Skocz do zawartości

Wymiana silnika w Uniaku


Ajku

Rekomendowane odpowiedzi

> Nom wlasnie, tak ostatnio sie zastanawialem nad wymiana mojego

> obecnego silnika 899cm z 2000r na np silnik 1.4 turbo z '94? (ew

> na jakis inny) co o tym myslicie, calkiem zglupialem czy cos w

> tym jest?

Coś w tym musi być biglaugh.gif

Może profil by kolega uzupełnił hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom wlasnie, tak ostatnio sie zastanawialem nad wymiana mojego

> obecnego silnika 899cm z 2000r na np silnik 1.4 turbo z '94? (ew

> na jakis inny) co o tym myslicie, calkiem zglupialem czy cos w

> tym jest?

a kolega wogole wie jakie sa koszty przekladki silnika turbo??

chyba nie...

jezeli chcesz zmieniac to szykuj panie 4-5 tys. zebys mogl pojezdzic na tym silniczku.to tyle

bajoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kolega wogole wie jakie sa koszty przekladki silnika turbo??

> chyba nie...

> jezeli chcesz zmieniac to szykuj panie 4-5 tys. zebys mogl pojezdzic

> na tym silniczku.to tyle

> bajoo

no bo na wymianie silniczka się nie skończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kolega wogole wie jakie sa koszty przekladki silnika turbo??

> chyba nie...

> jezeli chcesz zmieniac to szykuj panie 4-5 tys. zebys mogl pojezdzic

> na tym silniczku.to tyle

> bajoo

no szczerze mowiac spodziewalem sie 2k, 4-5 to chyba przesada lekka?

Edit:

jak pisalem nie "musi" to byc odrazu turbo, poprostu sobie tak glosno mysle.. jezeli nie turbo (chociaz i tak bym pewno takiego w dobrym stanie nie znalazl) to jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no szczerze mowiac spodziewalem sie 2k, 4-5 to chyba przesada lekka?

To nie jest lekka przesada.

Za silnik zaplacisz do 2 tys, reszte na remont, hamulce zawieszenie itp.

> Edit:

> jak pisalem nie "musi" to byc odrazu turbo, poprostu sobie tak glosno

> mysle.. jezeli nie turbo (chociaz i tak bym pewno takiego w

> dobrym stanie nie znalazl) to jaki?

1.4 od uno , 1.2 8V od fiata palio,sieny, 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom wlasnie, tak ostatnio sie zastanawialem nad wymiana mojego

> obecnego silnika 899cm z 2000r na np silnik 1.4 turbo z '94? (ew

> na jakis inny) co o tym myslicie, calkiem zglupialem czy cos w

> tym jest?

Coś w tym jest - a konkretnie dużo piniondzoróf zakrecony.gif

Nie zapominaj że do skrzyni od 899 nie pasuje żaden inny silnik oslabiony.gif (przerabiałem tą sprawę teoretycznie mocno).

Czyli zmieniasz motor, skrzynię z półośkami i przegubami mocniejszymi, komputer (całą wiązkę silnika), cały tłumik, dolot.

Sprężyny od 899 od razu out bo one się nadają najwyżej do dużego długopisu...

Hamulce do 90 koni od biedy można zostawić oryginalne, ale to ryzykowny już sport wink.gif

Pompa paliwowa może mieć za małą wydajność.

Sterowanie biegami na linki nie będzie pasować jeśli założysz skrzynię na drążkach.

Chłodnica będzie za mała.

I pewnie wiele innych...

Ogólnie szkoda zachodu - mówię Ci.

Za 5 tys kupisz na chodzie UNO TURBO oryginalne i wypasione.

A potem są 2 opcje - albo jesteś bogaty i jeździsz albo masz uno turbo w garażu hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajku -> przerabialam temat swapa doglebnie, liczylam, przeliczalam, kalkulowalam na wszystkie mozliwe sposoby i wiesz co ?!

wez ty te 4000pln, sprzedaj swojego za ...(nie wiem ile one stoja na rynku bo nie patrze na fiaty grinser006.gif ) no powiedzmy hmm.gif 4000pln (?) i masz juz 8000pln - a to sie = ladna sumka na dobre zrywne autko o przyzwoicie zaopatrzonej stajni, ktorym mozesz skopac tylek niejednemu 1.4 UT devil.gif

i nawet istnieje duzieee prawdopodobienstwo ze nie bedziesz musial go wiecznie remontowac hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta kończe wogóle tydzień temu skończyłem

> Oczywiście że się nie da i to jets w tym najlepsze

> Aniu za 8 tysi coś szybszego od Uno tb... hmmm co to takiego???

no litosci prze pana 270751858-jezyk.gif

przyklad 1

przyklad 2

przyklad 3 przyklad.. kolejny wink.gif

i kolejny..

i tak moglabym jeszcze z 200 innych przykladow dac poslugujac sie tylko i wylacznie allegro.. rowniez z innych modeli aut, takze nie mow mi ze za 8000pln nie mozna dostac czegos naprawde lepszego niz UT.... skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koleżanka patrze zakochana w Hondach a może 1.6 16V V-tec z Hondy do

> Uno wsadzić

sie puknij screwy.gifgrinser006.gif

zeby mi sie calkiem niuniek rozsypal?! icon_eek.gif

to auto nie zniesie takiej mocy bez przerobienia calej jego konstrukcji oslabiony.gif

poza tym honda to honda a uno, no coz... to tylko fiat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ajku -wez ty te 4000pln, sprzedaj swojego za ...(nie wiem ile one

> stoja na rynku bo nie patrze na fiaty ) no powiedzmy 4000pln

> (?) i masz juz 8000pln - a to sie = ladna sumka na dobre zrywne

> autko o przyzwoicie zaopatrzonej stajni, ktorym mozesz skopac

> tylek niejednemu 1.4 UT

> i nawet istnieje duzieee prawdopodobienstwo ze nie bedziesz musial go

> wiecznie remontowac

no co ty 4k za mojego uniaka 5-letniego w ktorym nigdy szluga nie zapalono, z przebiegiem 75k... jakby mi ktos 7 tysiakow zaproponowal to zaczal bym sie zastanawiac czy chce go sprzedawac... btw majac 8k wolalbym dolozyc 6-7 i zastanowil bym sie nad renufką meganką albo ze 4 i moze bym jakas vectra A wzial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uno TB 118 koni 160 Nm, ale jaka masa? około 850 kg CRX 150 145 Nm max... 910 kilo jak widzisz Uno bije crx momentem... W serii CR-X jest leciutko lepszy w sprincie do 100km/h ale tylko w tej 150 konnej wersji VTEC pozaostałe są wolniejsze... Poza tym chyba nie muszę mówić jak prosty jest tuning silnika doładowanego żeby wycisnąć z niego jeszcze więcej na tych samych komponentach mechanicznych...

A z konia nie spadłem bo ja to tylko na koniach mechanicznych jeżdżę... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powitac 20.GIF coprawda UNIaka nie posiadam ale podoba mi sie cool.gif i nawet wiem jednego do sprzedania cene bede niedlugo znał auto po przejsciach wiec szpachli jest sporo no i silbnik raz przegrzany i po remoncie ale to mnie jeszcze bardziej zacheca bo w glowie plan tuningu a co do SWAPa to moze taniej by wyszlo kupic z niemiec rozbitego bardzo fiata np. 16 cos i przelozyc silnik z elementami potrzebnymi tylko polosie dorobic a przy okazji mozna srodek poprzekladac i cenowo by chyba taniej wyszlo pozdrowionka 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ajku -wez ty te 4000pln, sprzedaj swojego za ...(nie wiem ile one

> stoja na rynku bo nie patrze na fiaty ) no powiedzmy 4000pln

> (?) i masz juz 8000pln - a to sie = ladna sumka na dobre zrywne

> autko o przyzwoicie zaopatrzonej stajni, ktorym mozesz skopac

> tylek niejednemu 1.4 UT

> i nawet istnieje duzieee prawdopodobienstwo ze nie bedziesz musial go

> wiecznie remontowac

Dobrze napisane claps.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nom wlasnie, tak ostatnio sie zastanawialem nad wymiana mojego

> obecnego silnika 899cm z 2000r na np silnik 1.4 turbo z '94? (ew

> na jakis inny) co o tym myslicie, calkiem zglupialem czy cos w

> tym jest?

A ja polecazm silnok oryginalny z UNO 1,4L i mocy 70 KM. Najlepiej kupić UNO ztakim motorem po crash teście tyle żeby był silnik cały bo to wtedy najniższy koszt a i części na później zostają a cała przekładka jest w granicach 2.000 tyś zł. Pozdrawiam policial.gifdrive.gifpolicial.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no co ty 4k za mojego uniaka 5-letniego w ktorym nigdy szluga nie

> zapalono, z przebiegiem 75k... jakby mi ktos 7 tysiakow

> zaproponowal to zaczal bym sie zastanawiac czy chce go

> sprzedawac...

nawet dalej nie czytalem bo upadlem na glebe i ze smiechu nie moge sie ruszac hahaha.gif

czlowieku 7 klockow i bym sie zaczal zastanawiac hahaha.gifrotfl.gifhehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powitac coprawda UNIaka nie posiadam ale podoba mi sie i nawet

> wiem jednego do sprzedania cene bede niedlugo znał auto po

> przejsciach wiec szpachli jest sporo no i silbnik raz przegrzany

> i po remoncie ale to mnie jeszcze bardziej zacheca bo w glowie

> plan tuningu a co do SWAPa to moze taniej by wyszlo kupic z

> niemiec rozbitego bardzo fiata np. 16 cos i przelozyc silnik z

> elementami potrzebnymi tylko polosie dorobic a przy okazji mozna

> srodek poprzekladac i cenowo by chyba taniej wyszlo pozdrowionka

hmm.gifMożesz po naszemu? Gdzieś tu był wątek o stosowaniu interpunkcji - czasem się przydaje waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uno TB 118 koni 160 Nm, ale jaka masa? około 850 kg CRX 150 145 Nm

> max... 910 kilo jak widzisz Uno bije crx momentem... W serii

> CR-X jest leciutko lepszy w sprincie do 100km/h ale tylko w tej

> 150 konnej wersji VTEC pozaostałe są wolniejsze... Poza tym

> chyba nie muszę mówić jak prosty jest tuning silnika

> doładowanego żeby wycisnąć z niego jeszcze więcej na tych samych

> komponentach mechanicznych...

> A z konia nie spadłem bo ja to tylko na koniach mechanicznych

> jeżdżę...

sam moment nie wystarczy, jasne ze ut ma lepszy bo to wkoncu jest turbo, ale potrzebna jest moc, ktorej niestety uniakowi brakuje frown.gif co do masy - to biorac pod uwage roznice w mocy, te kilkadziesiat kilo nie ma znaczenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja polecazm silnok oryginalny z UNO 1,4L i mocy 70 KM. Najlepiej

> kupić UNO ztakim motorem po crash teście tyle żeby był silnik

> cały bo to wtedy najniższy koszt a i części na później zostają a

> cała przekładka jest w granicach 2.000 tyś zł. Pozdrawiam

icon_eek.gif jakie 2000pln?!

czlowieku chcesz sie zabic? przelozyc sam silnik to nie wszystko, nie zapominaj o skrzyni, ukladzie hamulcowym, zawieszenie i jeszcze do tego wzmocnieniu budy - bo 1.0 jest przystosowane do 45 a nie 120 km.... screwy.gif

jak wyliczalam to przy takim swapie koszt calkowity wynosi ok 6000 - 7000pln.... -> co poprostu mija sie z celem, no chyba ze ktos ma za duzo kasy i koniecznie chce posiadac oryginalne aftko...

juz lepiej poprostu kupic turbawke w calosci, w miare dobrym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu no nie wiem wydaje mi się i tak mnie zawsze uczono... że osiągi samochodu zależa w większości od momentu obrotowego na kołach... poza tym fakty sa takie ze jedynie topowy VTEC wygrywa w sprincie z Uno TB (seria wszystko) reszta crxów przegrywa... jeżeli chodzi już o samą elastyczność to Uno TB jest naprawdę znacznie szybsze.

Po pierwsze ma wiekszy zakres użytecznych obrotów (około 3000 i jest już większość momentu)... w hondzie jest to chyba 6500 w góre ale pokręci się do coś powyżej 8? coś chyba w ten deseń...

CRX to fajne auto i na bank bardziej niezawodne niż jakiekolwiek Uno ale od turbawki szybszy nie jest... drugi aspekt to to ż enie ejstem koszykarzem a nie mogę jednocześnie nie dotykać głową dachu i poprawnie zająć pozycję za kierownicą... pozostaje tylko przylansowny styl a'la 2F2F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aniu no nie wiem wydaje mi się i tak mnie zawsze uczono... że osiągi

> samochodu zależa w większości od momentu obrotowego na kołach...

> poza tym fakty sa takie ze jedynie topowy VTEC wygrywa w

> sprincie z Uno TB (seria wszystko) reszta crxów przegrywa...

> jeżeli chodzi już o samą elastyczność to Uno TB jest naprawdę

> znacznie szybsze.

> Po pierwsze ma wiekszy zakres użytecznych obrotów (około 3000 i jest

> już większość momentu)... w hondzie jest to chyba 6500 w góre

> ale pokręci się do coś powyżej 8? coś chyba w ten deseń...

oj poszukaj wykresu vteca, tam moment to już od dość niskich obrotów to prawie pozioma linia...

jakoś tak przebieg wygląda:

acurab18c1dyno1.jpg

nie chce mi się szukać lepszego...

> CRX to fajne auto i na bank bardziej niezawodne niż jakiekolwiek Uno

> ale od turbawki szybszy nie jest... drugi aspekt to to ż enie

> ejstem koszykarzem a nie mogę jednocześnie nie dotykać głową

> dachu i poprawnie zająć pozycję za kierownicą... pozostaje tylko

> przylansowny styl a'la 2F2F

w czym dotykasz dachu?? nie gadaj że w CRXie, tam przy wzroscie 186cm mam zdecydowanie więcej miejsca nad głową niż w uno (porównywalnie jak u mnie w uno z nisko zamontowanym kubłem )

najbardziej beznadziejna pozycja za kierownicą (gdzie jechałem) to chyba w 200sx s14....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nyska 200sx jest calkiem wygodnym aftkiem wink.gif

nawet przy moich 166 cm wzrostu dobrze sie nia jezdzi hehe.gif

wszystko to kwestia przyzwyczajenia i wyczucia auta smile.gif

nisko osadzone siedzenie we wszystkich pseudo sportowych autach to ich wyroznik.. one nie maja byc wygodne i komfortowe, one maja byc szybkie i dynamiczne wink.gif

poza tym znam hondy, wiele ich modeli mialam przyjemnosc dokladnie sobie obejrzec i jest w nich duzo wiecej miejsca niz w uno... do tego jeszcze dochodzi regulacja siedziska i kolumny kierownicy, wiec nie widze problemu w dopasowaniu do wymagan kierowcy 270751858-jezyk.gif

i dalej obstawiam ze kazdy crx wciagnie ut wink.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem jedno nigdy nie zamieniłbym UT na crxa...honda jest fajna ale na pewno nie crx (dla mnie)...noi ja jestem fanem Uno...wolałbym objechać dresa w BMW Unem T niż crxem...ale to moje zdanie... wink.gif noi wolę silniki turbodoładowane a takich Honda nie ma w ofercie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nyska 200sx jest calkiem wygodnym aftkiem

a o którym mówisz s13.s14 czy s15??

ja mówiłem o s14, kierownica jest zdecydowanie za nisko, nawet max podniesiona....

W turbo fotel mam tak nisko że górna krawędź kierownicy jest na wysokości nosa

w 1.0 trochę wyżej

i jest super waytogo.gif

> i dalej obstawiam ze kazdy crx wciagnie ut

seria crx (130KM) vs seria UT pójdą podobnie, ale uno po tuningu za 100zł wyciągnie już CRXa aż miło grinser006.gif

W CRXie trzeba troche więcej nadłubać żeby lepiej jezdził.

Widziałem też nie bezpośredni ale wystarczyło popatrzeć na czasy na 1/4 wynik pojedynku UNO T + tuning za +- 800zł (130KM) vs CRX Vtec po tuningu za zdecydowanie większą kasę (175KM)

lepszy czas miało uno....

ale i tak wymieniłbym Uno na hondę, wolnossące silniki to jest to ok.gif szczególnie w wykonaniu Hondy devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mowie o s13, a co do reszty to sie poddaje ....

> osobiscie zakochana jestem w preludce (2.2i vtec lub 2.3i), moze

> jeszcze byc civic (1.6 vti) i ewentualnie crx (D16A9 i B16A1) -

> i zaznaczam nie dyskutuje juz na ten temat

powinnaś mieć podpis Hondziara grinser006.gifjump.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bede miala hondzie to i podpis zmienie

> tylko bede musiala na nowo uczyc sie mechaniki pojazdowej - bo hanie

> sa bardziej skomplikowane od uniakow

oj wcale nie tak dużo grinser006.gif zatrudnisz jakiegoś ping-ponga on Ci wytłumaczy biglaugh.gif oni się znają zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie ktoś mnie poparł dzięki Lui... UT czybsze niż crx i taka prawda... no i modyfikacje o wiele tańsze...

Wracając do ilości miejsca w CRX [chodzi mi o drugą generację poniewaz tą miałęm przyjemnoiść jeździć] naprawdę jest mało miejsca nad głową

zeby nie dotykac dachu musiałęm położyć oparcie jak dresik (zupełnie nie sportowo...) w uno nie amm problemów z ilością miejsca (w końcu to kartonbik po proszku do prania...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ty zes chyba z konia spadl

> wystarczy porownanie:

> ut = 120/125 km

> crx=130km i w gore

nie same konie sie liczą zeby.GIF ważny jest momęt masa własna pojazdu przełożenia na skrzynce itp

osobiście też wolał bym ut niz crx (jest przereklamowany :/ )

wcale nie taki rewelacyjny jak sie ludzie zachwycają przy fabrycznych ustawieniach ma mniejszego kopa (sporo) od ut biglaugh.gif Turbo to Turbo wolnossący zawsze bedzie musiał mieć spora przewage kucy zeby mu dorównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.