Skocz do zawartości

[G] rura katalizator->srodkowy tlumik


mireq

Rekomendowane odpowiedzi

Przerabial juz ktos temat odkrecenia rury wydechowej od katalizatora zintegrowanego z kolektorem wylotowym? Sruby mocno skorodowane, strach ze moga sie urwac. Jakies pomysly jak sie do tego dobrac, zeby nie narobic sobie bigosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruby mocno skorodowane, strach ze moga sie urwac. 

Ja miałem 2 przygody z takimi śrubami, wyglądału naprawdę zdrowo, a jednak, i w dodatku są bardzo twarde...

 

1. podczas wymiany jednego z tłumików 1 ze śrub urwała się, część z gwintem pozostała. Miałem szczęście, że w pobliżu był warsztat naprawy rowerów - pożyczyłem wiertarką, prąd i dobre, naprawdę dobre wiertło (nie z biedry kpl. za 2 zł) i udało się rozwiercić pozostałości po śrubie. Dostałem nawet śrubę + nakrętkę z nierdzewki, do tej pory ją mam. Kosztowało mnie to 2 browce, potu wylanego nie liczę...

 

2. wymiana plecionki w warsztacie u kolegi, naprawdę u kolegi (przymusowo, bo pod blokiem nie mam migomatu ;)). Konieczne okazało się odkręcenie dwururki od kolektora (kiedyś to robiłem delikatnie z czuciem i nic się nie stało...), kolega nie ma czucia w rękach, albo cierpliwości w działaniu WD-40 i urwał 1 z 4 śrub. 2 godziny rozwiercał pozostałości, zmarnował chyba z 20 wierteł, widać, że gówniane były, ale dał radę... Już nie piszę, ile mu zapłaciłem za robotę, ale zrobiłem to z litości i przyzwoitości za włożony trud i czas, dałem więcej, niż chciał...

 

Rada: przed grzebaniem przy śrubach w układzie wydechowym zaopatrz się w:

 

- oryginalne śruby, stare wyrzuć

 

oraz tak, na wszelki wypadek:

 

- prąd

- dobrą wiertarkę

- naprawdę dobre wiertła

 

PS. z palnikiem to naprawdę dobry pomysł, tylko trzeba mieć, w ostateczności od acetyl. tlenowych są bardziej dostępne i mobilne palniki LPG, ogień wypali korozję, ale żeby do czerwoności to IMO przeginka, stal straci swoje właściwości...

W ostateczności w razie braku palnika, po zastosowaniu WD-40, a przed odkręcaniem, warto dobrze ciężkim młotkiem walnąc w łeb śruby, i po każdym drgnięciu podczas odkręcania - cel taki jak przy palniku - zniszczenie połaczeń "korozyjnych"...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabial juz ktos temat odkrecenia rury wydechowej od katalizatora zintegrowanego z kolektorem wylotowym? Sruby mocno skorodowane, strach ze moga sie urwac. Jakies pomysly jak sie do tego dobrac, zeby nie narobic sobie bigosu.

 

U mnie w Z18XE mechanik rozwiercał wszystkie 3 bo niczym nie poszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.