slawek1234 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Dotyczy Bravo multijet 1,9 120KM multijet , kupiłem płyn ATE 1l i miałem wymienić, ale oczytałem się rewelacji z netu i już zgłupiałem , w czym jest problem wiadomo jest abs i inne pierdoły że trzeba mieć włączony zapłon przy wymianie, że tylko maszynką trzeba wymieniać i inne , czy ktoś wymieniał tradycyjnie oczywiście procedurę znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 wymieniałem tradycyjnie przy okazji regeneracji zacisków... i powiem że też się oczytałem i nie chciałem wierzyć ale miałem mały problem z odpowietrzeniem... W końcu odpowietrzałem na pracującym silniku i się udało. Gdy próbowałem odpowietrzać bez silnika lub na zapłonie to hamulec był ciągle miękki i skuteczność hamulcy słaba... Do tej pory nie potrafię zrozumieć czemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 wymieniałem tradycyjnie przy okazji regeneracji zacisków... i powiem że też się oczytałem i nie chciałem wierzyć ale miałem mały problem z odpowietrzeniem... W końcu odpowietrzałem na pracującym silniku i się udało. Gdy próbowałem odpowietrzać bez silnika lub na zapłonie to hamulec był ciągle miękki i skuteczność hamulcy słaba... Do tej pory nie potrafię zrozumieć czemu... ja chcę wyssać stary płyn ze zbiorniczka strzykawką , zalać nowym plynem zbiorniczek, i kolejno pompując pedałem hamulca zlać stary az sie pojawi nowy w wężyku i tak kolejno następne koła , oczywiście pilnując żeby nie brakło płynu w zbiorniczku , nie będe spuszczał płynu starego całkowicie żeby nie dopuścić do zapowietrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 ja chcę wyssać stary płyn ze zbiorniczka strzykawką , zalać nowym plynem zbiorniczek, i kolejno pompując pedałem hamulca zlać stary az sie pojawi nowy w wężyku i tak kolejno następne koła , oczywiście pilnując żeby nie brakło płynu w zbiorniczku , nie będe spuszczał płynu starego całkowicie żeby nie dopuścić do zapowietrzenia jeszcze przeczytałem że kolejność odpowietrzania kół z układem abs jest odwrotna , prosta czynność staje się czymś niepewnym, czyli wszystko jest proste jak sie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dared Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 ja chcę wyssać stary płyn ze zbiorniczka strzykawką , zalać nowym plynem zbiorniczek, i kolejno pompując pedałem hamulca zlać stary az sie pojawi nowy w wężyku i tak kolejno następne koła , oczywiście pilnując żeby nie brakło płynu w zbiorniczku , nie będe spuszczał płynu starego całkowicie żeby nie dopuścić do zapowietrzenia Tak robiłem to u siebie i nie było żadnych problemów. Założyłem jedynie dosyć długie wężyki żeby mieć lepszą widoczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 19 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2015 czyli mam rozumieć że zapłon ma być włączony i zaczynamy od najbliższego koła od pompy hamulcowej ze względu na abs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daro100 Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Dotyczy Bravo multijet 1,9 120KM multijet , kupiłem płyn ATE 1l i miałem wymienić, ale oczytałem się rewelacji z netu i już zgłupiałem , w czym jest problem wiadomo jest abs i inne pierdoły że trzeba mieć włączony zapłon przy wymianie, że tylko maszynką trzeba wymieniać i inne , czy ktoś wymieniał tradycyjnie oczywiście procedurę znam Wymieniałem mając przekręcony kluczyk.. Jeśli nie masz zapowietrzonego układu, to kolejność nie ma znaczenia. Według mojej wiedzy powyższa metoda nie gwarantuje niestety, że stary płyn "zejdzie" z modulatora ABS/ESP. Staram się stosować płyn zalecany przez Fiata (Tutela TOP4). Jakkolwiek ATE to jest górna półka płynów, ale zdarzają się różnice lepkości pomiędzy producentami. W pewnych warunkach (niskie temp.) może to generować błędy układu ESP. Pozdrawiam DaRo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 a jeśli chodzi o sprzęgło to gdzie najlepiej odkręcić , żeby przelac płyn , przydała by się dokładna lokalizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rieux Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Opłaca wam się ekstra kupować płyn hamulcowy, jak z wymianią wychodzi paredziesiąt złotych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 płyn kupiony to go nie wyleję , teraz też bym tak zrobił , jakieś rady może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Przy sprzęgle się nic nie odkręca!!! Trzeba delikatnie wycunąć zawleczkę od przewodu (do połowy!) wtedy przewód powinien się cofnąć a przez imitację odpowietnika poleci płyn. Wysprzęglik jest cały plastikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Płyn wymieniony , właściciel bedzie spał spokojnie , klucz oczkowy 11 na tyle na odpowietrznikach ,zaskoczyło to mnie,nie miałem trzeba było lecieć do sklepu , wyglądało na 10. Na przodzie 8 , do świętego spokoju wymieniałem przy włączonym zapłonie , metoda od najdalszego koła , parę razy pompowanie pedałem , potem pedał do dechy . odkręcam odpowietrznik , trochę zleci , zakręcam , znowu pompowanie itd. aż do czystego. Oczywiśćie wyssałem strzykawką płyn ze zbiorniczka , zalałem świeżym ATE 200 , wiem leją ATE SL , ale lepkość Ate 200 to 1400 , zalecana Tutella ma 1260 , a Ate SL ma 700 ,to który jest bliżej ? Teraz bym się z tym sam nie pier...ił , wyniosło mnie ok 55zł , kupiłem płyn, wężyk przezroczysty , strzykawkę , klucz oczkowy 11 na tył, dwa piwa heh |Wszysto oki , robota żadna ale teraz bym pojechał na automat koszt 60 zł z płynem , ale mądry polak po szkodzie Zaznaczam że mam wersję Emotion , czyli ze wszystkimi bajerami,nie opłaci się wymieniać samemu , aha do sprzęgła się nie dotykałem mam to w d..ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.