Skocz do zawartości

Nowe/ stare moto.


Kovic

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam,

od jakiegoś czasu poszukuję TA, początkowo myślałem o rocznikach 2003 - , następnie o 2010... obecnie zszedłem do pierwszego rocznika... 1987.

W moim mieście jakiś człowiek sprzedaje takie oto cacko :

http://olx.pl/oferta/honda-transalp-xl600v-CID5-IDau9kW.html#b1135047df

Motocykl w całości wyremontowany, z tego co zauważyłem jest zrobiony całkiem przyzwoicie.

Na plus:
- wygląd ( piękna dakaróweczka )
- jakość remontu ( wypiaskowana rama, wahacz, nowe linki, śrubki ect... )
- ogarnięty silnik
- akcesoria typu olejarka łańcucha czy komputerek ( licznik )
- opony, łańcuch, zębatki w dobrym stanie
- brak wycieków ( widocznych )


Na minus :
- rocznik
- delikatny luz na główce ramy ( samemu do ogarnięcia )
- trochę jednak rzeźba
- silnik na czarnych głowicach, pewnie powróci do brania oleju
- do wymiany lewy przełącznik świateł

Co sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci, że sam mysle nad jakimś endurakiem i takiego trampka bym wziął. Sprawdzic czy silnik nie dymi i moim zdaniem brać. Jak sam zobaczysz pewnie sztuki do których trzeba jechać po 200-300 km nie beda w wiele lepszym/gorszym stanie i bedzie trzeba coś przy nich robic. A paliwo i czas na szukanie perelek to wiesz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci, że sam mysle nad jakimś endurakiem i takiego trampka bym wziął. Sprawdzic czy silnik nie dymi i moim zdaniem brać. Jak sam zobaczysz pewnie sztuki do których trzeba jechać po 200-300 km nie beda w wiele lepszym/gorszym stanie i bedzie trzeba coś przy nich robic. A paliwo i czas na szukanie perelek to wiesz....

 

Moto zapalił od pół obrotu... a był totalnie zimny.

Rozgrzałem, kręciłem i bąków nie puszczał. :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam,

od jakiegoś czasu poszukuję TA, początkowo myślałem o rocznikach 2003 - , następnie o 2010... obecnie zszedłem do pierwszego rocznika... 1987.

W moim mieście jakiś człowiek sprzedaje takie oto cacko :

http://olx.pl/oferta/honda-transalp-xl600v-CID5-IDau9kW.html#b1135047df

Motocykl w całości wyremontowany, z tego co zauważyłem jest zrobiony całkiem przyzwoicie.

Na plus:

- wygląd ( piękna dakaróweczka )

- jakość remontu ( wypiaskowana rama, wahacz, nowe linki, śrubki ect... )

- ogarnięty silnik

- akcesoria typu olejarka łańcucha czy komputerek ( licznik )

- opony, łańcuch, zębatki w dobrym stanie

- brak wycieków ( widocznych )

Na minus :

- rocznik

- delikatny luz na główce ramy ( samemu do ogarnięcia )

- trochę jednak rzeźba

- silnik na czarnych głowicach, pewnie powróci do brania oleju

- do wymiany lewy przełącznik świateł

Co sądzicie ?

 

Czarne silniki lubią olej. Ale z drugiej strony ponoć lepiej zapindalają. Bluczek ma takiego i jak słyszałem jaką Vmax osiągał do duże oczy mi się robiły.

IMHO jak brać TA to tylko "telewizorka", no ewentualnie troszkę nowszą wersję.

Jeszcze inny pomysł, to "telewizorek" z przeszczepem na 650 - ale tutaj już trochę dłubania jest. No i w 650 trzeba zwracać uwagę na wałek zdawczy - jakoś mało trwałe są (też zależy jak kto jeździ, w upalaniu w offie dość szybko może się skończyć).

Ja tam swojego paździerza lubię. W trasie nauczyłem się jeździć i wiem, że muszę brać poprawkę przy wyprzedzaniu.

Ale daje radę, drań, i na szosie i w mieście i w offie. A rocznik '91 ;)

 

ps. Przełącznik świateł? Trzeba rozebrać i sprawdzić, czy nie da się zreanimować. To są sprzęty niemal naprawialne młotkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok,

 

doszła nowa opcja.

 

Legendarny XTZ

 

http://olx.pl/oferta/yamaha-xtz-750-super-tenere-91-z-niemiec-oryginal-xrv-CID5-IDaG83L.html#5796ece2c9

 

Oglądałem dziś go.

Stan naprawdę niezły.

 

Może lepsza opcja od Trans Alp ?

 

terefere jest jednak trochę cięższa. Nie mówię, że nie da się tym jeździć w ciężkim terenie, bo wiem że da się :D

Jak szukałem motocykla, to też bardzo patrzyłem się na tenerki  :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czarne silniki lubią olej. Ale z drugiej strony ponoć lepiej zapindalają. Bluczek ma takiego i jak słyszałem jaką Vmax osiągał do duże oczy mi się robiły.

IMHO jak brać TA to tylko "telewizorka", no ewentualnie troszkę nowszą wersję.

Jeszcze inny pomysł, to "telewizorek" z przeszczepem na 650 - ale tutaj już trochę dłubania jest. No i w 650 trzeba zwracać uwagę na wałek zdawczy - jakoś mało trwałe są (też zależy jak kto jeździ, w upalaniu w offie dość szybko może się skończyć).

Ja tam swojego paździerza lubię. W trasie nauczyłem się jeździć i wiem, że muszę brać poprawkę przy wyprzedzaniu.

Ale daje radę, drań, i na szosie i w mieście i w offie. A rocznik '91 ;)

ps. Przełącznik świateł? Trzeba rozebrać i sprawdzić, czy nie da się zreanimować. To są sprzęty niemal naprawialne młotkiem ;)

 

Liczyłem że się odezwiesz. :)

 

A co sądzisz o takiej zmocie jak z pierwszego postu ?

Tam się przełącznika nie da naprawić gdyż mechanicznie oderwana jest dźwignia od zmiany świateł.

 

O wałku zdawczym słyszałem właśnie ale w kontekście " telewizorków" w latach 87-90, ponoć frez jest tylko na 6 zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem że się odezwiesz. :)

 

A co sądzisz o takiej zmocie jak z pierwszego postu ?

Tam się przełącznika nie da naprawić gdyż mechanicznie oderwana jest dźwignia od zmiany świateł.

 

O wałku zdawczym słyszałem właśnie ale w kontekście " telewizorków" w latach 87-90, ponoć frez jest tylko na 6 zębów.

 

Wygląda fajnie.

Przełącznik kupisz pewnie za grosze na forum, albo gdzie indziej.

Frez faktycznie może być inny, mamy z kumplem w garażu "czarny" silnik po wyjęciu z akcji przeszczepowej i tam faktycznie było ostro kombinowane z zębatką zdawczą (czytaj: wspawana) ;)

Jednak jeśli chodzi o samą wytrzymałość wałka, to 650 mają mniej trwałe. Szybko lecą przy mocniejszym upalaniu w offie (opinia kumpla, od którego uczę się jeździć ;) nie mam najmniejszego powodu, żeby nie zaufać w to co mówi ;) )

Ja chyba jednak szukałbym jakiegoś z trochę nowszego rocznika. Tak żeby już tarcza z tyłu była.

Ale dalej 600. Oczywiście, na dzień dobry, zmiana umiejscowienia modułów + profilaktyczne "rozebranie" i przelutowanie płytek - unikniesz wtedy standardowych problemów ;)

 

ps. Ale ja to zboczony jestem, jeśli chodzi o wygląd TA. Mi po prostu podobają się li i jedynie "telewizorki" ;) Reszta już taka bardziej delikatna wizualnie jest. A stara 600 wygląda na ciosaną siekierką :D 700 to już wygląd takiego gejowozu ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Frez faktycznie może być inny, mamy z kumplem w garażu "czarny" silnik po wyjęciu z akcji przeszczepowej i tam faktycznie było ostro kombinowane z zębatką zdawczą (czytaj: wspawana) ;)

Jednak jeśli chodzi o samą wytrzymałość wałka, to 650 mają mniej trwałe. Szybko lecą przy mocniejszym upalaniu w offie (opinia kumpla, od którego uczę się jeździć ;) nie mam najmniejszego powodu, żeby nie zaufać w to co mówi ;) )

Ja chyba jednak szukałbym jakiegoś z trochę nowszego rocznika. Tak żeby już tarcza z tyłu była.

 

Słyszałem również dobre opinie o szczęce w tyle, podobno całkiem dobrze daje radę.

 

Wspawane zębaki widziałem w wielu motocyklach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie opis wrażeń po jeździe itp?!  :jem:

 

Więc tak.... rocznik 1987.

Przebieg po sprowadzeniu 4 lata temu 56 kkm ( włoski brief ), od tego czasu ogarnięte nie całe 15 kkm. Łącznie daje około 70 kkm ( kto to wie.... ??? )

 

Moto jest w stanie lepszym niż się spodziewałem. Luzy na główce ramy dokręciłem i jest spoko, dodatkowo ogarnąłem kable ( to co wystaje spod owiewki dakarowej ). 

 

Z akcesoriów jest :

gmole

olejarka łańcucha

licznik elektroniczny

bagnet z termometrem

kufer Givi

blokada tarczy

złącze zapalniczki

akcesoryjny tylni amor

 

Silnik super, na gorąco czy zimno - nie puszcza bąków.

 

Chłopaki zaskoczone, nikt nie chce uwierzyć że to taki rocznik...

Na szybko dziś rozebrałem sprzęt, przeniosłem moduły, filtr powietrza nowy, olej nowy, żadnych wycieków.

 

Jedyny minus że nie widzę nic do inwestycji ( ewentualnie lewy przełącznik świateł ) , no za jakiś czas opona... łańcuchy, zębatki są super.

 

Ostatnie moje moto miało 160 KM więc trochę mi brakuje, jednak szukałem zupełnie czegoś innego i czuję że znajdę to w tym moto. Nie chciałem drogiego sprzętu, dodatkowo w tym wszystko ogarnę sam.

 

Porwał mnie stan techniczny tego ... bądź nie bądź dziadka. Pofatygowałem się do mechanika który go ogarniał ( dobrze go pamiętał ), poświadczył że robiony był generalny remont moto, ogarnięta góra silnika plus rama, łożyskowanie zawieszenia.

post-131018-0-69195600-1439494794_thumb.jpg

post-131018-0-74192500-1439494824_thumb.jpg

post-131018-0-19535800-1439494832_thumb.jpg

post-131018-0-42900300-1439494851_thumb.jpg

post-131018-0-45068200-1439494858_thumb.jpg

post-131018-0-28218300-1439494805_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś rację, rozebrany, naprawiony :oki:

 

Że tak powiem: A nie mówiłem  :hehe:

Jeśli przytrafią Ci się jakieś przygody z modułami, to drobna wskazówka.

Na forum trampkarzy znajdziesz instrukcję reanimacji, ale z doświadczenia wiem, że zimne luty pojawiają się na środku płytki i najlepiej poprawić wszystkie luty a nie tylko gniazda ;)

No i warto co jakiś czas zrobić cały przegląd złącz elektrycznych. Pod czachą masz takie magiczne jedno, które jak się zapaprze, to generalnie pchasz moto bo nie odpali ;)

Regulator napięcia u siebie zrobiłem tak, że wywaliłem kostkę i polutowałem przewody na stałe, u mnie kostka praktycznie się stopiła/spaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak powiem: A nie mówiłem  :hehe:

Jeśli przytrafią Ci się jakieś przygody z modułami, to drobna wskazówka.

Na forum trampkarzy znajdziesz instrukcję reanimacji, ale z doświadczenia wiem, że zimne luty pojawiają się na środku płytki i najlepiej poprawić wszystkie luty a nie tylko gniazda ;)

No i warto co jakiś czas zrobić cały przegląd złącz elektrycznych. Pod czachą masz takie magiczne jedno, które jak się zapaprze, to generalnie pchasz moto bo nie odpali ;)

Regulator napięcia u siebie zrobiłem tak, że wywaliłem kostkę i polutowałem przewody na stałe, u mnie kostka praktycznie się stopiła/spaliła.

 

Moduły położyłem poziomo, zabespieczyłem, mam nadzieję że będą żyć.

 

Z elektryką nie chce wywoływać wilka z lasu.

Pod czaszą u mnie jest wiosna ludów, przez zimę będę to ogarniał.

 

Jak na razie jest OK.

 

Jedyny minus z dziś... z powodu owiewki przy 130 stara się urwać głowę.... :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedyny minus z dziś... z powodu owiewki przy 130 stara się urwać głowę.... :bzik:

 

Deflektor od Darkojaka Twoim przyjacielem ;) A jeszcze lepiej, szyba "turystyczna" MGG + deflektor

Aaa... no tak... U ciebie to chyba się nie sprawdzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deflektor od Darkojaka Twoim przyjacielem ;) A jeszcze lepiej, szyba "turystyczna" MGG + deflektor

Aaa... no tak... U ciebie to chyba się nie sprawdzi ;)

 

Pytanie z innej beczki :)

Jakie masz opony ? Ja przez zimę przebiorę się w Mitasy E07... wydają się optymalnym wyborem, obecnie mam szosówki i jak idę po piachu - mimo łychy i tak za mocno myszkuje.

Jakie ona lubi obroty podróżne ? Ja mam wrażenie że przy 4krpm jest optymalnie....

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki :)

Jakie masz opony ? Ja przez zimę przebiorę się w Mitasy E07... wydają się optymalnym wyborem, obecnie mam szosówki i jak idę po piachu - mimo łychy i tak za mocno myszkuje.

Jakie ona lubi obroty podróżne ? Ja mam wrażenie że przy 4krpm jest optymalnie....

 

 

Pozdro

 

 

Opony w zależności, czy jadę pobawić się w offie, czy dalsza trasa po czarnym.

Na off (chociaż jakoś nie chce mi się zmieniać opon od Pogoni za Wiosną i latam na nich do teraz) mam na tyle Mitas C-02 a z przodu Dunlop bodajże D952.

Na asfalt + szuter + lekki piach (a nawet nie bardzo lekki): Heidenau K-60 Scout - super opona za dobrą cenę.

 

Obroty podróżne u mnie z reguły od 5 krpm do 6 krpm (czyli na V biegu tak 100 do 120 kmph) - obecnie mam wyjsrany prędkościomierz, więc jeżdżę "na obroty" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.