Jump to content

teg

użytkownik
  • Content Count

    2288
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    3h 36m 57s

About teg

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czołem, Wkręcił się wkręt w oponę, wulkanizator musiał po wyjęciu zrobić otwórna wylot, wstawić "plombę" i zakleić. Powietrze nie ucieka. Jeżdżę dużo i szybko po autostradach, mogę na tym jeździć dalej czy to już z duszą na ramieniu i wymienić dwie 2-letnie opony na nowe? 😕
  2. teg

    Fabia 1.0

    Najlepszy wybór, bo bez kompromisów. Gratuluję. Jaki silnik w końcu? Tam obecnie nie ma w ofercie problematycznych silników.
  3. To już nie te czasy. Kup po prostu coś co będzie w najlepszym stanie, będzie się podobać (a to już tylko ty wiesz, nie tylko wygląd, ale jak to jeździ, jest wygłuszone, zawieszenie itp). i będzie w najlepszym stanie, a raczej z najbardziej znaną historią. I to tyle. Nie nastawiaj się na jakąś markę czy model, bo auta z tych lat to był już ten okres motoryzacji, że większość producentów robiła za przeproszeniem jedno gówno, z wyjątkiem kilku wtop które były wyjątkowo złe - i tylko takich trzeba unikać. To już raczej nie te auta, że jak kupisz uzywaną Toyotę to będzie się mniej psuła niż używane coś innego, a może ci się mniej podobać. Wszystko co kupisz (oprócz wspomnianych wyjątkowych wtop producentów) te 4 lata przejeździ bez większych jaj o ile będzie dobry stan i historia znana.
  4. teg

    Octavia IV gen

    Średni wiek auta w Polsce to 14 i taka też jest wiedza motoryzacyjna
  5. teg

    Octavia IV gen

    Przecież to z zewnątrz jest takie same jak poprzednie, nawet bardziej niż nowy Golf jak poprzedni. Tyle że w środku tablet na sztorc, a już było fajnie i komponowali je w deski.
  6. Czyści pięknie i równie pięknie rysuje Nakłoniony propagandą i spiskiem producentów skrobaczek 😄 załatwiłem sobie przez 2 zimy szybę masakrycznie. Teraz zawsze mata i rozmrażacz.
  7. teg

    Parowanie szyb

    W nowym. Na podwoziu jest sroga rdza po roku, dwóch. Chyba mało co tak koroduje w polskich warunkach jak Suzuki.
  8. Po 3-5 kkm w oleju zdarzają się normalnie opiłki... Profesor Chris pokazywał takie nowe BWM które nie miało zmiany po "dotarciu" silnika. Dla producenta, auto ma dojeździć do końca gwarancji, jak nie wymagasz więcej to nie zmieniaj po 5 kkm.
  9. teg

    Parowanie szyb

    Suzuki mają to do siebie, że korodują. Też w miejscach niewidocznych, typu podszybie. Nieszczelna kabina = wiecznie zaparowane z rana auto w środku.
  10. teg

    Ceramika w praktyce.

    Polecam, widać wyraźnie o co chodzi i jak to się ma do reklam. Z folią są trzy problemy: 1). Cena wyższa tak ze dwa razy niż ceramiki, taka że spokojnie można za tyle cało auto polakierować a wypolerować ze 3 razy 2). To że kupy czy inne chemikalia się wżerają i zostawiają ślady. 3). Nie ułatwia mycia, a czasem wręcz utrudnia jeśli szybko nie zmyjemy zanieczyszczeń. No chyba że ktoś inwestuje dla przyszłego właściciela, chroniąc lakier pod spodem. Z ceramiką też są dwa problemy: cena nałożenia w warsztacie i to że nie chroni przed ryskami, swirlami, hologramami. A co do tego jak ceramika "chroni" przed mikrorysami... To auto od nałożenia ceramiki przejechało 3 tys. km w rok, było trzymane pod przykryciem (!), zobaczcie jakie rysy widać na słońcu (17:04). I to potwierdza opinie na zagranicznych forach.
  11. teg

    Ceramika w praktyce.

    No tak, tylko ten koszt nałożenia ceramicznej w jakimś serwisie. Jakby to rzeczywiście chroniło lakier od mikrorysek i hologramów, to bym spokojnie tyle zapłacił. A jeśli to ma dawać tyle co wosk, to wolę 2 razy do roku nałożyć Fusso 99. Nawet zapłacić za to 200 zł na myjni. Z jedną powłokę mam wtedy 10 lat mycia na ręcznej myjni z woskowaniem.
  12. Jakieś jeszcze wnioski po pewnym czasie? Kurcze wolę COnti od GoodYeara ale się tej ich głośności boję.
  13. teg

    Ceramika w praktyce.

    Czachabrava, traktowałeś ceramikę pastą polerską? To można? Jeśli tak to super by było. Dzięki wielkie za opinię, to samo potwierdza już kilkanaście żródeł. Że ceramika NIE chroni przed mikrorysami, pomimo tego co marketing obiecuje. Na aucie z 2018 roku mam ekstremalnie miękki lakier, przy myciu na 2 wiadra specjalną rękawicą się lekko już nawet rysuje. A jak nie zmyję owadów szybko, to czeka mnie polerowanie ręczne śladów. Z past polecam Ci nie Megsa UC, nie sprawdził mi się. Ja po wielu, wielu latach eksperymentów do ręcznego i automatycznego polerowania auta, gitar, plastików, wszystkiego, używam Menzerny Heavy Cut 400. Przy polerowaniu ręcznym to ona heavy cut jest tylko z nazwy, przy maszynowym zresztą też. Ona działa tak że w trakcie polerowania się rozpada na coraz mniejsze cząstki, więc zaczyna jako heavy cut a konczy jako wykończeniowa. Najlepiej używać z "różowym" padem polerskim (tzw. one-step) - albo do automatu, albo padem nakładanym na rzep z rączką do polerowania ręcznego, dużo szybciej idzie niż ręcznie mikrofibrą. To zupełnie co innego niż Menzerna 3w1, bo ta to jest dobra dla handlarzy - troszkę cośtam poleruje, ale ogólnie to ona zawiera wypełniacze które po umyciu się wymywają z mikrorysek, chyba że po 3w1 nałozysz wosk który to zakryje i zabezpieczy. Dlatego po umyciu na słońcu Ci znowu ryski wyszły. To jest pasta "dla handlarzy", na sprzedaż. Robiłem Menzerną 400 już 3 swoje auta: Fluence 2015, Ibiza 2018, Corolla 2003 + pożyczałem kolegom, nawet przy ręcznym polerowaniu efekt bardzo dobry i po zmyciu resztek pasty izopropanolem przed położeniem wosku, mikrorysek nie ma. Sprawdzałem też po niej Menzernę 3500 jak wykończenie i na lakierze samochodowym przy ręcznym polerowaniu różnicy nie ma żadnej, już sama 400 likwiduje całkowicie mikroryski i hologramy. Mierzyłem czujnikiem grubości lakieru i przy ręcznym polerowaniu nie byłem w stanie samą pastą zjechać dużo, myślę że można spokojnie ze 20 razy polerować nią ręcznie to samo miejsce.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.