stacho Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 (edytowane) Witam Mam problemy z zapalaniem w mojej wiekowej astrze GSi. Samochód czasami bez jakiegokolwiek powodu nie chce za nic zapalić na benzynie. Po przełączeniu na gaz zapala. Została wymieniona pompa paliwa. Podłączałem samochód pod op-coma Znalazło dwa błędy z dopiskiem unknown numery 00081 oraz 00031 Z tego co wyczytałem to " 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) " oraz " 81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie " Czy czujnik indukcyjny, czujnik położenia wału jest uszkodzony ? Czy może to powodować okresowe problemy z zapalaniem ? Co oznacza drugi błąd ? Edytowane 7 Lipca 2015 przez stacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Pierwszy błąd oznacza, że wał silnika się nie obraca. Odpalisz to zniknie. Drugi błąd może być odpowiedzialny za usterkę. Jak nie będzie chciał odpalić, to przytrzymaj go na rozruszniku parę sekund i odkręć świecę. Jak będzie sucha, to masz problem z obwodem wtryskiwacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 nie chce za nic zapalić na benzynie. Po przełączeniu na gaz zapala. Została wymieniona pompa paliwa. Identyczne sytuacje mam w Corsie B monowtrysk X12SZR: samochód ma moja córka od 6 lat, wcześniej jeździł mój brat i już wtedy miał czasami problemy z odpaleniem na benzynie. Zawsze wtedy zapisywał się błąd 31 (wtryskiwacz). Z mojego już 6-letniego doświadczenia wynika, że zawsze, gdy był problem z odpaleniem na noPb, był słaby lub nieco rozładowany akumulator: częściej w zimie, a i często po dłuższym postoju auta (1-3 tygodnie). Może to wydawać się dziwne, ale gdy problem z odpaleniem pojawia się, to po uruchomieniu na LPG i podładowaniu podczas jazdy już znika. Teraz dbamy o to, aby akumukator był zawsze dobrze naładowany (kontrola zielonego oczka) i już dawno nie było problemu z odpaleniem na noPb. Teoretycznnie tłumaczę to tak: jest zbyt niskie napięcie na aku po włączeniu stacyjki, ECM widzi to jako przerwę w obwodzie i odcina wtryskiwacz. Po przejażdżce lub naładowaniu aku, napięcie w instalacji wzrasta i ECM prawidłowo steruje wtryskiwaczem. Być może w obwodzie wtryskiwacza gazownik wykonał zimny lut, który jest główną przyczyną, ale nie chce mi się go szukać... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.