Skocz do zawartości

Corolla E12 - układ chłodzenia


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęły się problemy z ogrzewaniem, tzn. czasem jest tak, że z kratek (szczególnie prawych) leci zimne albo letnie powietrze i to przy gorącym silniku, dopiero trzeba przygazować albo jechać żeby zaczęło lecieć gorące - najpierw leci od kierowcy, potem od pasażera. Po dłuższej jeździe wszystko działa już normalnie. Wydaje mi się też, że wentylator załącza się troszkę częściej niż kiedyś i mówię tu o chłodnych porankach. 

Widać ślady płynu na trójniku od LPG założonym na wąż dolotowy do nagrzewnicy, więc pewnie przez to się zapowietrza i coś tam ucieka. Co ciekawe, przewody do nagrzewnicy są zawsze gorące. 

Nie ma problemów z temperaturą silnika, nagrzewa się normalnie, trzyma równo, nie przegrzewa się. 

Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jest zawsze taki sam, zaznaczyłem sobie kreską gdzieś między min a max. 

Otwarłem korek w samej chłodnicy (na zimnym), mocno zabulgotało, patrzę a tam nie widzę płynu. Czy chłodnica powinna być wypełniona tak, żeby było widać płyn? Czy to możliwe, żeby w zbiorniczku wyrównawczym było ok, a w chłodnicy za mało? 

Nagrzałem silnik z otwartym korkiem chłodnicy, aż wentylator włączył się dwa razy. Płyn nie wyciekał z korka, tylko było widać lekkie parowanie. Termostat raczej działa dobrze bo dolny wąż (a z tego co widzę tam jest termostat) jest zimny aż do porządnego nagrzania silnika, można wyczuć moment kiedy się otwiera. 

Górny wąż jest gorący bliżej bloku silnika, a zimny przy chłodnicy. 

Gdzie mam wątpliwości: czy to normalne, że po otwarciu termostatu, góra chłodnicy jest zimna a dół jest gorący? Niby tak bo tak działa chłodnica 004.gif ale w samochodach do tej pory widziałem na odwrót, tzn. gorący płyn wpływał górą chłodnicy a schłodzony wypływał dołem. Jaki jest kierunek przepływu płynu w Corolli? Chyba że tu jest na odwrót, gorący wpływa do chłodny dołem przez otwarty termostat a schłodzony wypływa górą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest, ale 3 lata miałem E12 i zawsze przed zimą musiałem dawać auto do odpowietrzenia, przez zimę miałem spokój (czyli grzał), przez lato zapominałem o problemie a przed zimą powtórka z zabawy.

 

Przez 4 lata nie mam i nie miałem takich problemów. Może to ma znaczenie, ale nie mam LPG.

 

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@teg Czy to nie Ty wymieniałeś głowicę czy blok niedawno w tej toyocie, bo coś mi się kołacze...

 

Nie do końca, było robione UPG i nie pomogło bo się okazało że powierzchnia bloku była krzywa, potem było poprawiane. Ale to nie to, zauważył bym jakby się woda dostawała do cylindrów. 

 

Dzięki Dranio, jakbyś jeszcze mógł proszę Cię sprawdzić, czy też masz po rozgrzaniu i jeździe górę chłodnicy zimniejszą niż dół...

 

Na forum Corolli jeden dobry człowiek mi napisał, że mam rację tzn. góra powinna być cieplejsza niż dół. Pozwolę sobie zacytować: " masz niesprawny zaworek podciśnieniowy w korku i nie następuje zaciąganie płynu ze zbiornika wyrównawczego w miarę stygnięcia silnika i kurczenia płynu i ewentualnych bąbli powietrza w układzie, na zimnym silniku tworzy się w nim podciśnienie, gdy jest dostatecznie duże, to mogą temu towarzyszyć płaskie węże do chłodnicy. Przy sprawnym zaworze podciśnieniowym po odkręceniu korka powinien być pod nim płyn. Uzupełnij płyn w chłodnicy pod korek, a korek wymień lub uruchom zaworek podciśnieniowy i powinno być dobrze." 

 

Ma to sens, niestety :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, było robione UPG i nie pomogło bo się okazało że powierzchnia bloku była krzywa, potem było poprawiane. Ale to nie to, zauważył bym jakby się woda dostawała do cylindrów. 

 

Dzięki Dranio, jakbyś jeszcze mógł proszę Cię sprawdzić, czy też masz po rozgrzaniu i jeździe górę chłodnicy zimniejszą niż dół...

 

Jutro to sprawdzę.

 

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, było robione UPG i nie pomogło bo się okazało że powierzchnia bloku była krzywa, potem było poprawiane. Ale to nie to, zauważył bym jakby się woda dostawała do cylindrów. 

 

Dzięki Dranio, jakbyś jeszcze mógł proszę Cię sprawdzić, czy też masz po rozgrzaniu i jeździe górę chłodnicy zimniejszą niż dół...

 

Na forum Corolli jeden dobry człowiek mi napisał, że mam rację tzn. góra powinna być cieplejsza niż dół. Pozwolę sobie zacytować: " masz niesprawny zaworek podciśnieniowy w korku i nie następuje zaciąganie płynu ze zbiornika wyrównawczego w miarę stygnięcia silnika i kurczenia płynu i ewentualnych bąbli powietrza w układzie, na zimnym silniku tworzy się w nim podciśnienie, gdy jest dostatecznie duże, to mogą temu towarzyszyć płaskie węże do chłodnicy. Przy sprawnym zaworze podciśnieniowym po odkręceniu korka powinien być pod nim płyn. Uzupełnij płyn w chłodnicy pod korek, a korek wymień lub uruchom zaworek podciśnieniowy i powinno być dobrze." 

 

Ma to sens, niestety :/

Sprawdziłem i górę mam cieplejszą niż dół (góra jest bardzo gorąca, a dół "tylko" gorący).

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za pomoc. Sprawa wyjaśniona, zaworek w korku chłodnicy nie działał przez co płyn chłodniczy nie był zasysany ze zbiorniczka, do tego wyciek spod trójnika od LPG.

 

Teraz mam inny problem: po przekroczeniu ok. 100km/h i 3000 obrotów, nie ważne czy ciepły czy zimny, czy LPG czy benzyna, zaczyna szarpać jakby zapłony wypadały albo paliwo się kończyło. Tylko przy przyspieszaniu, nie przy utrzymywaniu prędkości. Chciałem pojeździć z wpiętym interfejsem ODBII/Bluetooh, ale przestał działać :/ :/ :/ Muszę kupić nowy... Dwa razy zdarzyło się tak, że takie samo szarpanie było na zimnym silniku podczas przyspieszania i nawet na mniejszych obrotach, ale teraz ma tak już tylko powyżej 100km/h, nie zależnie od biegu. Jakieś pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.