angrius Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 Niby cos wiem na temat zawieszenia ha3+ ale na ile to wszystko prawdziwa wiedza to nie wiem... Dlatego chciałem Was spytac jak to zawieszenie działa? 1. Czy podczas jazdy zawieszenie zmienia prześwit w zależności od rodzaju nawierzchni i prędkości pojazdu? 2. W jaki sposob na komfort wpływa tryb SPORT? Podobno sie mniej wychyla 3. Kiedy używać najniższego poziomu zawieszenia? 4. Gdy daje auto do warsztatu i będą go podnosić na podnosniku (zwis kół) to zwrócić szczegolna uwagę ze auto musi być maksymalnie podniesione bo się układ moze rozszczelnic? Zakladam, ze w warsztacie specjalizujący sie w cytrynach takie rzeczy wiedza bez zwracania uwagi. Ponieważ czytałem ze jest kilka rodzajów ha3+ to pisze ze ja mam c5 mk1 z wersją SPORT i byście odpowiadali na temat mojego zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > 1. Czy podczas jazdy zawieszenie zmienia prześwit w zależności od rodzaju nawierzchni i prędkości > pojazdu? Tak. Nawet zwykłe Hydractive3. > 2. W jaki sposob na komfort wpływa tryb SPORT? Podobno sie mniej wychyla Nie mam pojęcia > 3. Kiedy używać najniższego poziomu zawieszenia? Zasadniczo nigdy. Chyba że w sytuacjach serwisowych (w tym kontrola poziomu LDS-u) Do jazdy się to nie nadaje (chyba że bardzo wolno i po równym - ale po co?) Ewentualnie zostawiłbym na glebie cytrynę, gdyby miała miesiąc stać nieużywana. > 4. Gdy daje auto do warsztatu i będą go podnosić na podnosniku (zwis kół) to zwrócić szczegolna > uwagę ze auto musi być maksymalnie podniesione bo się układ moze rozszczelnic? Niby tak należy robić. Jeśli sam podnoszę, albo sam wjeżdżam na windę np do wymiany opon, to podnoszę na max-a. Nie mam przekonania czy rzeczywiście niestosowanie się do tego robi jakiekolwiek kuku. > Zakladam, ze w > warsztacie specjalizujący sie w cytrynach takie rzeczy wiedza bez zwracania uwagi. Znany mi zakład specjalizujący się w cytrynach z marszu wjeżdża na windę i się w podnoszenie nie bawi. Nic się nie stało. Kilka razy byłem świadkiem > Ponieważ czytałem ze jest kilka rodzajów ha3+ to pisze ze ja mam c5 mk1 z wersją SPORT i byście > odpowiadali na temat mojego zawieszenia To też zaznaczę , że mam MKI i zwykłe HA3, bez trybu sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > 3. Kiedy używać najniższego poziomu zawieszenia? Ja bym używał na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Niby cos wiem na temat zawieszenia ha3+ ale na ile to wszystko prawdziwa wiedza to nie wiem... > Dlatego chciałem Was spytac jak to zawieszenie działa? > 1. Czy podczas jazdy zawieszenie zmienia prześwit w zależności od rodzaju nawierzchni i prędkości > pojazdu? podobno tak, ale realnie jakoś tego nie odczuwałem, miałem HA3+ ze Sportem > 2. W jaki sposob na komfort wpływa tryb SPORT? Podobno sie mniej wychyla zawieszenie wyraźnie się utwardza i zmniejszają się wychyły na zakrętach, u mnie to działalo wyśmienicie, ale cześć kolegów z klubu cytrynki pisało ze nie czuli różnicy > 3. Kiedy używać najniższego poziomu zawieszenia? nigdy poza celami serwisowymi, zawieszenie leży wtedy na odbojach i jest zero amortyzacji > 4. Gdy daje auto do warsztatu i będą go podnosić na podnosniku (zwis kół) to zwrócić szczegolna > uwagę ze auto musi być maksymalnie podniesione bo się układ moze rozszczelnic? Zakladam, ze w > warsztacie specjalizujący sie w cytrynach takie rzeczy wiedza bez zwracania uwagi. > Ponieważ czytałem ze jest kilka rodzajów ha3+ to pisze ze ja mam c5 mk1 z wersją SPORT i byście > odpowiadali na temat mojego zawieszenia w instrukcji piszą ze to ważne, choć w znanym w Poznaniu nieautoryzowanym serwisie nigdy u mnie tego nie robili i nigdy nic się nie stało, ale na klubie cytrynki pisali ludzie że potrafi się zbiornik LDS rozszczelnić....jak bym pilnował podnoszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Ja bym używał na autostradzie. I byś odleciał na pierwszej muldzie. Ja pierdziu, co za dyletanci. Nic dziwnego że od C5I producent wprowadził automatyczne unoszenie nadwozia po przekroczeniu 10 km/h. Przecież by się nie wypłacił z odszkodowań na IDIOTÓW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > 2. W jaki sposob na komfort wpływa tryb SPORT? Podobno sie mniej wychyla W wersjach z H3 (bez przycisku SPORT) czyli z 4 sferami zawieszenie pracuje cały czas tak samo z tymi samymi parametrami a jedynie auto reguluje wysokość. Natomiast w H3+ (z przyciskiem SPORT) są 2 dodatkowe sfery - po jednej na oś i to od dołączenia lub ich odłączenia zależą dwa tryby pracy - miękki (dodatkowa sfera dołączona) i twardy (dodatkowa sfera odłączona). Auto w trakcie jazdy na bieżąco przełącza się między tymi dwoma trybami. Włączenie opcji "sport" jedynie zmienia próg odcięcia sfer środkowych a tym samym usztywnienia zawieszenia - w praktyce po prostu wcześniej usztywnia zawieszenie i później je zmiękcza dołączając sfery centralne. Dodatkowo w H3+ przy włączonej opcji "sport" wspomaganie kierownicy ma mniejszą siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > W wersjach z H3 (bez przycisku SPORT) czyli z 4 sferami zawieszenie pracuje cały czas tak samo z > tymi samymi parametrami a jedynie auto reguluje wysokość. > Natomiast w H3+ (z przyciskiem SPORT) są 2 dodatkowe sfery - po jednej na oś i to od dołączenia lub > ich odłączenia zależą dwa tryby pracy - miękki (dodatkowa sfera dołączona) i twardy (dodatkowa > sfera odłączona). Auto w trakcie jazdy na bieżąco przełącza się między tymi dwoma trybami. > Włączenie opcji "sport" jedynie zmienia próg odcięcia sfer środkowych a tym samym usztywnienia > zawieszenia - w praktyce po prostu wcześniej usztywnia zawieszenie i później je zmiękcza > dołączając sfery centralne. > Dodatkowo w H3+ przy włączonej opcji "sport" wspomaganie kierownicy ma mniejszą siłę. O super wytlumaczone Musze zwrócić uwagę na te czynniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.