Jump to content

teg

użytkownik
  • Content Count

    2044
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1h 39m 14s

About teg

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I to jest wasz problem. Słaba psychika, traktowanie drogi jak wyścigu, wiecznie źłe planowanie i wynikajacy z tego brak czasu. I pielucha pod siedzeniem żeby się nie posikać, siedząc na ogonie i pospieszając kogoś kto jedzie z maksymalną dopuszczalną prędkością, jakby to on robił coś głupiego, nie wy. Chęć pokazania kto ma rację na drodze. Zapraszam do Szwajcarii, zobaczycie jak przyjemnie i spokojnie się jeździ, czy Ferrari czy Fiat, ludzie nie mają takich strasznych, ukrywanych kompleksów. Polacy to strasznie zakompleksiony naród.
  2. Ale ja pytam co lać profilaktycznie żeby wtryskiwacze i inne duperele dłużej pracowały tak jak powinny i bardziej gładko, a nie booster
  3. Czołem, Mam bardzo konkretne pytanie i potrzebna mi bardzo konkretna odpowiedź. Czy tłoczek w tylnym zacisku pływającym (mechanizm ręcznego jest tam w tłoczku) powinien lekko odbijać samoczynnie, tak jak robi to tłoczek w przednich zaciskach, gdzie po puszczeniu hamulca widać gołym okiem, jak tłoczek wraca o małą odległość? Wiem jak to działa z przodu, za powrót odpowiada głównie pracująca uszczelka tłoczka. Ale mam problem z tyłu, hamulce lekko trzymają, mechanik twierdzi że wszystko jest ok, ale jak ręką kręcę tarczą to czuję wyraźny opór, nie tylko zwyczajne i spodziewane szuranie klocka o tarczę. Na tarczach są ciemne ślady po klocku, roczne tarcze wyglądają jak ze śmietnika.
  4. No dobra, to co lać? 😄
  5. teg

    Scala za 65 kPLN

    To prawda, posiadałem taki bolid i serio wnętrze sympatyczniejsze...
  6. Nie wystarczy. Nie w tym silniku jeśli jeździsz w trasie i korekta odbywa się w pętli otwartej a nie po mapach. Nie prawda, montowałem drogą instalację na najlepszych dostępnych elementach w nabardziej polecanym warsztacie o najlepszych-wszędzie-opiniach, wszystko wystrojone idealnie. Sprawdzał inny polecany-na-forach-LPG-super-warsztat. Jedyna opcja to własne mapy stworzone z sondą AFR + z uwzględnieniem testów na autostradzie pod obciążeniem. Nawet najlepsze warsztaty tak nie robią, możesz sobie sam zrobić albo w warsztacie tuningowym. Nikt nie tworzy własnych map pod ciągłym obciążeniem. Ja tak zrobiłem i silnik jak na razie 120 kkm wytrzymał, w międzyczasie tylko 2 regulacje, ale musi ci się chcieć "doktoryzować" z tego. Albo nie jeździć po autostradach i nie za dużo w "szybkiej" trasie. Inna sprawa to uszczelka pod głowicą, wymieniana dwa razy. I wężyki chłodnicze Toyoty które wybitnie nie znoszą przecinania w celu wpięcia trójników - proponuję od razu powymieniać bo będą ciągle cieknąć. Jak ktoś się chce bawić i co 20 kkm jeżdzić na sprawdzanie luzów, ew. sam sprawdzać plus bawić się w tzw. "dbanie" (hasło "jak dbasz tak masz" oznaczające w praktyce że ty jesteś dla samochodu a nie samochód dla ciebie, bo standardowe regularne przeglądy i wymiany wszystkiego na czas na dobrych elementach to za mało) to czemu nie Ja mam ciekawsze zajęcia w życiu.
  7. A skrzynie biegów w Clio dalej wyją?...
  8. No dobra panowie, a co lać "profilaktycznie" do 1.5 dCi z DPF?
  9. teg

    Scala za 65 kPLN

    To prawda, więcej się po tym 1.4 100 KM spodziewałem.
  10. Co któreś auto to Toyota z podtlenkiem, bo 100 kkm na LPG wytrzyma pod warunkiem regulacji luzu co 20-30kkm i BARDZO DOBRZE WYREGULOWANEJ W WARUNKACH RZECZYWISTYCH DROGOWYCH (tak, krzyczę ) instalacji. Regulacja przez wymianę szklanek ale można je szlifować w jakimś zakładzie gdzie szlifują głowice itp. za kilkadziesiąt zł za sztukę. Problem jest jeszcze inny - uszczelka pod głowicą będzie często padać, jeśli będziesz jeździł autostradami. Ja tak z praktyki piszę. Za 100 kkm za zaoszczędzone pieniądze można silnik wyremontować. Ale ja dziękuję już, wolę święty spokój niż ciągłą zabawę i "dbanie" o to.
  11. teg

    Scala za 65 kPLN

    Pisałem o 208 Wnętrze Scali to jest jakaś niesamowita porażka, toż to plastic fantastic Ibiza jest cała "twarda" w środku ale naprawdę jakoś to wszystko dobrze wygląda, a to coś w Scali mi się kojarzy ze Skodą Felicją.
  12. teg

    Scala za 65 kPLN

    Mam 168 cm wzrostu. Oglądałem to w salonie. Usiadłem z tyłu, dotykałem głową sufitu. Poszedłem oglądać Polo, Ibizę i Rio. W ogóle strasznie toto małe jest jak za te pieniądze. Ale to już schodzący model. Rio - wygłuszenia nie stwierdzono WCALE (to chyba jakiś dowcip... serio, jest BARDZO źle). A szkoda, bo to był mój faworyt. Bardzo wygodne fotele, bardzo przyjemne wnętrze i kierownica, no jakby nie ten wystający tablet... Za 65k mozna mieć bardzo fajnie (wystarczająco) wyposażone Polo z bardzo przyjemnym 1.0 TSI. Wziąłem Ibizę, bo w Polo ten silnik wykastrowali i poniżej 2 tyś. obrotów nie jedzie w ogóle, dosłownie - po wyjściu z zakrętu trzeba redukować bo jeszcze zgaśnie o.O Wyciszenie w obu bardzo dobre, lepsze niż w niejednym klasy wyżej, w Polo trochę lepsze. W Polo bardzo fajne materiały w środku, ale fotele twarde i kanciaste na zakonczeniu siedziska - uwierają w udo przy wciskaniu sprzęgła, a przy wyciskaniu uderza się kolanem o dźwignię regulacji kierownicy... Na tylnej kanapie w Polo stwierdziłem ok. 1,5 cm gąbki na twardej desce 🤣
  13. Na austostradzie ma całkowitą rację.
  14. Fluence 1.5 dCi 110KM, tempomat 140 km/h: 6,5 - 7 l /100 km Ibiza 1.0 TSI 95 KM, brak tempomatu, 140 km / h: 6-6,5 l / 100 km. Mierzone na dystrybutorze. Co ciekawe, komp we Fluence zawsze mi pokazuje spalanie o ok. 0,4 l większe niż w rzeczywistości.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.