Skocz do zawartości

Wymiana płunu hamulcowego


Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy Bravo multijet 1,9 120KM multijet , kupiłem płyn ATE 1l i miałem wymienić, ale oczytałem się rewelacji z netu i już zgłupiałem , w czym jest problem

wiadomo jest  abs i inne pierdoły 

że trzeba mieć włączony zapłon przy wymianie, że tylko maszynką trzeba wymieniać i inne ,

czy ktoś wymieniał tradycyjnie oczywiście procedurę znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem tradycyjnie przy okazji regeneracji zacisków... i powiem że też się oczytałem i nie chciałem wierzyć ale miałem mały problem z odpowietrzeniem... W końcu odpowietrzałem na pracującym silniku i się udało. Gdy próbowałem odpowietrzać bez silnika lub na zapłonie to hamulec był ciągle miękki i skuteczność hamulcy słaba... Do tej pory nie potrafię zrozumieć czemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem tradycyjnie przy okazji regeneracji zacisków... i powiem że też się oczytałem i nie chciałem wierzyć ale miałem mały problem z odpowietrzeniem... W końcu odpowietrzałem na pracującym silniku i się udało. Gdy próbowałem odpowietrzać bez silnika lub na zapłonie to hamulec był ciągle miękki i skuteczność hamulcy słaba... Do tej pory nie potrafię zrozumieć czemu...

ja chcę wyssać stary płyn ze zbiorniczka strzykawką , zalać nowym plynem zbiorniczek, i kolejno pompując pedałem hamulca zlać stary az sie pojawi nowy w wężyku i tak kolejno następne koła , oczywiście pilnując żeby nie brakło płynu w zbiorniczku , nie będe spuszczał płynu starego  całkowicie żeby nie dopuścić do zapowietrzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcę wyssać stary płyn ze zbiorniczka strzykawką , zalać nowym plynem zbiorniczek, i kolejno pompując pedałem hamulca zlać stary az sie pojawi nowy w wężyku i tak kolejno następne koła , oczywiście pilnując żeby nie brakło płynu w zbiorniczku , nie będe spuszczał płynu starego  całkowicie żeby nie dopuścić do zapowietrzenia

jeszcze przeczytałem że kolejność odpowietrzania kół  z układem abs jest  odwrotna ,  prosta czynność staje się czymś niepewnym,

 

czyli wszystko jest proste jak sie wie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcę wyssać stary płyn ze zbiorniczka strzykawką , zalać nowym plynem zbiorniczek, i kolejno pompując pedałem hamulca zlać stary az sie pojawi nowy w wężyku i tak kolejno następne koła , oczywiście pilnując żeby nie brakło płynu w zbiorniczku , nie będe spuszczał płynu starego  całkowicie żeby nie dopuścić do zapowietrzenia

Tak robiłem to u siebie i nie było żadnych problemów. Założyłem jedynie dosyć długie wężyki żeby mieć lepszą widoczność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy Bravo multijet 1,9 120KM multijet , kupiłem płyn ATE 1l i miałem wymienić, ale oczytałem się rewelacji z netu i już zgłupiałem , w czym jest problem

wiadomo jest  abs i inne pierdoły 

że trzeba mieć włączony zapłon przy wymianie, że tylko maszynką trzeba wymieniać i inne ,

czy ktoś wymieniał tradycyjnie oczywiście procedurę znam

 

Wymieniałem mając przekręcony kluczyk..

Jeśli nie masz zapowietrzonego układu, to kolejność nie ma znaczenia.

Według mojej wiedzy powyższa metoda nie gwarantuje niestety, że stary płyn "zejdzie" z modulatora ABS/ESP.

Staram się stosować płyn zalecany przez  Fiata (Tutela TOP4).

Jakkolwiek ATE to jest górna półka płynów, ale zdarzają się różnice lepkości pomiędzy producentami. W pewnych warunkach (niskie temp.) może to generować błędy układu ESP.

 

Pozdrawiam

DaRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony , właściciel bedzie spał spokojnie , klucz oczkowy 11 na tyle na odpowietrznikach ,zaskoczyło to mnie,nie miałem trzeba było lecieć do sklepu , wyglądało na 10.

Na przodzie 8 , do świętego spokoju wymieniałem przy włączonym zapłonie , metoda od najdalszego koła , parę razy pompowanie pedałem , potem pedał do dechy . odkręcam odpowietrznik , trochę zleci , zakręcam , znowu pompowanie itd. aż do czystego.

Oczywiśćie wyssałem strzykawką płyn ze zbiorniczka , zalałem świeżym ATE 200 , wiem leją ATE SL , ale lepkość Ate 200 to 1400 , zalecana Tutella ma 1260  , a Ate SL ma 700 ,to który jest bliżej ?

Teraz bym się z tym sam nie pier...ił , wyniosło mnie ok 55zł , kupiłem płyn, wężyk przezroczysty , strzykawkę , klucz oczkowy 11 na tył, dwa piwa heh 

|Wszysto oki , robota żadna ale teraz bym pojechał na automat koszt 60 zł z  płynem , ale mądry polak po szkodzie

Zaznaczam że mam wersję Emotion , czyli ze wszystkimi bajerami,nie opłaci się wymieniać samemu , aha do sprzęgła się nie dotykałem mam to w d..ie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.