mireq Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Przerabial juz ktos temat odkrecenia rury wydechowej od katalizatora zintegrowanego z kolektorem wylotowym? Sruby mocno skorodowane, strach ze moga sie urwac. Jakies pomysly jak sie do tego dobrac, zeby nie narobic sobie bigosu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Penetrant + klucz udarowy, albo nagrzać śruby palnikiem do czerwonego (+ ew. dotknąć gwintu świeczką) i odkręcać. Jak to nie pomoże to nic nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Rozumiem ze udarowym na zimno, natomiast odkrecajac recznie, trzeba by podgrzac palnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Może być na zimno, może być na ciepło. Udar kruszy rdzę i działa lepiej na zardzewiałe śruby niż statyczny moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Palnika nie zdobede. A gdyby tak zostawic zalaczony motor na kilka minut - temperatura katalizatora to kilkaset stopni, czy to nie ma sensu i już lepiej na zimno probowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Sruby mocno skorodowane, strach ze moga sie urwac. Ja miałem 2 przygody z takimi śrubami, wyglądału naprawdę zdrowo, a jednak, i w dodatku są bardzo twarde... 1. podczas wymiany jednego z tłumików 1 ze śrub urwała się, część z gwintem pozostała. Miałem szczęście, że w pobliżu był warsztat naprawy rowerów - pożyczyłem wiertarką, prąd i dobre, naprawdę dobre wiertło (nie z biedry kpl. za 2 zł) i udało się rozwiercić pozostałości po śrubie. Dostałem nawet śrubę + nakrętkę z nierdzewki, do tej pory ją mam. Kosztowało mnie to 2 browce, potu wylanego nie liczę... 2. wymiana plecionki w warsztacie u kolegi, naprawdę u kolegi (przymusowo, bo pod blokiem nie mam migomatu ). Konieczne okazało się odkręcenie dwururki od kolektora (kiedyś to robiłem delikatnie z czuciem i nic się nie stało...), kolega nie ma czucia w rękach, albo cierpliwości w działaniu WD-40 i urwał 1 z 4 śrub. 2 godziny rozwiercał pozostałości, zmarnował chyba z 20 wierteł, widać, że gówniane były, ale dał radę... Już nie piszę, ile mu zapłaciłem za robotę, ale zrobiłem to z litości i przyzwoitości za włożony trud i czas, dałem więcej, niż chciał... Rada: przed grzebaniem przy śrubach w układzie wydechowym zaopatrz się w: - oryginalne śruby, stare wyrzuć oraz tak, na wszelki wypadek: - prąd - dobrą wiertarkę - naprawdę dobre wiertła PS. z palnikiem to naprawdę dobry pomysł, tylko trzeba mieć, w ostateczności od acetyl. tlenowych są bardziej dostępne i mobilne palniki LPG, ogień wypali korozję, ale żeby do czerwoności to IMO przeginka, stal straci swoje właściwości... W ostateczności w razie braku palnika, po zastosowaniu WD-40, a przed odkręcaniem, warto dobrze ciężkim młotkiem walnąc w łeb śruby, i po każdym drgnięciu podczas odkręcania - cel taki jak przy palniku - zniszczenie połaczeń "korozyjnych"... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Przerabial juz ktos temat odkrecenia rury wydechowej od katalizatora zintegrowanego z kolektorem wylotowym? Sruby mocno skorodowane, strach ze moga sie urwac. Jakies pomysly jak sie do tego dobrac, zeby nie narobic sobie bigosu. U mnie w Z18XE mechanik rozwiercał wszystkie 3 bo niczym nie poszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.