erjotes Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 mialem ostatnio okazje przejechac sie samochodem jak z tematu i chcialem zapytac czy jest tu jakis uzytkownik badz ktos tym jezdzil niedawno? chodzi mi dokladniej o osiagi 163km przy 6000 i 195nm przy 4xxx obr/min a auto nie jedzie, ciezko sie zbiera, powyzej 4 tys niechetnie sie wkreca (a chyba wlasnie tam powinno jechac) cos wyprzedzic to stres zeby nie bylo ze mam spaczone wymagania, przesiadlem sie z rav4 2006 2.0 150km i rav'ka jezdzi o niebo lepiej z kazdej predkosci z kazdych obrotow byl ktos moze taka kianka na hamowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 podejrzewam, że problem leży w przełożeniu głównym skrzyni biegów. Ja mając kiedyś Astre 1.6Si z krótką skrzynią CR zmieniłem ją na długą WR. Efekt był taki, że jak poprzednio Vmax na 5. biegu wynosił 195 (licznikowe) to po zmianie na 5. biegu było już tylko 175, a na 4, biegu jakieś 185. Ponadto, jak przed zmiana mogłem jeździć "jak dieslem", np. wyprzedzając inne auta jadące ok. 80km/h nigdy nie redukowałem bieu, wyprzedzałem zawsze na 5 biegu i był luzik. Po zmianie skrzyni jedyną bezpieczną formą wyprzedzenia było wrzucenie trójki i but do odcinki. Na pozostałych biegach to praktycznie tylko utrzymywał prędkość. Nawet odczucie mocy było inne, wcześniej to czułem, że "ten silnik nie czuje budy", praktycznie tylko wrzuciłem bieg, lekko gazu i następny i następny i tak az do 60km/h gdzie już bezproblemowo pomykał na 5 biegu, a po zmianie to 3, czasem 4 na mieście. Obecnie mam Omegę Kombi, też 2.0 16V z LPG, auto waży dokładnie 1780kg (beze mnie - ja dodatkowe 100) i tu znów mogę powiedzieć, ze silnik "nie czuje budy", jest dokładnie jak w astrze kiedyś, z tym, że ja mam 136KM i 185Nm, zatem problemem tej KIA musi być przełożenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 No bo to auto nie jedzie i tyle. Zespół napędowy to porażka... Zresztą to auto to porażka, ma strasznie nisko zamontowane fotele. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 TTTT Myślałem że jest to kwestia słabej benzyny (141KM) albo skrzyni. Ale siadłem do diesla z 6-biegową i było niewiele lepiej. Po prostu te auta tak jeżdżą. Forek 125 KM z archaicznym automatem to przy tym rajdówka. Trzeba się nauczyć ruszać spokojnie i przygotowywać do wyprzedzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymiDG Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Ojciec ma wersję 4x4 z automatem - nie jedzie niestety, szczególnie na autostradzie jest problem. Przy wyprzedzaniu jedynie kickdown działa fajnie. Aerodynamika klocka i szerokie koła, no a konie tylko na papierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Mam w fabryce ix35 (bliźniak w sumie) z 2.0 163km benzyna oraz 1.7 115km diesel... odczucia lepsze w dieslu. Jedzie, mało pali, ale dość głośny. Benzyna paliw 2 x więcej i jedyną zaletą jest cicha praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Chcesz powiedziec, ze 163KM nie jada? Bzdura. Trzeba tylko trzymac na wysokich obrotach i nie bac sie deptac. Wrazenia inne niz jazda chociazby 100KM dieselem bo kopa nie ma. Nawet oficjalne pomiary kily 80-120 przy redukcji sa zadowalajace. Osobiscie wybralbym ta konfiguracje z automatem wtedy jedzie przyjemnie. A najlepiej kupil cos innego bo ten samochod jest mocno sredni i drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Chcesz powiedziec, ze 163KM nie jada? Bzdura. Trzeba tylko trzymac na wysokich obrotach i nie bac sie deptac. Wrazenia inne niz jazda chociazby 100KM dieselem bo kopa nie ma. Nawet oficjalne pomiary kily 80-120 przy redukcji sa zadowalajace. Osobiscie wybralbym ta konfiguracje z automatem wtedy jedzie przyjemnie. A najlepiej kupil cos innego bo ten samochod jest mocno sredni i drogi. rozumiem, że jeździłeś tym autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 rozumiem, że jeździłeś tym autem? Oczywiscie, ze jezdzilem taka wersja z automatem. Jezdzilem tez wersja 2.4 i nie byla odczuwalnie dynamiczniejsza. Nie wiem czy automat ten sam tam siedzi. 60-100 6s 80-120 7,8s 1.6Crdi 8,1s 10,6s 2.0Crdi 7,6s 10,5s 2.0 184KM Crdi 9,8s 5,4s 2.0 184KM jest wyraznie szybszy ale zwykle 2.0 bije na glowe diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 mialem ostatnio okazje przejechac sie samochodem jak z tematu i chcialem zapytac czy jest tu jakis uzytkownik badz ktos tym jezdzil niedawno? chodzi mi dokladniej o osiagi 163km przy 6000 i 195nm przy 4xxx obr/min a auto nie jedzie, ciezko sie zbiera, powyzej 4 tys niechetnie sie wkreca (a chyba wlasnie tam powinno jechac) cos wyprzedzic to stres zeby nie bylo ze mam spaczone wymagania, przesiadlem sie z rav4 2006 2.0 150km i rav'ka jezdzi o niebo lepiej z kazdej predkosci z kazdych obrotow byl ktos moze taka kianka na hamowni? Ja jeżdze takim autem od czasu do czasu, ale z automatem 6-biegowym. Zazwyczaj przesiadam się z Subaru (250KM) i fakt to auto jest wolne a skrzynia jeszcze to potęguje. Nie zauważyłem natomiast aby jakoś gorzej się wkręcał powyżej 4krpm, jak chcę wyprzedzić to wkręca się na obroty a w środku robi się dość głośno. Z wyprzedzaniem nie miałem problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 No bo to auto nie jedzie i tyle. Zespół napędowy to porażka... Zresztą to auto to porażka, ma strasznie nisko zamontowane fotele. Krawiec że jak ? jak to ma nisko fotele ? Siędzi się typowo dla SUVa, moje Subaru jest podwyższone ale w Kii się siedzi znacznie wyżej. Do wsiadania /wysiadania w mieście Sportage jest bardzo wygodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Ja miałem wrażenie że siedzę na podłodze. Nie miałem co z nogami zrobić, a kolana miałem pod brodą. I nie mówię tu o fotelu kierowcy bo ten ma regulacje wysokości. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMaciej Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Obecnie mam Omegę Kombi, też 2.0 16V z LPG, auto waży dokładnie 1780kg (beze mnie - ja dodatkowe 100) i tu znów mogę powiedzieć, ze silnik "nie czuje budy", jest dokładnie jak w astrze kiedyś, z tym, że ja mam 136KM i 185Nm, zatem problemem tej KIA musi być przełożenie. Powiedz tak z ciekawości - sam ważyłeś? Ja mam sedana i w dowodzie jest napisane ~1200 kg. Ale szczerze wątpię w tak niską wagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Tak, kilkukrotnie na różnych skupach złomu czy skkadnicach węgla, a w dowodzie mam wpisane 1610, do tego hak, LPG, Alu 16 opony 225 i waga się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.