo zdjac klemy z akumulatora na pare minut z zachowaniem procedury ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > A moze po tych adaptacjach i telekodowaniu mimo ze program pokazal ze wszystko OK nie trzeba bylo > zdjac klemy z akumulatora na pare minut z zachowaniem procedury ?? Być może, nie wpadłem na to, dzięki za sugestię. Dzisiaj podziałałem nowszą wersją oprogramowania. Wykryła ona właściwy kalkulator wtrysku (sukces!) Na wszelki wypadek po wszystkim odłączyłem aku na dłużej Autko znów jeździ pięknie (hurra!) Natomiast dołożony tempomat nadal nijak nie zabanglał ani razu, mimo, że poustawiałem chyba wszystko jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > Natomiast dołożony nadal tempomat nijak nie zabanglał ani razu, mimo, że poustawiałem chyba > wszystko jak należy Z tempomatem tak już jest. Na pewno ustawiłeś go wszędzie tam gdzie trzeba? Manetkę jaką masz? Z limiterem czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > Autko znów jeździ pięknie (hurra!) Gratuluje > Natomiast dołożony nadal tempomat nijak nie zabanglał ani razu, mimo, że poustawiałem chyba > wszystko jak należy A kupowales uzywana manetke? Bo może jest uszkodzona... Albo wtyki nie stykają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > Gratuluje > A kupowales uzywana manetke? Bo może jest uszkodzona... Albo wtyki nie stykają... Kupowałem używaną manetkę (wersja przedliftowa bez limitu prędkości). Jest to wyjątkowo proste urządzenie, które sprawdziłem dwojako 1) przed montażem sprawdziłem omomierzem działanie (zwieranie) wszystkich 4 manipulatorów manetki 2) po zamontowaniu sprawdziłem testem w leksji - wszystko działa, każde naciśnięcie przycisku i przekręcanie on/off dawało właściwy efekt na ekranie laptopa. Zatem manetka jest w porządku i na 100% dobrze podłączona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > Z tempomatem tak już jest. Na pewno ustawiłeś go wszędzie tam gdzie trzeba? Chciałbym móc odpowiedzieć na to pytanie W kalkulatorze wtrysku ustawione "regulacja prędkości" na obecny w BSI ustawione "zestyk sprzęgła" na obecny ESP - wyłączone (bo nie mam) Błędów brak > Manetkę jaką masz? Z limiterem czy bez? Bez. Wersja ON/OFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > Chciałbym móc odpowiedzieć na to pytanie > W kalkulatorze wtrysku ustawione > "regulacja prędkości" na obecny > w BSI ustawione "zestyk sprzęgła" na obecny > ESP - wyłączone (bo nie mam) > Błędów brak > Bez. Wersja ON/OFF W BSI jeszcze się ustawia więcej. Tam jest opcja wyboru rodzaju tempomatu (z limiterem lub bez). Do tego dochodzą opcje w kalkulatorze licznika (wyświetlanie wskazań tempomatu na wyświetlaczu przebiegu, nie w każdym aucie to jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Jest jeszcze jedna opcja, dawno nie bawilem sie autami na C w L. Musisz wpisac na poczatku jakis kod auta??, bo VIN sam znajdzie i moze tu byc przyczyna ze nie lyka tempomatu. W jednym Peugocie nie moge wykasowac bledu ESP ktorego te auto nie posiada jak i ABS, zeby Telekodowanie przeszlo podaje faktyczne dane auta i mimo ze zaznaczone jest BRAK to blad wisi. Podejrzewam ze po VIN i kodach program ma zapisane jakies tam dane programowalne, bo przeciez nie laczysz sie z serwerem, gdybym sie polaczyl to skasowalbym i w Twoim moze przypadku przypisalo by tempomat - to takie gdybanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > W BSI jeszcze się ustawia więcej. Tam jest opcja wyboru rodzaju tempomatu (z limiterem lub bez). ograniczenie prędkości = ustawione na OFF > Do > tego dochodzą opcje w kalkulatorze licznika (wyświetlanie wskazań tempomatu na wyświetlaczu > przebiegu, nie w każdym aucie to jest). Popatrzę jutro. Najgorsze, że nie wiem jak pogodzić ewentualne testy drogowe z łykaniem browara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > Jest jeszcze jedna opcja, dawno nie bawilem sie autami na C w L. > Musisz wpisac na poczatku jakis kod auta?? Musieć nie muszę, co bym nie wpisał to generalnie ponoć wszystko jedno. Ale wpisuje numer OPR (z naklejki ze słupka) > bo VIN sam znajdzie i moze tu byc przyczyna ze nie lyka > tempomatu. Znajduje VIN > W jednym Peugocie nie moge wykasowac bledu ESP ktorego te auto nie posiada jak i ABS, zeby > Telekodowanie przeszlo podaje faktyczne dane auta i mimo ze zaznaczone jest BRAK to blad wisi. > Podejrzewam ze po VIN i kodach program ma zapisane jakies tam dane programowalne, bo przeciez nie > laczysz sie z serwerem, gdybym sie polaczyl to skasowalbym i w Twoim moze przypadku przypisalo > by tempomat - to takie gdybanie No nie jest to łatwy temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Wlasnie chodzilo mi OPR, z poczatku wpisywalem banialuki zwlaszcza jak podjechalo auto z zerwana naklejka, ale pozniej okazalo sie ze lepiej wpisac orginalny - to na inny temat tak nawiasem. Ze wiecej robie Peugotow cofnelem sie w programie na chyba 6,01, przez co nie lyka najnowszych aut - te akurat jada do serwisu dealera ale moge wiecej pobawic sie w telekodowanie. czujniki na sprzegle i hamulcu sprawne?? moze ktorys wadliwy i tempomat odmowi dzialania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 > czujniki na sprzegle i hamulcu sprawne?? moze ktorys wadliwy i tempomat odmowi dzialania?? Nie wiem jak to sprawdzić. Chciałbym sprawdzić tak jak sprawdzałem manetkę tempomatu - wciskam i widzę na ekranie ale chyba nie umiałem znaleźć. Zestyk sprzęgła - rozpiąłem kostkę i sprawdzałem omomierzem - działa, zwiera przy pedale na górze. Zestyku hamulca nie sprawdzałem, ale mam włącznik zespolony 4-pinowy, światła stop działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 > Natomiast dołożony tempomat nadal nijak nie zabanglał ani razu, mimo, że poustawiałem chyba wszystko jak należy A Masz kompletną instalację w aucie ? bo to nie jest takie oczywiste w NoPb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 > W BSI jeszcze się ustawia więcej. Tam jest opcja wyboru rodzaju tempomatu (z limiterem lub bez). Do > tego dochodzą opcje w kalkulatorze licznika (wyświetlanie wskazań tempomatu na wyświetlaczu > przebiegu, nie w każdym aucie to jest). On ma MK1 a tam tempomat na czują i to w interwale co 3km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 > A Masz kompletną instalację w aucie ? bo to nie jest takie oczywiste w NoPb. Nie wiem. Cały czas to eksperyment, choć nie miałem ostatecznie czasu jeszcze się bawić. Auto ma: * Pedał gazu z potencjometrem * Pedał hamulca z podwójnym zestykiem (zwierny / rozwierny) 4 kable * Pedał sprzęgła z zestykiem * Przepustnica "elektroniczna" * Manetka dołożona, w leksji przy teście przyciski i pokręciołek są czytane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.