Skocz do zawartości

Xsara picasso - hamulce tył, problem ze śrubami.


maras77

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak - zabrałem się w swoim pikusiu 1,6 HDI po lifcie za wymianę tarcz i klocków z tyłu - system lucasa.

I mam kilka problemów ze śrubami.

1. Rozwaliła się gwiazdka w śrubie trzymającej jarzmo - 10X125-30 - da się to dokupic luzem?

2. Rozwaliła się (ale nie totalnie ) śruba trzymajća zacisk (ta z gumowym uszczelnieniem)- taka z kołnierzem. Co to za śruba - jakie ma paraametry? Da się dokupić bez zestawu naprawczego?

3. Ukręciła się śruba trzymająca dźwignie od ręcznego.

Obrazek pokazuje, że śruba była w połowie przeżarta przez rdzę.

Czy bez tego się rozpadnie?

Próbowałem tą dźwignie zdjąć i nie da się.

Kawałek śruby został, więc nakręciłem zwykłą nakrętkę i przykleiłem loctite.

Jest jakaś opcja na wymianę tego elementu bez kupna nowego zacisku?

288465496-hamulec.jpg

post-51398-14352531285986_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak - zabrałem się w swoim pikusiu 1,6 HDI po lifcie za wymianę tarcz i klocków z tyłu -

> system lucasa.

> I mam kilka problemów ze śrubami.

> 1. Rozwaliła się gwiazdka w śrubie trzymającej jarzmo - 10X125-30 - da się to dokupic luzem?

oczywiście w ASO

> 2. Rozwaliła się (ale nie totalnie ) śruba trzymajća zacisk (ta z gumowym uszczelnieniem)- taka z

> kołnierzem. Co to za śruba - jakie ma paraametry? Da się dokupić bez zestawu naprawczego?

Prowadnica powinna być dostępna w IC

> 3. Ukręciła się śruba trzymająca dźwignie od ręcznego.

> Obrazek pokazuje, że śruba była w połowie przeżarta przez rdzę.

> Czy bez tego się rozpadnie?

> Próbowałem tą dźwignie zdjąć i nie da się.

> Kawałek śruby został, więc nakręciłem zwykłą nakrętkę i przykleiłem loctite.

> Jest jakaś opcja na wymianę tego elementu bez kupna nowego zacisku?

nikt Ci nie odpowie nie widząc elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no rewelacja

> Chciałem przypomnieć że to hamulce

Dlatego się pytam, czy da się to naprawić, czy cały zacisk kupić.

Poza tym to ręczny.

I nie podejrzewam, że ta blaszka spadnie, jeśli od uderzeń młotka nie spadła.

A teraz jeszcze jest dodatkowo złapane te 2 mm śruby, które zostały + klej do śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego się pytam, czy da się to naprawić, czy cały zacisk kupić.

> Poza tym to ręczny.

> I nie podejrzewam, że ta blaszka spadnie, jeśli od uderzeń młotka nie spadła.

> A teraz jeszcze jest dodatkowo złapane te 2 mm śruby, które zostały + klej do śrub.

kup za 100zł sprawny działający zacisk i po problemie do tego niech dorzucą to co jest Ci potrzebne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kup za 100zł sprawny działający zacisk i po problemie do tego niech dorzucą to co jest Ci

> potrzebne

Tak planuje zrobić.

Kupić używkę, rozebrać, zapoznać się z konstrukcja a potem z dwóch zrobić jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak - zabrałem się w swoim pikusiu 1,6 HDI po lifcie za wymianę tarcz i klocków z tyłu -

> system lucasa.

> I mam kilka problemów ze śrubami.

> 1. Rozwaliła się gwiazdka w śrubie trzymającej jarzmo - 10X125-30 - da się to dokupic luzem?

Ja dokupywałem w zwykłym metalowym śruby o twardości 8,8 lub 10.9 z sześciokątnymi łbami.

Groszowe sprawy. Przednie jarzma mam tak przykręcone w obu cytrynach.

Potrzebujesz śrubę 10X125-30- czyli na chłopski rozum M10x 1,25 mm( skok gwintu) x 30 mm ( długość śruby). Idziesz do metalowego gdzie maja dużo śrub i prosisz o taką w klasie 8.8 lub wyżej 10.9- 12,9.

> 2. Rozwaliła się (ale nie totalnie ) śruba trzymajća zacisk (ta z gumowym uszczelnieniem)- taka z

> kołnierzem. Co to za śruba - jakie ma paraametry? Da się dokupić bez zestawu naprawczego?

To raczej jako zestaw naprawczy. To jest zdaje się jako prowadnica zacisku. Za jej pomoca i śruby w nia wkręcanej wprzykręcony jest zacisk do jarzma.

> 3. Ukręciła się śruba trzymająca dźwignie od ręcznego.

> Obrazek pokazuje, że śruba była w połowie przeżarta przez rdzę.

> Czy bez tego się rozpadnie?

> Próbowałem tą dźwignie zdjąć i nie da się.

> Kawałek śruby został, więc nakręciłem zwykłą nakrętkę i przykleiłem loctite.

> Jest jakaś opcja na wymianę tego elementu bez kupna nowego zacisku?

Problem 2 i 3 raczej do rozwiązania jedynie przez zastąpienie zacisku innym sprawnym.

O ile mnie pamięć nie myli te same zaciski siedzą także we wszystkich VAG-ach. Więc może będzie łatwiej kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 218 jest nowy TRW

po 178 jest regenerowany ABS , do tego kaucja 85zl jesli nie jest uszkodzony mechanicznie nie powinno byc zadnego problemu.

Takze srednio widze sens z kombinowaniem uzywki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.