Kovic Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Cześć Wam,od jakiegoś czasu poszukuję TA, początkowo myślałem o rocznikach 2003 - , następnie o 2010... obecnie zszedłem do pierwszego rocznika... 1987.W moim mieście jakiś człowiek sprzedaje takie oto cacko :http://olx.pl/oferta/honda-transalp-xl600v-CID5-IDau9kW.html#b1135047dfMotocykl w całości wyremontowany, z tego co zauważyłem jest zrobiony całkiem przyzwoicie.Na plus:- wygląd ( piękna dakaróweczka )- jakość remontu ( wypiaskowana rama, wahacz, nowe linki, śrubki ect... )- ogarnięty silnik- akcesoria typu olejarka łańcucha czy komputerek ( licznik )- opony, łańcuch, zębatki w dobrym stanie- brak wycieków ( widocznych )Na minus :- rocznik- delikatny luz na główce ramy ( samemu do ogarnięcia )- trochę jednak rzeźba- silnik na czarnych głowicach, pewnie powróci do brania oleju- do wymiany lewy przełącznik światełCo sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Powiem ci, że sam mysle nad jakimś endurakiem i takiego trampka bym wziął. Sprawdzic czy silnik nie dymi i moim zdaniem brać. Jak sam zobaczysz pewnie sztuki do których trzeba jechać po 200-300 km nie beda w wiele lepszym/gorszym stanie i bedzie trzeba coś przy nich robic. A paliwo i czas na szukanie perelek to wiesz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Powiem ci, że sam mysle nad jakimś endurakiem i takiego trampka bym wziął. Sprawdzic czy silnik nie dymi i moim zdaniem brać. Jak sam zobaczysz pewnie sztuki do których trzeba jechać po 200-300 km nie beda w wiele lepszym/gorszym stanie i bedzie trzeba coś przy nich robic. A paliwo i czas na szukanie perelek to wiesz.... Moto zapalił od pół obrotu... a był totalnie zimny. Rozgrzałem, kręciłem i bąków nie puszczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 No to imo brać, zrobić co potrzeba i cieszyć się jazda ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 No ok, doszła nowa opcja. Legendarny XTZ http://olx.pl/oferta/yamaha-xtz-750-super-tenere-91-z-niemiec-oryginal-xrv-CID5-IDaG83L.html#5796ece2c9 Oglądałem dziś go. Stan naprawdę niezły. Może lepsza opcja od Trans Alp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Cześć Wam, od jakiegoś czasu poszukuję TA, początkowo myślałem o rocznikach 2003 - , następnie o 2010... obecnie zszedłem do pierwszego rocznika... 1987. W moim mieście jakiś człowiek sprzedaje takie oto cacko : http://olx.pl/oferta/honda-transalp-xl600v-CID5-IDau9kW.html#b1135047df Motocykl w całości wyremontowany, z tego co zauważyłem jest zrobiony całkiem przyzwoicie. Na plus: - wygląd ( piękna dakaróweczka ) - jakość remontu ( wypiaskowana rama, wahacz, nowe linki, śrubki ect... ) - ogarnięty silnik - akcesoria typu olejarka łańcucha czy komputerek ( licznik ) - opony, łańcuch, zębatki w dobrym stanie - brak wycieków ( widocznych ) Na minus : - rocznik - delikatny luz na główce ramy ( samemu do ogarnięcia ) - trochę jednak rzeźba - silnik na czarnych głowicach, pewnie powróci do brania oleju - do wymiany lewy przełącznik świateł Co sądzicie ? Czarne silniki lubią olej. Ale z drugiej strony ponoć lepiej zapindalają. Bluczek ma takiego i jak słyszałem jaką Vmax osiągał do duże oczy mi się robiły. IMHO jak brać TA to tylko "telewizorka", no ewentualnie troszkę nowszą wersję. Jeszcze inny pomysł, to "telewizorek" z przeszczepem na 650 - ale tutaj już trochę dłubania jest. No i w 650 trzeba zwracać uwagę na wałek zdawczy - jakoś mało trwałe są (też zależy jak kto jeździ, w upalaniu w offie dość szybko może się skończyć). Ja tam swojego paździerza lubię. W trasie nauczyłem się jeździć i wiem, że muszę brać poprawkę przy wyprzedzaniu. Ale daje radę, drań, i na szosie i w mieście i w offie. A rocznik '91 ps. Przełącznik świateł? Trzeba rozebrać i sprawdzić, czy nie da się zreanimować. To są sprzęty niemal naprawialne młotkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 No ok, doszła nowa opcja. Legendarny XTZ http://olx.pl/oferta/yamaha-xtz-750-super-tenere-91-z-niemiec-oryginal-xrv-CID5-IDaG83L.html#5796ece2c9 Oglądałem dziś go. Stan naprawdę niezły. Może lepsza opcja od Trans Alp ? terefere jest jednak trochę cięższa. Nie mówię, że nie da się tym jeździć w ciężkim terenie, bo wiem że da się :D Jak szukałem motocykla, to też bardzo patrzyłem się na tenerki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Czarne silniki lubią olej. Ale z drugiej strony ponoć lepiej zapindalają. Bluczek ma takiego i jak słyszałem jaką Vmax osiągał do duże oczy mi się robiły.IMHO jak brać TA to tylko "telewizorka", no ewentualnie troszkę nowszą wersję.Jeszcze inny pomysł, to "telewizorek" z przeszczepem na 650 - ale tutaj już trochę dłubania jest. No i w 650 trzeba zwracać uwagę na wałek zdawczy - jakoś mało trwałe są (też zależy jak kto jeździ, w upalaniu w offie dość szybko może się skończyć).Ja tam swojego paździerza lubię. W trasie nauczyłem się jeździć i wiem, że muszę brać poprawkę przy wyprzedzaniu.Ale daje radę, drań, i na szosie i w mieście i w offie. A rocznik '91 ps. Przełącznik świateł? Trzeba rozebrać i sprawdzić, czy nie da się zreanimować. To są sprzęty niemal naprawialne młotkiem Liczyłem że się odezwiesz. A co sądzisz o takiej zmocie jak z pierwszego postu ? Tam się przełącznika nie da naprawić gdyż mechanicznie oderwana jest dźwignia od zmiany świateł. O wałku zdawczym słyszałem właśnie ale w kontekście " telewizorków" w latach 87-90, ponoć frez jest tylko na 6 zębów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Liczyłem że się odezwiesz. A co sądzisz o takiej zmocie jak z pierwszego postu ? Tam się przełącznika nie da naprawić gdyż mechanicznie oderwana jest dźwignia od zmiany świateł. O wałku zdawczym słyszałem właśnie ale w kontekście " telewizorków" w latach 87-90, ponoć frez jest tylko na 6 zębów. Wygląda fajnie. Przełącznik kupisz pewnie za grosze na forum, albo gdzie indziej. Frez faktycznie może być inny, mamy z kumplem w garażu "czarny" silnik po wyjęciu z akcji przeszczepowej i tam faktycznie było ostro kombinowane z zębatką zdawczą (czytaj: wspawana) Jednak jeśli chodzi o samą wytrzymałość wałka, to 650 mają mniej trwałe. Szybko lecą przy mocniejszym upalaniu w offie (opinia kumpla, od którego uczę się jeździć nie mam najmniejszego powodu, żeby nie zaufać w to co mówi ) Ja chyba jednak szukałbym jakiegoś z trochę nowszego rocznika. Tak żeby już tarcza z tyłu była. Ale dalej 600. Oczywiście, na dzień dobry, zmiana umiejscowienia modułów + profilaktyczne "rozebranie" i przelutowanie płytek - unikniesz wtedy standardowych problemów ps. Ale ja to zboczony jestem, jeśli chodzi o wygląd TA. Mi po prostu podobają się li i jedynie "telewizorki" Reszta już taka bardziej delikatna wizualnie jest. A stara 600 wygląda na ciosaną siekierką :D 700 to już wygląd takiego gejowozu ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Frez faktycznie może być inny, mamy z kumplem w garażu "czarny" silnik po wyjęciu z akcji przeszczepowej i tam faktycznie było ostro kombinowane z zębatką zdawczą (czytaj: wspawana) Jednak jeśli chodzi o samą wytrzymałość wałka, to 650 mają mniej trwałe. Szybko lecą przy mocniejszym upalaniu w offie (opinia kumpla, od którego uczę się jeździć nie mam najmniejszego powodu, żeby nie zaufać w to co mówi )Ja chyba jednak szukałbym jakiegoś z trochę nowszego rocznika. Tak żeby już tarcza z tyłu była. Słyszałem również dobre opinie o szczęce w tyle, podobno całkiem dobrze daje radę. Wspawane zębaki widziałem w wielu motocyklach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Dodam że jutro na 8 rano jestem umówiony na odbiór. Jestem optymistą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Dodam że jutro na 8 rano jestem umówiony na odbiór. Jestem optymistą. Gdzie opis wrażeń po jeździe itp?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Gdzie opis wrażeń po jeździe itp?! Więc tak.... rocznik 1987. Przebieg po sprowadzeniu 4 lata temu 56 kkm ( włoski brief ), od tego czasu ogarnięte nie całe 15 kkm. Łącznie daje około 70 kkm ( kto to wie.... ??? ) Moto jest w stanie lepszym niż się spodziewałem. Luzy na główce ramy dokręciłem i jest spoko, dodatkowo ogarnąłem kable ( to co wystaje spod owiewki dakarowej ). Z akcesoriów jest : gmole olejarka łańcucha licznik elektroniczny bagnet z termometrem kufer Givi blokada tarczy złącze zapalniczki akcesoryjny tylni amor Silnik super, na gorąco czy zimno - nie puszcza bąków. Chłopaki zaskoczone, nikt nie chce uwierzyć że to taki rocznik... Na szybko dziś rozebrałem sprzęt, przeniosłem moduły, filtr powietrza nowy, olej nowy, żadnych wycieków. Jedyny minus że nie widzę nic do inwestycji ( ewentualnie lewy przełącznik świateł ) , no za jakiś czas opona... łańcuchy, zębatki są super. Ostatnie moje moto miało 160 KM więc trochę mi brakuje, jednak szukałem zupełnie czegoś innego i czuję że znajdę to w tym moto. Nie chciałem drogiego sprzętu, dodatkowo w tym wszystko ogarnę sam. Porwał mnie stan techniczny tego ... bądź nie bądź dziadka. Pofatygowałem się do mechanika który go ogarniał ( dobrze go pamiętał ), poświadczył że robiony był generalny remont moto, ogarnięta góra silnika plus rama, łożyskowanie zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 Noo i super, niech służy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 ps. Przełącznik świateł? Trzeba rozebrać i sprawdzić, czy nie da się zreanimować. To są sprzęty niemal naprawialne młotkiem Miałeś rację, rozebrany, naprawiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Miałeś rację, rozebrany, naprawiony Że tak powiem: A nie mówiłem Jeśli przytrafią Ci się jakieś przygody z modułami, to drobna wskazówka. Na forum trampkarzy znajdziesz instrukcję reanimacji, ale z doświadczenia wiem, że zimne luty pojawiają się na środku płytki i najlepiej poprawić wszystkie luty a nie tylko gniazda No i warto co jakiś czas zrobić cały przegląd złącz elektrycznych. Pod czachą masz takie magiczne jedno, które jak się zapaprze, to generalnie pchasz moto bo nie odpali Regulator napięcia u siebie zrobiłem tak, że wywaliłem kostkę i polutowałem przewody na stałe, u mnie kostka praktycznie się stopiła/spaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Że tak powiem: A nie mówiłem Jeśli przytrafią Ci się jakieś przygody z modułami, to drobna wskazówka. Na forum trampkarzy znajdziesz instrukcję reanimacji, ale z doświadczenia wiem, że zimne luty pojawiają się na środku płytki i najlepiej poprawić wszystkie luty a nie tylko gniazda No i warto co jakiś czas zrobić cały przegląd złącz elektrycznych. Pod czachą masz takie magiczne jedno, które jak się zapaprze, to generalnie pchasz moto bo nie odpali Regulator napięcia u siebie zrobiłem tak, że wywaliłem kostkę i polutowałem przewody na stałe, u mnie kostka praktycznie się stopiła/spaliła. Moduły położyłem poziomo, zabespieczyłem, mam nadzieję że będą żyć. Z elektryką nie chce wywoływać wilka z lasu. Pod czaszą u mnie jest wiosna ludów, przez zimę będę to ogarniał. Jak na razie jest OK. Jedyny minus z dziś... z powodu owiewki przy 130 stara się urwać głowę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Jedyny minus z dziś... z powodu owiewki przy 130 stara się urwać głowę.... Deflektor od Darkojaka Twoim przyjacielem A jeszcze lepiej, szyba "turystyczna" MGG + deflektor Aaa... no tak... U ciebie to chyba się nie sprawdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Deflektor od Darkojaka Twoim przyjacielem A jeszcze lepiej, szyba "turystyczna" MGG + deflektor Aaa... no tak... U ciebie to chyba się nie sprawdzi Pytanie z innej beczki Jakie masz opony ? Ja przez zimę przebiorę się w Mitasy E07... wydają się optymalnym wyborem, obecnie mam szosówki i jak idę po piachu - mimo łychy i tak za mocno myszkuje. Jakie ona lubi obroty podróżne ? Ja mam wrażenie że przy 4krpm jest optymalnie.... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 no i pięknie zastepny zarażony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 no i pięknie zastepny zarażony Ja enduro dużo jeździłem. Obecnie zdrowie nie pozwala ostro upalać w terenie Skończyłem na 450 EXC ( jedyna słuszna marka w teren ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Pytanie z innej beczki Jakie masz opony ? Ja przez zimę przebiorę się w Mitasy E07... wydają się optymalnym wyborem, obecnie mam szosówki i jak idę po piachu - mimo łychy i tak za mocno myszkuje. Jakie ona lubi obroty podróżne ? Ja mam wrażenie że przy 4krpm jest optymalnie.... Pozdro Opony w zależności, czy jadę pobawić się w offie, czy dalsza trasa po czarnym. Na off (chociaż jakoś nie chce mi się zmieniać opon od Pogoni za Wiosną i latam na nich do teraz) mam na tyle Mitas C-02 a z przodu Dunlop bodajże D952. Na asfalt + szuter + lekki piach (a nawet nie bardzo lekki): Heidenau K-60 Scout - super opona za dobrą cenę. Obroty podróżne u mnie z reguły od 5 krpm do 6 krpm (czyli na V biegu tak 100 do 120 kmph) - obecnie mam wyjsrany prędkościomierz, więc jeżdżę "na obroty" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Ja enduro dużo jeździłem. Obecnie zdrowie nie pozwala ostro upalać w terenie Skończyłem na 450 EXC ( jedyna słuszna marka w teren ) to trzeba było jakiejś lc4 szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 to trzeba było jakiejś lc4 szukać Podejrzewam, że w cenie tego trampka nie znalazłby lc4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 to trzeba było jakiejś lc4 szukać Wiesz co... LC4 to pół środek ( dobrze znam zjeździłem jedno konkretnie ), zawsze czułbym niedosyt że to nie EXC... Wyszedłem z założenia że na razie trampek, jak sam siebie ogarnę to Kat wróci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.