Skocz do zawartości

Opel astra F C20NE - kody błędów 00081 i 00031


stacho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problemy z zapalaniem w mojej wiekowej astrze GSi. Samochód czasami bez jakiegokolwiek powodu nie chce za nic zapalić na benzynie. Po przełączeniu na gaz zapala. Została wymieniona pompa paliwa. Podłączałem samochód pod op-coma

 

Znalazło dwa błędy z dopiskiem unknown

 

numery 00081 oraz 00031

 

Z tego co wyczytałem to " 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)  "

 

oraz " 81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie  "

 

Czy czujnik indukcyjny, czujnik położenia wału jest uszkodzony ? Czy może to powodować okresowe problemy z zapalaniem ?

Co oznacza drugi błąd ?

Edytowane przez stacho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd oznacza, że wał silnika się nie obraca. Odpalisz to zniknie.

Drugi błąd może być odpowiedzialny za usterkę. Jak nie będzie chciał odpalić, to przytrzymaj go na rozruszniku parę sekund i odkręć świecę. Jak będzie sucha, to masz problem z obwodem wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 nie chce za nic zapalić na benzynie. Po przełączeniu na gaz zapala. Została wymieniona pompa paliwa. 

 

Identyczne sytuacje mam w Corsie B monowtrysk X12SZR: samochód ma moja córka od 6 lat, wcześniej jeździł mój brat i  już wtedy miał czasami problemy z odpaleniem na benzynie. Zawsze wtedy zapisywał się błąd 31 (wtryskiwacz).

Z mojego już 6-letniego doświadczenia wynika, że zawsze, gdy był problem z odpaleniem na noPb, był słaby lub nieco rozładowany akumulator: częściej w zimie, a i często po dłuższym postoju auta (1-3 tygodnie). Może to wydawać się dziwne, ale gdy problem z odpaleniem pojawia się, to po uruchomieniu na LPG i podładowaniu podczas jazdy już znika.

Teraz dbamy o to, aby akumukator był zawsze dobrze naładowany (kontrola zielonego oczka) i już dawno nie było problemu z odpaleniem na noPb.

Teoretycznnie tłumaczę to tak: jest zbyt niskie napięcie na aku po włączeniu stacyjki, ECM widzi to jako przerwę w obwodzie i odcina wtryskiwacz. Po przejażdżce lub naładowaniu aku, napięcie w instalacji wzrasta i ECM prawidłowo steruje wtryskiwaczem. Być może w obwodzie wtryskiwacza gazownik wykonał zimny lut, który jest główną przyczyną, ale nie chce mi się go szukać...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.