Skocz do zawartości

Duży SUV lub VAN


misiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Stwierdziłem z małżonką, że potrzebujemy większego auta gdyż w naszej rodzinie pojawił się nowy członek a raczej zwierz - wyżeł weimarski. Myśląc o jakiś wypadach weekendowych czy też wyjazdach wakacyjnych dla takiego współpasażera potrzebny byłby jakiś samochód jak w temacie. Jako, że gustuję w Toyotach to zacząłem od tego podwórka i znalazłem takie o to propozycje:

 

1. Highlander

http://otomoto.pl/oferta/toyota-highlander-toyota-highlander-suv-hybrid-lexus-7-osobowy-ID6y9dBH.html

 

2. RAV4 ale tylko wersja LONG

http://otomoto.pl/oferta/toyota-rav4-toyota-rav-4-2-4-benzyna-lpg-wersja-long-ID6ybwtH.html

 

3. Sienna

http://otomoto.pl/oferta/toyota-sienna-3-3-benzyna-234km-stan-idealny-7-osobowy-ID6y5jgx.html

 

Powyższe linki to tylko przykłady, chodzi mi bardziej o jakieś opinie co do powyższych modeli. Budżet jaki zakładam to max 40kPLN. 

A może warte polecenia są jakieś Hondy, Mazdy byle nie Nissany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze taka Ravka tylo silnik 3.5l i takiego bym szukal. Poszukaj mojego watku na MK, gdzies z poczatku zeszlego roku chyba, pytalem wowczas o opinie nt takiego auta.

Bardzo duzo miejsca w srodku, szczegolnie z tylu, dodatkowo mozliwosc regulowania tylej kanapy przez co powiekszasz przestrzen na bagaz.

Sam bagaznik tez dosyc spory, jeszcze sie nie zdazylo, ze musialem sie pakowac ponad poziom rolety (dla rodziny 4os).

Samo auto taka niepozorna rakieta (280KM), swietnie sie zbiera (7.2sek do 100), jak na takiego klocka to chyba niezly wynik. Wyprzedanie w trasie czysta przyjemnosc. 

Jedyny problem jaki mam z tym autem to padajace cewki i z tego co wyczytalem na forach usa to taka niestety uroda. Ja juz dwie wymienilem i zapewne to jeszcze nie koniec (jest ich tam 6 i nie dostaniesz ich raczej w pierwszym lepszym sklepie moto od reki).

Mam zamontowany gaz, srednie spalanie 15,5l, czyli koszt porownywalny (lub nawet nizszy) z wiekszoscia beznzynowych 100 konnych kompatkow.

Jak nie przeraza Cie nieco ograniczona dostepnosc pewnych czesci, to warto rozwazyc taka opcje. Przy czym ten dylemat bedzie raczej dotyczyl wszystkich wymienionych aut, bo kazde sprowadzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@zinger

 

Dlaczego skreślasz 2,4 (to chyba 2AZ) czy też 2,5 (2AR)? Ze względu na dynamikę, gazowalność?

Co do gazu to jaką instalację masz założoną, i jak z jej wpływem na sam motor. Pytam bo miałem Previę 2,5l (silnik 2AZ) i po zrobieniu około 30kkm zaczął mi się kończyć luz na zaworach co łączę bezpośrednio z instalacją (IV generacja z lubryfikacją). Z drugiej strony samochodem na codzień jeździłaby żona, która w sumie robi rocznie ~5kkm więc przy spalaniu benzyny na poziomie 12-15 l/100 km nie byłoby tragedii. Czy takie spalanie jest realne?

Co do ograniczonej dostępności części, co oprócz cewek masz na myśli. A jeśli chodzi o same cewki to jak często je wymieniasz i jakie to koszty?

Czy porównywałeś może swój bagażnik z bagażnikiem standardowej RAVki? Jest wyraźnie większy, bo właśnie to jest kluczowa kwestia dla mnie ze względu na psa.

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 nie jezdzilem ale m jakies 170KM, biorac pod uwage mase auta pewnie szalu nie bedzie, a spalanie podobno niewiele nizsze niz 3.5. No i 2.4 nie zawsze ma 4x4

Z drugiej strony, jesli ma tym jezdzic zona i tak niskie przebiegi, to moze wystarczy...

 

Co do gazu, to juz ja z instalacja kupilem. Mam jakas KME, w tej chwili auto ma przejechane lacznie ok 145kkm (o ile to prawda), z czego na gazie jakies 30kkm. Co do luzow, na razie sa chyba ok, mam nadzieje :)

 

Spalanie Pb - tutaj nie pomoge, ale przy spokojnej jezdzie te 12-15 powinno sie spokojnie udac osiagnac.

 

Czesci - konkretnie nie powiem, ale osprzet silnika, karoseria (wieksze elementy) itp - tego u nas nie sprzedawali i nie wszystko z wersji EU podejdzie.

Chocby te cewki, juz 2 wymienilem i zawsze byl problem z dostaniem. Malo kto ma to na stanie, zazwyczaj trzeba sprowadzac. Cena cewek zalezy od producenta - od 150 - 400zl/szt (NGK).

Teraz bede wymienial swiece, kupilem Denso po 85zl/szt.

Ale jest sporo czesci z rozbitkow na allegro z tego co widzialem.

 

Bagaznikow z wersja EU nie porownywalem, samo auto jest chyba 20cm dluzsze, ale jak pisalem miejsca jest naprawde sporo, szczegolnie jak tylna kanape do przodu przesuniesz. Nie wiem jakiego masz psa, ale powinien sie tam spokojnie zmiescic.

Ja widze jeden minus (moze Tobie nie bedzie przeszkadzac) - klapa otwierana na bok, srednio to wygodne, ogranicza mozliwosc zaladunku i nie chroni przed deszczem jak pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 4 miesiące później...

@@zinger

 

Tak a propos silnika 3,5 V6 (2GR-FE) to czy słyszałeś o pękających przewodach olejowych? Tutaj więcej info, ja właśnie wysłałem TMP zgłoszenie, zobaczymy jak zareagują, ale może już ktoś na własną rękę rozwiązywał ten problem?

Ktos mi raz o tym wspominał i kojarze właśnie,ze widziałem info o akcji serwisowej z tym związanej.

Sam się zastanawiam, czy sie do nich z tym nie zgłosić?

 

Z doswiadczenie z Priusem chyba nie powinno byc problemów. Miałem Priusa tez z US i padła mi pompa wody. Przypadkiem trafiłem na info o akcji serwisoej na tą pompe, pojechałem do ASO i zrobili w ramach tej akcji. Tyle, że z miesiac czekałem zanim potwierdzili gdzies tam w centrali, że faktycznie moga ta zrobic dla auta z US.

 

Daj prosze znac jak Ci TMP odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to z silnikami 2GR-FE z przed kwietnia 2008 były dwa problemy jeśli chodzi o układ olejowy.

Jakieś dziadowskie oszczędności spowodowały że w dwóch elementach ukł. olejowego zastosowano elementy gumowe, które mogą ulec uszkodzeniu, podobno stosowanie syntetycznego oleju ogranicza ryzyko ale i tak warto wymienić te części:

1. Przewód chłodnicy oleju 15767-31020

2. Przewód olejowy 15772-31030

Koszt części po zmianach to odpowiednio ~600 zł i ~ 300 zł, więc warto spróbować z TMPL wytargować wymianę w ramach akcji serwicowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to z silnikami 2GR-FE z przed kwietnia 2008 były dwa problemy jeśli chodzi o układ olejowy.

Jakieś dziadowskie oszczędności spowodowały że w dwóch elementach ukł. olejowego zastosowano elementy gumowe, które mogą ulec uszkodzeniu, podobno stosowanie syntetycznego oleju ogranicza ryzyko ale i tak warto wymienić te części:

1. Przewód chłodnicy oleju 15767-31020

2. Przewód olejowy 15772-31030

Koszt części po zmianach to odpowiednio ~600 zł i ~ 300 zł, więc warto spróbować z TMPL wytargować wymianę w ramach akcji serwicowej.

Wczoraj zadzwonilem do ASO i zgłosiłem chę skorzystania z tejże akcji. Pan oczywiście nic na jej temat nie wiedział i nie widział w swoim systemie ale przyjął zgłoszenie i poinformował, że musi wysłać to do swojej centrali a oni do centrali centrali w celu potwierdzenia. Identycznie działali w przypadku wspomnianej wcześniej akcji z Priusem, wieć pewnie bede teraz musiał z miesiąc poczekać zanim potwierdza to co oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.