luki29m Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Witam. Mam takie pytanie : Czy można założyć z jednej strony z przodu nową oponę wraz z używaną z drugiej strony. Poprostu chodzi mi o to że jedna z opon letnich trochę nie równo się przytarła (wybita gałka była) i teraz mam zamiar dać ją na zapasówkę a z zapasówki załozyć do auta. Problem w tym że te opony uzywane są już dość mocno starte (myślę że to ostatni ich sezon ) i nie wiem czy można tak jeździć . Różnicę w w wysokości bierznika widać na pierwszy żut oka . Czy to nie bedzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na zachowanie auta?? No chyba że ktoś ma do sprzedania nową albo prawie nową oponę GOODYEAR GT2 o rozmiarze 175/65/R14 to byłbym zainteresowany. Pozdrawiam. [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 > Witam. > Mam takie pytanie : > Czy można założyć z jednej strony z przodu nową oponę wraz z używaną > z drugiej strony. Poprostu chodzi mi o to że jedna z opon > letnich trochę nie równo się przytarła (wybita gałka była) i > teraz mam zamiar dać ją na zapasówkę a z zapasówki załozyć do > auta. Problem w tym że te opony uzywane są już dość mocno starte > (myślę że to ostatni ich sezon ) i nie wiem czy można tak > jeździć . Różnicę w w wysokości bierznika widać na pierwszy żut > oka . Czy to nie bedzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na > zachowanie auta?? > No chyba że ktoś ma do sprzedania nową albo prawie nową oponę > GOODYEAR GT2 o rozmiarze 175/65/R14 to byłbym zainteresowany. > Pozdrawiam. > [email protected] Pomijając to, że jest podwieszony wątek oponiarski - nie powinno się zakładać na jedną oś dwóch różnie zużytych opon. Jeśli w dodatku ta różnica jest aż tak duża, że widać ją od razu, to już na pewno daj sobie spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Przy różnicy aż widocznej gołym okiem, będzie Cię woziło, szczególnie przy hamowaniu na nawierzchni o gorszej przyczepności (woda, piasek). Gorzej może być gdy trafisz z większą prędkością w większą kałużę, może też zacząć obracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 NIE ! NIE ! NIE powinno się na czymś takim jeżdzić. Będzie wozić i ściągać napewno. Lepiej nie myśleć o hamowaniu awaryjnym jak będziesz zmuszony wykonać takowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 Niestety musisz zakupić dwie opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 > NIE ! NIE ! NIE powinno się na czymś takim jeżdzić. Będzie wozić i > ściągać napewno. Lepiej nie myśleć o hamowaniu awaryjnym jak > będziesz zmuszony wykonać takowe. nierozumie czegoś Czemu niby miało by go ściągać Jak założy tą opone na przód to jest tam coś takiego jak (albo przynajmniej w wiekszości samochodów występuje) zawieszenie niezależne i wysokośc bieżników wyrówna się na "wahaczach" a jeśli chodzi o hamowanie to samochód zachowuje się identycznie jak na 2 "nominalnych" gumach.Jednyna różnica jaka może występować to dziwne zachowanie sie pojazdu przy przejeździe przez zalane wodą koleiny i nadmierne zużycie "zdrowej" gumy przy ruszaniu ( jak dodamy za dużo gazu to dostanie ona uślizgu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 > nierozumie czegoś Kto nierozumie? > Czemu niby miało by go ściągać > Jak założy tą opone na przód to jest tam coś takiego jak (albo > przynajmniej w wiekszości samochodów występuje) zawieszenie > niezależne i wysokośc bieżników wyrówna się na "wahaczach" > a jeśli chodzi o hamowanie to samochód zachowuje się identycznie jak > na 2 "nominalnych" gumach.Jednyna różnica jaka może występować > to dziwne zachowanie sie pojazdu przy przejeździe przez zalane > wodą koleiny i nadmierne zużycie "zdrowej" gumy przy ruszaniu ( > jak dodamy za dużo gazu to dostanie ona uślizgu) Ale ta "jedyna różnica" jest bardzo istotna. A te "dziwne zachowanie" może mieć przykre konsekwencje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 > Kto nierozumie? ja bo od jakiś 2 miesięcy jeżdze na podobnym zestawie 1,8 mm vs 5,5 mm > Ale ta "jedyna różnica" jest bardzo istotna. A te "dziwne zachowanie" > może mieć przykre konsekwencje. trzeba wziaśc na to poprawke przy deszczowej aurze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamwiejak Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 > Witam. > Mam takie pytanie : > Czy można założyć z jednej strony z przodu nową oponę wraz z używaną > z drugiej strony. Poprostu chodzi mi o to że jedna z opon > letnich trochę nie równo się przytarła (wybita gałka była) i > teraz mam zamiar dać ją na zapasówkę a z zapasówki załozyć do > auta. Problem w tym że te opony uzywane są już dość mocno starte > (myślę że to ostatni ich sezon ) i nie wiem czy można tak > jeździć . Różnicę w w wysokości bierznika widać na pierwszy żut > oka . Czy to nie bedzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na > zachowanie auta?? > No chyba że ktoś ma do sprzedania nową albo prawie nową oponę > GOODYEAR GT2 o rozmiarze 175/65/R14 to byłbym zainteresowany. > Pozdrawiam. > [email protected] Jeśli cię to przekona - jest to mało przepisowe a poza tym chyba nie warte klepania blachy. Można oszczędzać na czymś innym. Jeśli cię stać na samochód, to chyba zostało trochę kaski na opony, chyba że wszystko rozeszło się po spoilerach. Widziałem u kumpla w warsztacie Clio do klepania. Miało na kole dojazdówkę. Co prawda, używka i nówka to nie to samo, co używka i dojazdówka, ale... naprawdę różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamwiejak Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 nadmierne zużycie "zdrowej" gumy przy ruszaniu ( > jak dodamy za dużo gazu to dostanie ona uślizgu) Chyba ktoś tu coś źle napisał, bo wg. mnie ślizgać się będzie gorsza guma, czyli ta mniej zdrowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 > nadmierne zużycie "zdrowej" gumy przy ruszaniu ( > Chyba ktoś tu coś źle napisał, bo wg. mnie ślizgać się będzie gorsza > guma, czyli ta mniej zdrowa. a właśnie że nie Bardziej zużyta opona ma mniejszy bieżnik a tym samym jest bardziej "slicowata" czyli ma większy kontakt z suchym podłożem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 > Witam. > Mam takie pytanie : > Czy można założyć z jednej strony z przodu nową oponę wraz z używaną > z drugiej strony. Poprostu chodzi mi o to że jedna z opon > letnich trochę nie równo się przytarła (wybita gałka była) i > teraz mam zamiar dać ją na zapasówkę a z zapasówki załozyć Myślę że w Twojej sytuacji dobrze byłoby poszukać drugiej takiej samej opony i dokupić jedną. Często ktoś ma taką nieuzywaną na zapasie i tez nie wie co robić - możesz mieć szczęście. Jak nie to szukaj u gumiarzy minimalnie zużytej. Ja tak zrobiłem kiedy zacząłem zużywać swój zapas. Teraz mam dojazdówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.